ارسال به دیگران پرینت

میدان‌های گازی | وزیر نفت | نفت و گاز | صنعت نفت

وزیر نفت: ۲۲ میلیارد دلار برای حفظ تولید در میدان‌های گازی نیاز است

وزیر نفت گفت: با توجه به افت فشار میدان‌های گازی برآورد این است که در ۶ تا ۸ سال آینده به حدود ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حفظ تولید گاز در این میدان‌ها که بیشتر مشترک هستند، نیاز است.


وزیر نفت: ۲۲ میلیارد دلار برای حفظ تولید در میدان‌های گازی نیاز است

وزیر نفت گفت: با توجه به افت فشار میدان‌های گازی برآورد این است که در ۶ تا ۸ سال آینده به حدود ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حفظ تولید گاز در این میدان‌ها که بیشتر مشترک هستند، نیاز است.

جواد اوجی امروز جمعه پس از بازدید از تأسیسات آب‌شیرین کن شهرستان جم استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۵۰ درصد ذخایر گازی و حدود ۱۰ درصد ذخایر نفتی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود که بخش اعظم این کار در این استان روی فازهای پارس جنوبی از جمله نار و کنگان برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی بیان کرد: در این سفر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در حوزه نفت و گاز پیگیری می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بخشی از پروژه پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی و مطالعات فشارافزایی روی فازهای پارس جنوبی آغاز می‌شود.

۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر در دست اجرا است

وی با تأکید بر اینکه شعار وزارت نفت دولت سیزدهم این است که هرجا فعالیت‌هایی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داریم، مردم هم از قِبَل آن باید بهره‌مند شوند، گفت: بیش از ۳۶۰ پروژه در این سفر استانی تعریف شده است که بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است که بیشتر در شهرستان های جم و عسلویه اجرا و بخشی از آنها امسال و بخش دیگری نیز تا سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به پروژه تأمین آب از بندر سیراف به شهرک‌های توحید و تندگویان وزارت نفت در شهرستان جم که با مشارکت وزارت نیرو در دست اجرا است، ادامه داد: وزارت نفت تا پایان امسال برای تکمیل فاز نخست این پروژه آبرسانی در شهرستان جم ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهد.

اوجی با اشاره به اینکه قرار بود صبح امروز خدمت مردم عسلویه برسیم و با برنامه‌ریزی که انجام شده بود اما به اتفاق رئیس جمهوری باید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که ساخت سکوی میدان رشادت با ۶۵ درصد پیشرفت را برعهده دارد، بازدید می کردیم به همین دلیل افتخار زیارت مردم عسلویه حاصل نشد، ادامه داد: ان شالله در اولین فرصت خدمت مردم عسلویه خواهیم رسید.

وزیر نفت به پرسشی درباره برنامه این وزارتخانه برای پدافند غیرعامل فرودگاه جم گفت: نشستی با سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه داشتیم و هزینه‌های پشتیبانی و حفظ و نگهداشت آن را تقبل کردیم که در ارتباط با با این موضوع توافق‌های خوبی با وزارت راه در حال انجام است و قول می‌دهیم که بحث هزینه‌ها و اعتبارات را نیز وزارت نفت تأمین کند.

اوجی درباره برنامه وزارت نفت برای اورژانس هوایی و آتش نشانی هوایی استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران نیز گفت: این برنامه را باید بررسی کنیم.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶ وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

وزیران یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مامردم شهربرازجان هیچ وزیری یا نماینده ای ندیدیم فقط شنیدیم بایدبیایندتا چندروز دربین مردم حرفهای مردم رابشنونددیداربا چنداستانداروفرمانداروامام جمعه ونماینده هیچ دردی ازمادوانمیکندباید نماینده ای ازطرف رییس جمهوربامردم صحبت کند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه