ارسال به دیگران پرینت

بهتر است دلیل کودکتان را بدانید

عوارض به زور بوسیدن کودک

برخی از والدین به صورت ناخواسته رفتارهایی با کودک خود می کنند که باعث می شود کودک در آینده دچار مشکلات زیادی شود.

 عوارض به زور بوسیدن کودک

برخی از والدین به صورت ناخواسته رفتارهایی با کودک خود می کنند که باعث می شود کودک در آینده دچار مشکلات زیادی شود.

عوارض به زور بوسیدن کودک

طبق یک مطالعه؛ از هر 3 نفر؛ فقط 1 نفر در مورد معنی کلمه (رضایت) آگاهی دارد و اکنون زمان آن فرا رسیده که این موضوع را از سنین پایین به فرزندان خود نیز آموزش دهید. بسیاری از والدین عادت دارند فرزندان شان را مجبور کنند تا یکی از اقوام را ببوسند یا در آغوش بگیرند؛ در صورتی که این کار کاملا اشتباه است و تاثیرات مخربِ روانی روی کودک شما خواهد داشت.

 

بوسیدن نوزاد

تصور می ‌کنند که آغوش و لمس شدن اشکالی ندارد

کودکان نه تنها از والدین بلکه از تمام اطرافیان خود الگو برداری می‌ کنند؛ وقتی به اقوام خود اجازه می‌ دهید تا آن ها را بغل کنند و ببوسند؛ این اتفاق برای شان عادی سازی خواهد شد و به همین دلیل است که آموزش تفاوت بین لمس خوب و بد به کودک تان آن قدر اهمیت دارد.

باعث می شود فکر کنند که به راحتی شان اهمیت نمی دهید

نشان دادن محبت خانواده به کودکان بسیار رایج است. اما به خاطر داشته باشید که فرزندان تان هنوز به این روال عادت نکرده اند و از طرفی اگر کودک شما از در آغوش گرفتن عمه، خاله، عمو و... امتناع می کند و شما همچنان او را مجبور به این کار می کنید؛ فکر می ‌کند که راحتیِ دیگران را به راحتی او ترجیح می دهید.

این رفتار آن ها را گیج می کند که به یک غریبه اعتماد کنند یا خیر

مواقعی هست که شما از فرزندتان می خواهید با غریبه ها صحبت نکند و چیزی از آن ها نگیرد، و از طرف دیگر می خواهید کسی که نمی شناسد را ببوسد. مسلما اعضای فامیل آشنا هستند و غریبه به حساب نمی آیند اما کودکان این موضوع را نمی فهمند. این تناقض؛ کودک را گیج می کند و تشخیص این که به چه کسی اعتماد کند و به چه کسی اعتماد نکند را برایش سخت می کند‌.

سردرگمی

بهتر است دلیل کودکتان را بدانید

ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که آنها در برابر ابراز محبت مقاومت می کنند. به گفته بسیاری از افراد؛ کودکان حس بهتری در تشخیص بد از خوب دارند. اگر کودک شما از رفتن به آغوش دیگری امتناع می کند و هر زمان که او را در آغوش می ‌گیرد؛ شروع به گریه می‌ کند؛ ممکن است دلیلی برای این کار وجود داشته باشد. به جای این که فرزندتان را مجبور کنید و آزارش دهید؛ صبر کنید تا تنها شوید و با آرامش از او بپرسید که چرا نمی خواهد اقوام تان را در آغوش بگیرد و ببوسد.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه