ارسال به دیگران پرینت

فضای مجازی | مار غول‌پیکر | فرانسه

مار غول‌پیکر پیدا شده در گوگل مپس قلابی بود

یک حساب کاربری در TikTok با نام «GoogleMapsFunny» ویدئو‌های مختلفی را از موضوعات مختلف در گوگل مپس به اشتراک می‌گذارد.

مار غول‌پیکر پیدا شده در گوگل مپس قلابی بود

به‌تازگی ویدئویی در TikTok وایرال شده که بیش از ۲ میلیون بار بازدید، ۷۰ هزار لایک و صد‌ها کامنت داشته است. این ویدئو مربوط به یک مار غول‌پیکر مشاهده شده در گوگل مپس بوده و حالا مشخص شده که چنین ماری در واقعیت وجود ندارد.

به گزارش دیجیتاو، گزارشات حاکی از مشاهده اسکلت یک مار بسیار بزرگ هستند که در Google Maps کشف شده بود. این مار ظاهرا متعلق به فرانسه بوده و همین خبر سر و صدای زیادی را میان کاربران فضای مجازی به پا کرد.

یک حساب کاربری در TikTok با نام «GoogleMapsFunny» ویدئو‌های مختلفی را از موضوعات مختلف در گوگل مپس به اشتراک می‌گذارد. یکی از جدیدترین ویدئو‌های پربازدید این حساب در تیک‌تاک مربوط به یک شی مار مانند غول‌پیکر در سواحل فرانسه بوده است.

بر اساس اطلاعات ذکر شده توسط این حساب TikTok، ظاهرا این مار از «گونه تیتانوبوا» بوده که سال‌ها قبل منقرض شده است. مار‌هایی که از این گونه بوده‌اند طولی در حدود ۳۰ متر داشته‌اند و بزرگ‌تر از هر مار دیگری در تاریخ هستند.

با این حال مشخص شده که این شیء غول‌پیکر اصلا متعلق به هیچ موجود زنده‌ای نبوده است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که این اسکلت مار غول‌پیکر، در واقع یک مجسمه فلزی بزرگ به شمار می‌آید. مجسمه مورد اشاره در سواحل غربی فرانسه قرار گرفته است.

مار2

این مجسمه غول‌پیکر حدود ۱۰ سال قبل طی برگزاری یک نمایشگاه هنری رونمایی شد. گفتنیست که این اثر توسط یک هنرمند چینی-فرانسوی با نام «هوانگ یانگ پینگ» ساخته شده است؛ بنابراین مشخص می‌شود که قضیه اسکلت مار غول‌پیکر در گوگل Maps مربوط به یک مجسمه بوده و متعلق به یک گونه منقرض شده نیست.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه