ارسال به دیگران پرینت

روسیه سیستم روپیه – روبل را به هند پیشنهاد کرد

طبق گزارش‌ها، دولت هند در حال بررسی پیشنهاد مسکو برای روی آوردن به استفاده از سیستم پرداخت روسیه است که امکان تبادلات روپیه با روبل را در تجارت دوجانبه فراهم می‌کند.

روسیه سیستم روپیه – روبل را به هند پیشنهاد کرد

طبق گزارش‌ها، دولت هند در حال بررسی پیشنهاد مسکو برای روی آوردن به استفاده از سیستم پرداخت روسیه است که امکان تبادلات روپیه با روبل را در تجارت دوجانبه فراهم می‌کند.

روسیه به دنبال دور زدن سوئیفت در تجارت با هندطبق گزارش‌ها، دولت هند در حال بررسی پیشنهاد مسکو برای روی آوردن به سیستم پرداخت روسیه است که امکان تبادلات روپیه با روبل را در تجارت دوجانبه فراهم می‌کند.

انتظار می رود این مکانیسم که توسط بانک مرکزی روسیه ایجاد شده است با اجتناب از تجارت دلاری، تجارت بین دو کشور را تقویت کند و به سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان اجازه دهد تا با دور زدن تحریم‌های غرب به واردات از روسیه ادامه دهد.

این طرح شامل پرداخت های روپیه-روبل از طریق سیستم پیام رسانی روسیه موسوم به اس‌پی‌اف‌اس SPFS است.

بلومبرگ منابع آگاه اعلام کرد که انتظار می رود تصمیم نهایی درباره این موضوع پس از سفر دو روزه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به هند گرفته شود.

سفر لاوروف به هند روز پنجشنبه آغاز و گزارش شده است که مقامات بانک مرکزی روسیه هفته آینده برای گفتگو در مورد جزئیات به این کشور سفر خواهند کرد.

به گفته این منابع، مقامات بانک مرکزی هند به طور منظم با مدیران سیستم بانکی این کشور ملاقات می کنند تا در مورد موضوعاتی مانند قرار گرفتن در معرض خطرات ناشی از آخرین تحریم ها علیه روسیه گفتگو کنند.

انتظار می‌رود این مکانیسم به صادرکنندگان هندی اجازه دهد تا با وجود تحریم‌های اخیر که استفاده از سیستم پیام‌رسانی بین بانکی سوئیفت را ممنوع می‌کند، به تجارت با روسیه ادامه دهند.

این مکانیسم مالی به هند اجازه می دهد که به خرید نفت، سلاح و سایر کالاهای روسی ادامه دهد.

گزارش‌ها حاکی است که طبق این پیشنهاد، وجوه پرداختی به روبل‌ به یک بانک هندی سپرده می‌شود و به روپیه تبدیل می‌شود و همین سیستم برعکس نیز عمل می‌کند.

روسیه همچنین از هند خواسته است تا رابط پرداخت یکپارچه خود را به سیستم پرداخت MIR خود برای استفاده یکپارچه از کارت‌های صادر شده توسط بانک‌های هر دو کشور پس از تعلیق فعالیت‌های ویزا و مسترکارت در روسیه وصل کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه