ارسال به دیگران پرینت

ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی پس از درگیری‌ های شبانه با بیش از ۲۰۰ زخمی

هلال احمر فلسطین از افزایش شمار مجروحان حمله اشغالگران رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به ۲۰۵ تن خبر داد. همزمان کشورهای عربی و اسلامی حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کردند.

ورود  نمازگزاران به مسجدالاقصی پس از درگیری‌ های شبانه با بیش از ۲۰۰ زخمی

منابع رسانه‌ای امروز شنبه به "عربی ۲۱" گفتند که پس از یک شب خونین درگیری با نیروهای اشغالگر اسرائیلی فلسطینیان بار دیگر بر این رژیم پیروز شده و نظامیان را وادار به عقب نشینی از مسجدالاقصی وگشودن درهای مسجدالاقصی کردند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی فیلم هایی را پخش کردند که نشان می‌دهد نمازگزاران با تکبیر وارد مسجد می‌شوند.

به گفته این منابع نمازگزاران برای اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی از طریق "باب الحطه" و "باب الاسباط" و با سر دادن شعار "الله اکبر ، الحمدلله" وارد مسجد شدند.

پیش از این هلال احمر فلسطین اعلام کرد در جریان درگیری‌هایی که از  عصر جمعه میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی به ویژه در میدان مسجد الاقصی رخ داد؛ دستکم ۲۰۵ تن زخمی شدند.

 هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد از این تعداد بیش از ۸۰ تن به بیمارستان منتقل شده‌اند و در این میان ۶ نیروی پلیس اسرائیل نیز زخمی شدند.

این درگیری‌ها پس از افطار جمعی که در داخل مسجد الاقصی برای همبستگی با مردم محله شیخ جراح در قدس شرقی ترتیب داده شد، درگرفت.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس ادعای انجمن‌های اسکان اسرائیل مبنی بر ساخت این خانه ها در زمین هایی که قبل از سال ۱۹۴۸ متعلق به یهودیان بود ، تصمیماتی را برای تخلیه خانه های این محله صادر کردند.

المیادین گزارش داد که پلیس اسرائیل سیم های برق بلندگوهای مسجدالاقصی را قطع کرد و شمار زیادی از نمازگزاران از جمله کودکان و سالخوردگان همچنان در داخل مسجد محصور بودند.

همچنین مساجد قدس خواستار هشدار عمومی و رفتن به نزدیکترین نقطه الاقصی برای رفع حصر مسجد و نمازگزاران در آن هستند.

محله‌ها و شهرهای مختلف کرانه باختری نیز شاهد درگیری اشغالگران با جوانان فلسطینی هستند.

در همین راستا جنبش فتح از اتحادیه عرب، سازمان ملل و تمامی نهادهای بین‌الملی برای مداخله فوری جهت توقف جنایت رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی دعوت کرد.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج نیز گفت: حماس طی تماس‌های گسترده‌ با طرف‌های مختلف بین‌المللی خواستار مداخله برای توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه