ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل | روسیه | نماینده آمریکا | حقوق بشر

نماینده آمریکا: اخراج روسیه از شورای امنیت غیرممکن است

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل ناممکن است با این حال، کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای منزوی کردن این کشور به کار می‌گیرند.

نماینده آمریکا: اخراج روسیه از شورای امنیت غیرممکن است

«لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل به شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: شورای امنیت پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد. روسیه عضو شورای امنیت است. این یک واقعیت است. ما نمی‌توانیم این واقعیت را تغییر دهیم، اما مطمئنا می‌توانیم آنها را در شورای امنیت منزوی کنیم. ما می‌توانیم حضور روسیه را در شورای امنیت به گونه‌ای رقم بزنیم که احساس ناراحتی کند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین اضافه کرد، واشنگتن و متحدانش به دنبال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل هستند.

گرینفیلد در پاسخ به این سوال که آیا اخراج روسیه از شورای حقوق بشر تاثیری بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور دارد، گفت: پوتین با وجود تاثیر تحریم‌ها و سایر فشارهایی که بر روس‌ها گذاشته می‌شود، به حمله خود علیه مردم اوکراین ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی وجود دارد که نشان دهد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اطرافیانش از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته‌اند، گفت: ما به فشارها تا زمان توقف جنگ در اوکراین ادامه می‌دهیم. آنها نمی‌توانند تا همیشه به این اقدامات ادامه دهند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین به ارسال و تامین تسلیحات به اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: ما برای دولت اوکراین قبلا هم کمک ارسال کردیم و ارسال این کمک‌ها ادامه می‌یابد. ما تسلیحات ضد تانک و ضد موشک ارسال کرده‌ایم و با دولت کی‌یف برای تداوم تامین نیازها همکاری داریم. همچنین کشورهای دیگر عضو ناتو و در منطقه نیز از اوکراین حمایت می‌کنند.

وی همچنین افزود: ما از تلاش‌ها برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک ادامه می‌دهیم. البته برخی شکایت دارند که ما برای وضع تحریم علیه روسیه خیلی سریع رفتار کرده‌ایم اما ما همچنان به یک برون‌رفت دیپلماتیک نیاز داریم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه