ارسال به دیگران پرینت

آیا برای ازدواج آماده اید؟ علائم و نشانه های آمادگی برای ازدواج را بشناسید!

ازدواج از مهمترین اتفاقات زندگی است. ازدواج می تواند مسیری را برای افراد ترسیم کند. مسیری که توأم با یک زندگی شاد است. اما مهمترین اصل قبل از ازدواج، آمادگی است. آیا واقعا شما برای ازدواج آمادگی دارید؟

آیا برای ازدواج آماده اید؟ علائم و نشانه های آمادگی برای ازدواج را بشناسید!

خیلی زیاد این جمله را شنیده اید که دنیای تجرد؛ دنیای سلطنت افراد است. شاید این جمله تا اندازه ای درست باشد، اما واقعا اینگونه نیست. یک ازدواج درست و منطقی و با آشنایی، به زندگی شما قلمرویی می بخشد که مرزهای آن تا بی نهایت است. اما مهم این هست که ازدواج آگاهانه و براساس آشنایی متقابل صورت گیرد. اما مهمتر از همه، آمادگی برا این اتفاق است. اگر آمادگی برای ازدواج در دو طرف وجود نداشته باشد و صرفاً ازدواج بدلیل اتفاقات آنی و به یکباره صورت گرفته باشد؛ می تواند زندگی دو طرف را محدود و ناامید کننده کند.

به هر حال در این مطلب به مهترین شرایط آمادگی برای ازدواج اشاره می شود. به زندگی خود نگاه کنید و همه شرایط را بررسی کنید. اگر فکر می کنید این شرایط را در زندگی فراهم نتوانسته اید، بهتر است به ازدواج فکر نکنید. چرا که در صورت ازدواج دچار مشکلات فراوان خواهید شد.

نشانه های آمادگی برای ازدواج

 
 

ازدواج یکی از مهمترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی هر فردی اتفاق بیفتد. پس این مهمترین اتفاق زندگی باید درباره آن بیشتر فکر و بررسی شود. نشانه های مهمی وجود دارد که نشان می دهد فرد برای ازدواج آمادگی دارد که عبارتند از:

 

از نشانه های آمادگی برای ازدواج، عدم ترس از گرفتن تصمیمات مشترک

اگر طبیعت آزاده ای دارید، همیشه دوست داشتید که تنها باشید و خودتان تصمیم بگیرید، باید قبل از ازدواج با این مسئله کنار بیائید. شما پس از ازدواج در کنار فردی هستید که باید در امور مختلف با او مشورت کنید. اگر اینگونه نباشد قطعاً شما ازدواج را یک اسارت می بینید و پس از ازدواج وضعیت برایتان بدتر خواهد شد. پس همین مسئله کافی است که بفهمید برای ازدواج آمادگی ندارید.

شما هنوز مجرد بودن را به این معنا می دانید که هر زمانی که می خواهید کاری را که می خواهید انجام می دهید، اما زمانی که ازدواج می کنید، تا حدی این مسئله به پایان می رسد. بنابراین، تا زمانی که احساس می کنید می خواهید به تنهایی به پرواز ادامه دهید، با کسی در کارها مشورت نکنید و … بهتر است به ازدواج حتی فکر نکنید.

 

عدم ترس از صحبت کردن درباره درآمد و پول

این موضوع را زیاد که شنیده ام که هیچ وقت نباید همسرتان از درآمد واقعی شما باخبر باشد. این جمله کاملاً اشتباه است. هر وقت شما احساس کردید که به راحتی می توانید درباره پول خود و نحوه مصرف آن با فرد مقابل تان صحبت گنید، قطعاً شما برای ازدواج آمادگی پیدا کرده اید. زندگی یک مسیر مشترک است که شما باید با همسرتان طی بکنید. دانستن امکانات سفر به هر دو کمک می کند که راحت تر مسیر ناهموار زندگی را طی کنید. هیچ کس به اندازه زن و شوهر به یکدیگر نزدیک نیستند. پدر و مادر، برادر و خواهر نزدیکیشان تا پشت درب اتاق خواب است.

از نشانه های آمادگی برای ازدواج، عدم ترس مطرح کردن رازها

خصوصی نگه داشتن خود در ازدواج ایده بدی است. اگر به این دلیل رازداری می کنید که می ترسید شریک زندگی تان شما را قضاوت یا رد کند، یا اینکه باید هر چیز کوچکی را در مورد خودتان فاش کنید، هنوز برای ازدواج آماده نیستید.

ازدواج یک مشارکت است

ازدواج فقط یک تکه کاغذ نیست. بلکه یک مشارکت است که می تواند تأثیر زیادی بر زندگی خانوادگی و مالی شما داشته باشد. شما ازدواج می کنید تا با همکاری و مشارکت هم کامل تر شوید. شما باید بدانید که با ازدواج میزان، مسئولیت های شما افزایش می یابد. به عنوان مثال باید میزان ممشارکت شما در منزل افزایش یابد و …. هیچ وقت نباید فکر کنید که ازدواج را می شود با طلاق پاک کرد. اگر هنوز چنین تفکری دارید، قطعاً برای ازدواج، آمادگی ندارید.

سخن آخر

بنابراین وقت بگذارید، از خود بپرسید که در ازدواج و شریک زندگی به دنبال چه چیزی هستید. اعتماد ایجاد کنید، محدودیت های خود را تعیین کنید. اگر در مورد هیچ یک از اینها مطمئن نیستید، می توانید به ادامه امپراتوری خیالی دوران تجرد خود اکتفا کنید و از قلمروهای خیالی خود لذت ببرید.

 

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه