ارسال به دیگران پرینت

پلیس: بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

سردار سید کمال هادیان فر ​رئیس پلیس راهور انتظامی کشور بیشترین زمان تصادفات در نیمه اول نوروز را بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و بعد از آن ۱۲ تا ۱۶ عصر است اعلام و خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنم که اصلاً در ساعات شب رانندگی نکنند به جهت اینکه بعضی معابر نور کافی ندارند، خط کشی‌ها آشکارسازی نشده و شرایط مناسبی ندارند و احتمال تصادف در ساعات شبانگاهی نیز بسیار زیاد است.

پلیس: بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور بیشترین زمان تصادفات در نیمه اول نوروز را بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و بعد از آن ۱۲ تا ۱۶ عصر است اعلام و خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنم که اصلاً در ساعات شب رانندگی نکنند به جهت اینکه بعضی معابر نور کافی ندارند، خط کشی‌ها آشکارسازی نشده و شرایط مناسبی ندارند و احتمال تصادف در ساعات شبانگاهی نیز بسیار زیاد است.

سردار سید کمال هادیان فر علت ۸۲ درصد از تصادفات را سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی که جزو موضوعات جدی است عنوان کرد و گفت: تا ۵ فروردین ماه ۴۳۰ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده و ۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند که اگر با این روند جلو برویم ممکن است عدد جان باختگان به هزار نفر برسد که زیبنده کشور ما نیست.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه ۳۲ درصد از جان باختگان در تصادفات سرنشین خودروها و غالباً کودکان و افراد کهنسال هستند گفت: علت این است که سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند که اگر از کمربند ایمنی استفاده می شد حداقل این بود که جانشان را از دست نمی دادند.

سردار هادیان فر در خصوص عمل نکردن ایربگ ها هم گفت: در تصادفات معمولاً این است که اصلاً گزارشی نداریم که ایربگ خودروها عمل کرده باشند و بنابراین نمی توان گفت که این وسیله جان پناهی برای مردم است. در این بخش اشکال وجود دارد که امیدواریم در سال جدید هم شرایط بهتری از نظر تولید خودروهای ایمن و تحویل آن به مردم پیدا کنیم و هم تصادفات ما کاهش یابد هم راننده ها ایمن تر و مسلط تر رانندگی کنند، و هم نقاط حادثه خیز ان شاءالله سریع تر برطرف شوند چرا که ۳۸ درصد تصادفات در نقاط حادثه خیز رخ می دهند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور همچنین در بخش دیگر سخنان خود، گفت: تردد خودروها در تمام محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور به صورت عادی و روان بوده و فقط تردد خودروها در محورهای شمالی سنگین است.

وی در ادامه بیان کرد: تقریباً در هیچ محوری خیلی اعمال محدودیت نداشتیم و فقط محور چالوس به تهران بود که در چند روز اخیر مجبور شدیم یا از شمال به جنوب و یا از جنوب به شمال این محور را یک طرفه کنیم ولی ۴ محور شمالی کشور فعال است و هیچ محدودیت در آن وجود ندارد.

هادیان فر افزود: تردد خودروها در تمام محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور به صورت عادی و روان بوده ولی تردد در محورهای شمالی سنگین است و به رانندگان توصیه می کنم که زمان سفر خود را طوری مدیریت کنند که به ترافیک نخورند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه پیش بینی ما این بود که امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد تردد خودروها افزایش پیدا می کند اما در نوروز امسال با افزایش ۴۸ درصدی تردد خودروها مواجه شدیم و تنها در دو روز گذشته فقط تردد رفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بوده و اگر تردد رفت و برگشت را با هم محاسبه کنیم بالای ۵ میلیون تردد ثبت شده است.

سردار هادیان فر، بیشترین تصادف در محورهای کشور را مربوط به روزهای چهارم و پنجم فروردین عنوان کرد و اظهار داشت: مسلم است که هرچه تردد بیشتر شود میزان تصادفات هم بیشتر خواهد شد و بایستی رانندگان با صبر و حوصله و دقت بیشتری رانندگی کنند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی عمده علل تصادفات در نیمه اول نوروز امسال را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: این علت در محورهای شمالی که غالباً بارش داریم و سطح جاه ها لغزنده است بیشتر بود و در جاده های جنوب کشور هم به جهت طولانی بودن مسیر این اتفاق می افتاد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه