ارسال به دیگران پرینت

استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس

مدارس انگلیس در بخشی از آزمایش ضد کووید، دستگاه های تصفیه هوا و چراغ های فرا بنفش را در کلاس های درس خود نصب می کنند.

استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس

این تجهیزات اکنون در ۳۰ مدرسه در برادفورد نصب شده است تا از گسترش ویروس کرونا و سایر بیماری های تنفسی جلوگیری کند.

این کشور همچنین امیدوار است بتواند میزان اجرای این فناوری ها را در مدارس ابتدایی ارزیابی کند و انتظار می رود اولین نتایج خود را تا پایان سال ارائه دهد.

«نیک گیب» وزیر آموزش انگلیس گفت: این طرح بسته به نتیجه آزمایش برای مدارس سراسر انگلیس اجرا می شود.

این امر پس از آن صورت می گیرد که مطالعه دیگری که بودجه آن را دولت انگلیس تامین کرده بود، نشان داد مدارس «مرکز عفونت» نیستند. بر اساس نتایج این تحقیق، میزان آلودگی در کلاس های درس مشابه سطح آلودگی مشاهده شده در جمعیت عمومی در ماه ژوئن بود.

این مطالعه با بودجه ۱.۸ میلیون پوندی از طرف وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی انگلیس پشتیبانی می شود. این آزمایش توسط مرکز تحقیقات آموزش کاربردی در حال انجام است و می تواند به استفاده از فناوری هایی در مدارس از سال ۲۰۲۲ بینجامد.

بر اساس این کارآزمایی، یک سوم مدارس شهر برادفورد مجهز به فیلترهای هوای ذرات معلق (HEPA) با کارآیی بالا می شوند و  یک سوم به دستگاه تصفیه کننده فرابنفش مجهز خواهند شد. یک سوم نیز بدون هیچ گونه تجهیزاتی به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته خواهند شد.

در دستورالعمل اجرایی از مدیر ایمنی و بهداشت آمده است: استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و نور فرابنفش ممکن است گزینه های مناسبی برای کنترل شیوع ویروس کرونا و ضد عفونی یک فضای بزرگتر یا اتاق باشد.

برخی از مشاغل در حال حاضر از اشعه فرابنفش و تصفیه کننده هوا برای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا استفاده می کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه