ارسال به دیگران پرینت

رسانه‌های پاکستانی:

عمران‌خان در خطر قرار گرفت

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان که این روزها با فشار مضاعف از سوی جبهه مشترک اپوزیسیون قرار گرفته و شاهد جدایی مسیر احزاب هم‌پیمان از دولت است، اکنون گفته می‌شود که تهدید به مرگ شده است.

عمران‌خان در خطر قرار گرفت

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه به نقل از یکی از مسوولان ارشد حزب "تحریک انصاف" به عنوان حزب حاکم این کشور گفتند که زندگی عمران‌خان در خطر قرار گرفته و توطئه برای ترور وی در راه است.

به گفته «فیصل واودا» که وزیر سابق در دولت پاکستان است، نخست وزیر این کشور تهدید به مرگ شده و هر آن امکان ترور وی وجود دارد.

وی مسئله توطئه قتل نخست وزیر پاکستان را با نامه‌ای که هفته گذشته عمران‌خان از آن به عنوان نامه تهدیدآمیز علیه دولت منتخب این کشور یاد کرد، مرتبط دانست.

عمران‌خان این روزها از یک طرف با فشار مضاعف از سوی جبهه مشترک اپوزیسیون پاکستان موسوم به "جنبش دموکراتیک" مواجه است، و از سوی دیگر طرح عدم اعتماد به وی نیز در مجلس ارائه شده و بررسی مجدد آن از فردا پنجشنبه آغار می‌شود.

با جدایی ۲ حزب دیگر از ائتلاف با دولت حزب تحریک انصاف، عمران‌خان اکثریت پارلمانی را از دست داد و اکنون رهبران جناح مخالف استعفای وی از منصب نخست وزیری را مطالبه کرده‌اند.

در عین حال وزیر اطلاع رسانی پاکستان امروز اعلام کرد: هیچ یک از روسای قوا خواستار استعفای نخست وزیر نشده و نه عمران‌خان درصدد کناره گیری از مسوولیت خود است.

وی تاکید کرد: دولت دست بسته نیست و در زمان مناسب بر تمامی بحران از جمله تحرکات اپوزیسیون غلبه خواهد کرد.

گفتنی است، جنبش دموکراتیک پاکستان متشکل از احزاب مخالف دولت شامل مسلم لیگ نواز، جمعیت علمای اسلام، حزب مردم، حزب ملی عوام، جنبش متحده قومی و حزب عوامی بلوچستان به صورت مشترک خواستار برکناری نخست وزیر بوده و اعلام کرده اند که از اکثریت پارلمانی برای تصویب طرح عدم اعتماد علیه عمران‌خان با ۱۷۲ رای مثبت برخوردار هستند.

نخست وزیر پاکستان یکشنبه گذشته در پاسخ به تحرکات ضددولتی جناح مخالف، نسبت به دخالت‌های خارجی در ایجاد هرج و مرج و تغییر دولت منتخب در پاکستان هشدار داد و گفت: دولت اسلام‌آباد در برابر اپوزیسیون و یا توطئه‌های خارجی تسلیم نخواهد شد.

وی با افشاگری نسبت به تهدیدات از خارج علیه دولت منتخب در پاکستان، افزود: دولت اسلام‌آباد نامه تهدیدآمیز از خارج دریافت کرده و همزمان از بودجه خارجی برای براندازی دولت استفاده می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه