ارسال به دیگران پرینت

وزیر میراث فرهنگی:

کارنامه موفقی در حوزه معماری دینی نداریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: متأسفانه پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم در حوزه معماری دینی و سنتی کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم.

کارنامه موفقی در حوزه معماری دینی نداریم

عزت‌الله ضرغامی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح رسمی «باغ ایرانی ایوان سلام» پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد، با بیان این‌که مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است، اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده ارزش، اهمیت، جاذبه‌ها و مزیت‌های گردشگری این شهر است.

وی بخش زیادی از این مزیت‌های گردشگری را مرهون وجود بارگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) دانست و ادامه داد: امسال که با سونامی سفر مواجه شدیم، وضعیت فوق‌العاده‌ای در مشهد به وجود آمد که علی‌رغم وجود ۵۰ درصد تمام ظرفیت اقامت مسافر کشور در این شهر، شاهد تکمیل ظرفیت فضای اقامتی مشهد در روزهای نخست تعطیلات نوروزی بودیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که پایانه‌های مسافربری یک نقطه مهم خدمت‌رسانی به مسافران، گردشگران و زائران است که در آن باید خدمات جامع و کاملی را به مخاطبان ارائه شود، خاطرنشان کرد: این مکان‌ها جایگاهی با قابلیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند که حساس و مهم است.

وی با بیان این‌که تاکنون نتوانسته‌ایم در حوزه معماری دینی و سنتی، معماری شاخصی از خود به جا بگذاریم، گفت: در این حوزه به خصوص در شهر مشهد باید خود را به خوبی نشان دهیم زیرا متأسفانه پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم همپای دیگر حوزه‌ها، در حوزه معماری کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه