ارسال به دیگران پرینت

غلامعباس بهرامی نیا:

توضیح راهداری خوزستان درباره تردد اهالی یک روستا با سیم بکسل از رودخانه

اهالی روستای لنده و سرصحرای استان خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اشتراکات زیاد و نسبت های فامیلی و تعامل محلی، علی رغم وجود رودخانه کارون (بازفت) و کوهستانی بودن مسیر، با استفاده از جره یا گرگر در زبان محلی، از عرض رودخانه عبور می کنند.

توضیح راهداری خوزستان درباره تردد اهالی یک روستا با سیم بکسل از رودخانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به تردد اهالی یک روستا با سیم بکسل، گفت: روستاهای لنده و سرصحرای در خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری از جاده ارتباطی برخوردار هستند.

غلامعباس بهرامی نیا در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر استفاده اهالی روستای سرصحرا خواجه انور از توابع دهدز شهرستان ایذه از سیم بکسل برای تردد در یک مسیر کوهستانی، اظهار کرد: روستاهای لنده و سرصحرای استان خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری از جاده ارتباطی خاکی برخوردار هستند.

وی افزود: طول مسیر دهدز تا روستای لنده ۳۷ کیلومتر و دهدز به سرصحرا ۴۲ کیلومتر است که تا کیلومتر ۳۲ مشترک و از منطقه دشت بزرگ، مسیر روستای لنده منشعب شده و از جاده سرصحرا جدا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: اهالی روستای لنده و سرصحرای استان خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اشتراکات زیاد و نسبت های فامیلی و تعامل محلی، علی رغم وجود رودخانه کارون (بازفت) و کوهستانی بودن مسیر، با استفاده از جره یا گرگر در زبان محلی، از عرض رودخانه عبور می کنند.

بهرامی نیا عنوان کرد: اهالی این روستا با وجود دارا بودن مسیر خاکی برای تردد به شهر دهدز، به دلیل نزدیکی، مسیر کوهستانی را از طریق جره یا گرگر طی کرده و از جاده ارتباطی استفاده نمی کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مرد حسابی شما یه پل براشون بزن
      شما که می گید این را نزدیکتره ، خوب چرا پل نمی زنید ؟
      خیلی سخته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • فهیم ارسالی در

      مثل همیشه تهمت دروغ بستن به مردم فلاکت زده😡😡

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه