ارسال به دیگران پرینت

رقم جدید یارانه معیشتی

رقم جدید “یارانه” اعلام شد!

رقم جدید یارانه معیشتی که دهم هر ماه واریز می شود اعلام شد.

رقم جدید “یارانه” اعلام شد!

رقم جدید یارانه معیشتی که دهم هر ماه واریز می شود اعلام شد.

طرح پرداخت یارانه معیشتی از ابتدای اجاری آن با گلایه خیلی عظیمی از افرادی که درخواستشان مورد تایید قرار نگرفته بود، همراه شد.

طی روزهای اخیر شروع پیش ‌ثبت ‌نام جاماندگان یارانه نقدی در رسانه ها، بازتاب گسترده ای گرفت. طوریکه در ادامه باعث شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی اطلاعیه‌ای اعلام کند، هیچگونه سایت و یا سامانه ای برای ثبت نام یارانه نقدی معرفی نشده است و این خبر صحت ندارد.

 

افزایش ۳ برابری یارانه‌ها در امسال

به گفته یک نماینده مجلس، در سال پیش‌رو خانواده‌های سه دهک پولدار حذف می‌شود، در عوض دهک‌های پایین جامعه یارانه‌های‌شان سه برابر می‌شود.

یکی از نماینده مجلس در جدیدترین اظهارنظر درباره واریز یارانه‌ها گفته است: در سال ۱۴۰۱ کشور به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود. خانواده‌های سه دهک پولدار حذف می‌شود، در عوض دهک‌های پایین جامعه یارانه‌های‌شان سه برابر می‌شود.

ابوترابی گفته است: این اختلاف و شکاف طبقاتی که طبق آمار مراکز بین الملل در دولت قبل ایجاد شده بود، در دولت سیزدهم امید داریم به حداقل برسانیم.

 
 

پیش از این مجلس در خصوص خانوارهایی که مشمول افزایش سه برابری یارانه‌ها می‌شوند اعلام کرد بود که شرط افزایش سه برابری یارانه این است که خانوارها جزو چهار دهک اول درآمدی جامعه باشند. سرپرست خانوار در دستگاه دولتی شاغل نباشد و از همه مهم‌تر اینکه خانواده حداقل سه فرزند داشته باشد.

در آبان ماه نیز که موضوع افزایش سه برابری یارانه‌ها مطرح شد، شرایط زیر برای مشمولان در نظر گرفته شد:

۱-خانوار جز چهار دهک درآمدی اول جامعه باشد. یعنی خانوارهایی که درآمد ماهانه آنها زیر سه میلیون تومان باشد جزو چهار دهک اول جامعه محسوب می‌شوند.

سنجاق

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، این وبینار رو از دست نده!

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، این وبینار رو از دست نده!

۲- سرپرست خانوار نباید کارمند دولت باشد و در دستگاه‌های دولتی کار کند.

۳- خانواده باید حداقل سه فرزند داشته باشد.

نکته مهمی که در این طرح وجود دارد این است که فقط یارانه فرزندان سه برابر می‌شود و گویا یارانه پدر و مادر به روال قبل ادامه پیدا می‌کند و اضافه نمی‌شود.

سه دهک اول حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند. این افراد معمولا کسانی هستند که کارمند دولت نیستند، یعنی حقوق ثابت ندارند. همچنین خودرو یا مسکنی به نام خود ندارند.

ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه معیشتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه ترین خبرها درباره ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه اعلام کرد که این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است. در واقع طرحی برای اعلام زمانبندی ثبت نام جاماندگان یارانه و نحوه به اجرا درآمدن آن در دست بررسی است ولی هنوز به قطعیت نرسیده است.

طبق اعلام هیات وزیران در ابتدای خرداد ماه، قرار بر این بود که همه افرادی که یارانه دریافت نمی کنند، مهلت جدیدی برای ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی مشخص شود. براساس این طرح قرار بود مهلت ثبت نام یارانه جدید علاوه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی، متقاضیان یارانه معیشتی بنزین هم ثبت نام کنند. در نهایت اما هنوز تاریخ مشخصی برای ثبت نام جاماندگان یارانه برای متقاضیان اعلام نشده است.

میزان یارانه معیشتی در هر ماه

رقم جدید یارانه معیشتی

یارانه معیشتی خانواده ها در روز دهم هر ماه واریز می شود.خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی در هر ماه دریافت می کنند.

وزیر تعاون

افزایش یارانه ۳ دهک اول درآمدی در سال ۱۴۰۱

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

افزایش یارانه ۳ دهک اول درآمدی در سال ۱۴۰۱
 

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه 3 دهک اول درآمدی در سال 1401 خبر داده است.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که این یارانه چند درصد افزایش می‌یابد گفت: ما در حال مذاکره با مجلس هستیم اجازه بدهید خروجی حاصل شود اطلاع رسانی می شود.

 
 

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی:

ایران در سال ۱۴۱۰یک کشور سالخورده می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

ایران در  سال ۱۴۱۰یک کشور سالخورده می‌شود
 

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

حسام‌الدین علامه در جلسه هم اندیشی سند ملی سلامت سالمندان، افزود: در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان بدون همسر بالغ بر ۸۰ هزار نفر بود و این در شرایطی است که در گروه سنی ۴۰ الی ۶۰ سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مجرد هستند و آمار تجرد در گروه سنی ۳۱ الی ۳۹ سال بالغ بر ۴ میلیون نفر است.

 

به نوشته مهر، وی ادامه داد: کمیته امداد برای سالمندان تحت پوشش خود فقط ۳۱۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند در حالی که باید در کشور برای پرداخت مستمری سالمندی برنامه جدی صورت پذیرد.

 

علامه با تاکید بر تعیین یارانه برای دوران سالمندی، عنوان کرد: بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.

 

وی با اشاره به کمبود تخت برای سالمندان در ایران، افزود: در ایران به ازای ۶۱۰ سالمند یک تخت وجود دارد ولی در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۸ سالمند ۱۸ تخت تأمین شده است.

 

علامه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر میزان امید به زندگی افزایش یافته است ولی زیرساخت جمعیتی فراهم نشده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

وی با نگرانی از نبود لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان و فقدان بیمه مراقبت طولانی مدت در کشور، افزود: سالمندان در ایران مستمری ندارند و بودجه مناسبی نیز از نهادهای حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

 

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسینی ارسالی در

      شما ها مردم را برای یک یارانه مسخره گرفتید اجناس را هرروز گرانتر می کنید

      • مصطفي عيداني ارسالی در

        اينا كه ديسلايك كردن همدستشون هستن

      • علی ارسالی در

        دلتون رو به یارانه 3 برابری خوش نکنید اگر یارانه 3 برابر بشه مطمئن باشید اجناس 3 برابر بلکه بیشتر بشه مثلا برنج کیسه ای یک میلیون، مرغ کیلویی 200 هزار تومن، گوشت میشه آرزو برای خیلی ها
        کلا هیچ کاری محض رضای خدا انجام نمیشه حالا بشینید و تماشا کنید

      • ناشناس ارسالی در

        هر روز جنس میره بالا انوقت با چهل وپنج هزار تومان ما چکار کنیم مرغ برنج گوشت اینا که حذف شد از سفره ما کرایه خانه

      • ناشناس ارسالی در

        شما چرا باید دهک بالا دهک پایین می کنین شما یک سری یارانه رو قطع کردید واقعن احتیاج داشتند الانم دارین میگین دهک بالا وپایین بازم یارانه یک سری قطع میشه

      • ناشناس ارسالی در

        توی اسفند یک پولی ریختن گفتن دهک پایین ولی برای ما نریختن من شوهرم بازنشسته هست مریضم هست مستاجرم هستیم چون شوهرم مریض بود دوازده سال ونیمه باز نشستگیمون ماهی یک وششصد هزار تومان میگیریم با این پول چی بخرم بخوریم کرایه بدیم گوشت ومرغ تهیه کنیم

    • حجت ارسالی در

      پدر ما رو در آوردین با ۱۰۰ تومن و چهل تومن تون برا خودتون قیمتا رو به قبل برگردونین پول صدقه است بابا خجالت بکشین

    • احمد ارسالی در

      راستی .شما ها جزو کدام دهک هستید .حتما دهک اول !!!با این چند غازها مردم را سرگرم نکنید .نهایتا ول نیم کیلو گوشت میشه .با این تورم .بدبختی مردم مسخره بازی دیگه بسه .

      • ع/حسلا ارسالی در

        سلام من پنجاه سالمه 7نفرم 19ساله مستاجرم پسر هایم سن ازدواج ودختره تیم داره میگذره جز یک دختر 9ساله بقیه هیچ کدام حتی عروسی نکردن جز نام خدا هیچ ندارم کارگر ساده خدا میداند بریدم یه دادم با این حال برسید ممنونم

      • ع /ح ارسالی در

        سلام من جندباره پیام میدم انشالله موفق باشید شب روز همه زحمت میکشید من 50سالمه خدا میداند 19ساله مستاجرم جز نام خدا بریدم شرمنده زن پسرها و دخترها شدم همه 5فرزند 2پسر3دختر کوجک 9سالشه یعنی 7نفریم بریدم شرمنده ام 4تا دم بخت ندارم زن بگیرم پسرا و دخترا هم شوهر با کارگری نمیتوانم زن شوهر بدم بماند خرجشان بریدم جوان هستن ولی کو کاری اجرتان با ائمه فکری به حالم کنید ممنونم نگذارید بیشتر شرمنده بشم خدا میداندسخته تا به حال نه وامی نه بیمه ای بجز یارانه نگرفته ام یعنی نمیتوانم بگیرم کی برای من که خیمه از خودم ندارم ضامن میشه هیچ کس انشالله سلامت باشید درکم کنید ح(ق(ی

    • سید رضا هاشمی ارسالی در

      شما را بخدا این معیشتی را زیاد کنید مردم گرفتارند این همه پول چرا برای این ملت کاری نمی کنید مردم ما گرسنه هستند فقط شعار حرف کو کمک به مردم این همه ثروت کجا میره ولا تابان داره به داد این ملت برسید شما را به ابولفضل به داد مردم بزسید

    • علی ارسالی در

      این یارانه های نقدی بغیر از بدبختی و فشار مضاعف بر خانواده ها هیچ تاثیری ندارد مجلس و دو لت اگر واقعا به فکر رفاه مردم هستندیارانه هارا به کالاها اختصاص دهند که قیمت ها پایین بیاید نه اینکه 120 تومان پول بدهند و قیمت ها چنبرابر افزایش یابد

      • ناشناس ارسالی در

        بزرگترها وقتی بچه ها زیاد شلوغی می کردن صداشون می کردن وبا پول خرد می‌فرستادند مغازه قاقا لی لی بخرن تا صداشون در نیاد الان ببخشید ها حکایت یارانه حکم همون قاقا لی لی هست .من میگم قیمت ها باید برگرده به قبل

      • علی ارسالی در

        با سلام به نظر من جز تحقیر کردن و تشنه نگه داشتن ما کاری نمیکنن 45 تومن مگه پوله وقتی برنج3ooتومن گوشت 2oo تومنه یا نون خالی بسته 2oتومن هست خوب یه دفعه بگن هرماه دلبسته کوچک نان خالی برای مردم یارانه شماست .بخورید نمیرید فقط باید نفس بکشید .درست نمیگم

      • ناشناس ارسالی در

        من ی زنم با دو تا بچه شوهرم زندانی است من و بچه هام وضع خوبی نداریم ما برای عید نتونستیم لباس و کفش بخریم ما خیلی سخت میگذرونیم

      • ناشناس ارسالی در

        قیمتها خیلی بالا است گرونانی است دست اقای ریس جمهور درد نکنه ولی فایده نداره یارانی کم است

      • ناشناس ارسالی در

        سلام به تمام کسانی که این پیام هارامیخواننداین پول ارزش ندارد چرادولت به فکر کردم نیست اگر وضع مالی داشتیم بیمه می‌شدیم من الان یه شوهرمریض دارم چه کارکنم مگه یک زن چقدرتوان دارد الان دارووویزیت دکترها خیلی گران است کرایه خانه ازطرف دیگر هیچ ارگانی هم کمک نمی کندمیگویدطلاق بگیرتاکمک کنیم آخه انصاف اگر داشتیم که ازشماکمک نمی خواستیم این دولت مسلمان است که کسی به فکرکسی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا دقیق پی گیری کنیدکسانی بودند که جز خوشه پایین هستند اما معیشتی کرونانگرفتن چون مهلت پیام فرستادن برای وام دوم ۱میلیونی تمام شده بود وخیلی زود مهلت پیام فرستادن به پایان رسید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا به میشعتی به ما نمیدین طرحی خوبی است مرسی از دولت به فکر من وهمسر دو فرزندم باشید ممنون

      • اسی ارسالی در

        ادبیاتت چقدر ضعیفه خوب بخون چی نوشتی

      • راننده تاکسی ارسالی در

        خلایق هر چه لایق هنوز یارانه احمدی نژاد رو میگیریم و اجناس هزار برابر. تازه هر ساعت هم سر ملت منت دارن که این چندر غاز رو میدن یا نمیدن چقدر بدبخت شدیم ما... 🤕😡😷😔😔😔

      • ناشناس ارسالی در

        میگم باشن حتمانگران نباشید می‌گویم به شما وهمسرتون و دوتا فرزندتون باشن

    • ثروتمند ارسالی در

      واقعادستتون درد نکنه خلایق هرچه لایق!!!!!!!!!!!!

      • علی ارسالی در

        جناب ناشناس.از متنی که نوشتی.خجالت بکش.تو از اونهایی هستی که فقط به فکر خودتی.واگر همسایت داشته باشه از کمبود غذایی جون بده.با خودت میگی بزار زود تر بمیرن همشون بلکه.یارانشون برسه به من.اخر متنش.مردک بی وجدان برای چاپلوسی که فکر میکنه با این پاچه خواری ها دولت بهش یک کمک بیشتری میکنه.در کمال وقاحت نوشته.که(خیلی ممنون که به فکر من وخانوادم هستید)انگار توی این ایران بقیه مردم جزو چهار پاها هستند وفقط خودش وخانوادش در تمام ایران ادم هستن.به خدا قسم همینجا مینویسم که هم مردم بخونن هم دولتی ها.اگر میدونستم توی حروم لقمه کجا زندگی میکنی.زندگیت رو به اتیش میکشیدم.چون چنین ولانسبت ادم.حیوونا.حقتون فقط همینه.تو از اونهایی هستی که به خاطر ده هزار نومان پول حاظری ادم فروشی که جزو بد ترین کارهاست.رو بکنی.تا به اون ده هزار تومن برسی.برات هم هیچ فرقی نمکنه که حتی کی تو ایران حکومت کنه.حتی اگر خدای ناکرده برای مثال مجاهدین خلق(منافقها)بیان تو ایران حکومت کنن.وبه تو ماهی یک ملیون یارانه بدن.اون ادم کشهای بی وجدان مثل خودت رو بهترین حکومتی میدونی که تو ایران حکومت کرده.امثال تورو باید زنده زنده چالتون کرد.چون مثل زالو عادت دارین از خون دیگران تغذیه کنین.تف به وجود بی وجودت.تو ایرانی نیستی.سگ از تو با صفت تره.

    • محمد ارسالی در

      خیلی از افراد هستند ک خودروی بنان انها هست ولی تا گلو گردن زیر بار اقساط عقب افتاده خودرو هستن در اصل صاحب خودرو نیستن

    • ناشناس ارسالی در

      همه چیز روز به روز داره گرون میشه اینا فقط به فکر حزف یارانه هستن اون ازریسی که مسل حسن روحانی هر روز وعده وید دروغ به مردم میگه اون از مجلس که اصلان به فکر گرانی نیست الان مرغ کیلویی 50هزار تومان برنج کیلویی40هزار تومان سیب زمینی کیلویی20هزار تومان کدوم یکی از وعده های ریسی عملی شد قرار بود گرونی کم بشه که نشد تازه همه کیز دوباره گرون شد

      • زینب ارسالی در

        دقیقا، فقط وعده های الکی روز ب روز قیمتا رشد ده برابری دارن اونوق یارانه هنوز همون هزارتمنه

      • سوین ارسالی در

        ما یارانه نمی خوایم اگه رو حرفت هستی همه چی بیار پاین مثل سیمان مثل بلوک مثل مرغ برنج وچبزهای دیگه فقط احمدی نژاد

    • هموطن ارسالی در

      دهن ملت سرویس کردین بلایی مانده سر ملت در نیارین دست از سر ما بردارین یارانه یارانه عراق به هر نفر از مردمش چند سال پیش نفری ۳۰۰میداد۴۵هزار تومن خیلی زیاده خجالت بکشین به کلومان رسیده از بس گفتین یارانه یارانه معشیت بنزین دوباره یارانه ولش بده راحت شین

    • خسرو نقشین ارسالی در

      مرا جزو سه دهک اول حساب نکردند کمک معیشت عیدی پارسال و امسال وبه مناسبت22بهمن بهم هیچی ندادند درحالیکه من بدبخت مستأجر وکاگر وتحت هیچ نوع بیمه ای نیستم روچه حسابی نباید من جزو سه دهک پایین جامعه قرار نگیرم این چه عدالتی هست

    • فاطمه ارسالی در

      والا من شوهرم کارگره دوتا بچه داریم نه خونه داریم نه ماشین چند سال پیش شوهرم از ثبت نام یارانه جا مونده بود اسمش ثبت نشده بود الان شوهرم نه سهام عدالت داره نه یارانه نه معیشتی هیجی به هیچی

      • محمد ارسالی در

        سلام
        من ۱۲ سال است که ازدواج کردم و یک فرزند دارم، بعد از ازدواج یارانه خانمم را سه ماه روی یارانه پدرش می دادند ،بعد رفتیم جداش کردیم که با یارانه خودم پراخت شود همان ماه قطع اش کرده بودند هرچه تلاش کردم که درست شود نشد که نشد، گفتند خانم شما انصراف داده، بلاخره بیهوده بود تلاش‌های ما،الآن ۱۲ سال گذشته و من و فرزندم یارانه می گیریم و حق خانمم حذف شد و هیچ کس هم به داد ما نرسید و مشکل را حل نکردند، کارگر فصلی هستم و مستأجر، نه شغلی و کاروباری دارم نه ماشین و خانه و کاشانه ای که دلخوش به آنها باشم، فقط خدا خودش به فریاد ما کارگران و زحمتکشان فقیر و گرسنه ایران برسد و نجات‌مان بدهد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اقای ریسی طوروخدا اگر یارانه قراره زیادبشه به فکر ماهم باشین ماهیچی نداریم به خدا به ماعیدی بهمن ماه که تعلق نگرفت یه نگاهی به مافقیر بیچارها کنین لطفا

    • ناشناس ارسالی در

      آخه این حرفاودرددلا واقعاکسی ازمسئولین هست که بخونه یابه گوششون برسه خسته شدیم ازبس دادزدیم کیه که بخونه وعمل کنه هرکاری که خودشون دوست دارن دارن انجام میدن ول کنید خودتونو خسته نکنید کسی نیست به دادملت بیچاره برسه

    • ناشناس ارسالی در

      بازم عدالت رعایت نمیشه بخدا فامیل ما ماشین خونه و زمین کشاورزی داره ولی عیدی دادن ولی منی که نه ماشین دارم نه خونه مریض هم هستم عیدی و یارانه ۲۲ بهمن ندادند تو خدا عدالت را رعایت کنید بخدا من به این پول خیلی احتیاج دارم

    • صدام حمدانیان پور ارسالی در

      سلام بنده یک کارگر ساختمانی هستم بیمه ندارم ،سهام عدالت ندارم،اجاره نشستم،۶تابچه دارم چرا یارانه ۲۲ بهمن ندادن،چرابه فکر قشر ضعیف نیستید ،خواهش میکنم پیگیرباشید ممنونم

    • ناشناس ارسالی در

      واقعاانصاف وعدالت نیست همه یارانه بگیران بایدیارانشان زیادبشه کسی بدانه لازم نداره حتماخودش انصراف میده بعدبااین گرانی چه جورمردم بچه سوم بیارن به خاطریارانه اشان زیادبشه این بزرگ ترین ظلم تاریخ بشر

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام .تنها کمکی که دولت محترم میتواند به اقشار کم درامد داشته باشد این است که مبلغ یارانه نفری پانصد هزار تومان شود تا فقر در جامعه وفشار طبقاتی ازبین برود .کارمندان دولت .کسبه .انهایی که جواز کسب دارند .یارانه انها قطع شود .وبه اقشار کم درامد بدون هیچ حقوق ثابتی افزایش یابد .هرگاه دولت این کار را انجام داد انموقع همه کشور دررفاح نسبی خواهند بود .وگرنه با نفری ۹۰ تومن کاری از پیش نمیرود .

    • ناشناس ارسالی در

      من ۸ساله یارانه ندارم جزو حذفیات هستم ترو خدا ای مسولین به داداین ملت برسین من جزوکمیته هستم هیچی عاعد ما نمی‌شود فقط ماهی ۳۵۰ تومن حقوق میدن دریغ از ی مرغ من سهام عدالت هم ندارم مستاجرم خواهش میکنم رسیدگی کنید واعلام کنید ک کی بریم واسه ثبت نام جا مانده‌های سهام عدالت یارانه

    • ناشناس ارسالی در

      تیتر میزنند وقتی میخوانی میبینی حرفهای تکراری هر روزه. زشته مردم بدبخت را اینطور سرگرم میکنید ده درصد مردم وضع خوبی دارند بقیه در وضعیت بحرانی دارن زندگی میکنند حد اقل مردم را اینقدر مسخره نکنید به خاطر چندر غاز هر ساعت تیتر بزنید خبر خبر ........

      • ناشناس ارسالی در

        سلام من بااسنپ کار می کنم بازنشسته نیستم بیمه هم نیستم ولی یارانه معیشتی بهم تعلق نمی گیرد‍‌





        محمدهستم

    • ناشناس ارسالی در

      آخه بابا مگه چقدر میخاهید بدید که ملت شهید پرور ایران وباشرف را مسخره یه تمام جهانیان کردین خجالت اور است

    • ناشناس ارسالی در

      شما پول آزاد شده ی اون تانک ها که انگلیس به ایران برگردوند رو به مردم بدید و حق مردم و ندزدید،یارانه بخوره توی سر خودتون

    • ناشناس ارسالی در

      ممنونم

    • سیدکورش موسوی ارسالی در

      من تحت پوشش بهزیستی ومعلولیت جسمی وحرکتی شدید وسه فرزند پسر ومأسل وزنی مریض مستمری بکیر ماهی سیصد وماهی دویست یارانه این پونصد ماهی یکونیم اجاره میدم وپونصد هم اب وبرق وگاز میشه دوتومن هیچ درامدی هم ندارم با این اوضاع اقتصادی وگرانی دوبارهم قصد خودکشی کردم چرا رسیدگی نمیکنید یه دفعه بگید برو سرتون رو بزارید بمیر دیگه خودتونم با این یارانه ومعشیتی مخسره نکنید یا حق

    • نا شناس ارسالی در

      خیلی از مردم دهک پاین هستن همه باید یارانشون زیاد بشه

    • تیموری ارسالی در

      توروخدا به دادمردم برسید ۱۵ سال مستاجرم.هر ماه باید بشینم یارانه بریزن تا به یه زخمم بزنم ۳۰ سالمه از درد بز پولی باید تمام دندونام بکشم تو روخدا رحم کنید به مردم اخه با ۴۵ تومن چیکا کنیم

    • فرهاد ارسالی در

      من نمیدونم این معیار سنجش محاسبه گران یارانه برای در آمد خانواده ها چگونه است که خانواده های زیر درآمد 4 میلیون تومانی، زیر دهکهای پایین یعنی زیر دهک چهارم اند؟! مگه به حسابهای مردم سرکشی میشه؟ تازه سرپرست خانواده ای که زیر چهار میلیون تومان در ماه در آمد داشته باشه اصلا پولی نداره که در بانک رد وبدل بشه و یا با حساب بانکی اش محاسبه بشه چون مستقیما کسب در آمد میکنه و برای نون شبش خرج میکنه ! دیگه این آمار و ارقام از کجا میاد ، حساب و کتاب این دهکها از کجا میان؟! خواهشا یک مقدار واقع بین باشید و مردم را دریابید خیلی از مردم حتی اونایی که کارمندند بازنشسته اند و درآمدهای کاذب دارند ولی عیان هستند ولی یکسری درآمدهای روزانه چند میلیونی دارند ولی پنهان اند!

    • ناشناس ارسالی در

      خجالت داره به خدا-۴۵ تومن یه کلوچه بایه لیوان چایی نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      برای بدبختی مردم شرط میزارن ما دو فرزند داریم و شوهرم بخاطر بیماری نمیتونه دیگه بچه دار بشه چون سه تا بچه نداریم نباید یارانه اضافه بشه مریضی شوهرم خودش کلی خرج داره که ازپس این برنمیاییم واقعا دولت بی عدالتی داریم هیچی رو در نظر نمیگیره فکرمیکنن زرنگی کردن از این همه پولی که داره غارت میشه توسط آقازاده ها اگه یک سوم بین فقرا تقسیم می‌شد ما فقیر نداشتیم

    • قلیدون ارسالی در

      اونایی که بچه ندارن نون هم ندارن بخورن بایدبمیرن یا برن تن فروشی

    • گمنام ارسالی در

      خدا وکیلی من که مستمری بگیر هستم کم کم ماهی صد و خرده ای هزینه فقرا میکنم .بعد با چهل و پنج تومن پدر همه رو در آوردین کلا همه رو قطع کنید هم برکت نداره هم با چهل و پنج تومن وعده یه روزم نیست

    • هدیه دوستی عسکرابادی ارسالی در

      من شوهرم کارگر فصلی یه سال بیکار مستاجر هستیم الان دستاش مشکل دارن ولی عیدی ۲۲ بهمن به ما ندادین به نظر شما ما جز کدام دهک هستیم شاید هم ما را ایرانی حساب نمی کنید

    • رضا ارسالی در

      به پیر به پیغمبر پول نان خالی هم نداریم شرمنده زن وبچه شدیم بس کنید یارانه بی ارزش ملت از گرسنگی دارن میمیرن

    • شاید کسی نخواد اسمش دیده بشه چکار باید کرد ارسالی در

      من گله دارم ولی نمیخوام اسمم دیده شه،شوهر معتاد،یه پسرم ازدواج کردهاون یکی تصادف وهمجایی بدنش پلاتین خوب دیگه چی بگم

    • علی ارسالی در

      یارانه نخواستیم قیمتها رو بیارید پایین اصلا به فکر مردم نیستند از کرایه خونه ها بگیر تا خوراک و پوشاک با این چهل و پنج تومن یارانه میشه چه کار کرد

    • سالار شیخ زاده ارسالی در

      باسلام خودرو به نامشون نباشه دیگه چی صیغه ای هست یه پراید مدل 85از خرج خودش در نمیاد برای یه باتری یا یه جفت لاستیک نمیشه خرید این یعنی چه حداقل اون ماشین هایی رو ملاک قرار بدین که کلاس بالا و قیمت بالا دارند مثلاً پراید و پژو 405 پارس و سمند دیگه حساب نکنید ماشینی که قیمتش زیر 500تومان هست رو نباید اصلا حساب کرد مثلاً خود من کسی دیگه به اسم من ثبت نام کرده و برنده شده خودم که پولش رو نداشتم پرداخت کنم دادم بهش یه ریال هم ازش پول نگرفتم اون سواری میکشه وحالشو می‌بره به ما که نه عیدی 22بهمن دادن نه چیز دیگه پرسیدیم گفتن حتماً ماشینی چیزی به نامت هست حالا ما باید جورش رو بکشیم الان من یکی هزاران نفر تو ایران هست سند به اسمشون هست ولی ماشینی ندارن این که نشد ملاک عمل واقعا متاسفم براتون

    • ناشناس ارسالی در

      این چه عدالتی یه سال شوهرم بی کاره یه دانشجوو یه محصل دارم نه کمک ۲۲ بهمن را بهمادادن نه ۱۵۰ عیدی را تورو خدا ماراهم به حساب بیارین .انگار نه تنهاما خیلی هایدیگری هم هستن مثل اینکه اهل ای کشور نیستیم 😣😣

    • اشکان ارسالی در

      با عرض سلام وادب خدمت هموطن هایم من نه گوشی دارم نه خط حتی مدارک شنا سنامه ام وکارت ملی ام گرون هزینه بیمارستانه ۶ میلیون دادم گفتن باید ۱۲ میلیون بدی اونم بیمارستان دولتی نه بیمه داریم نه خانه نه حقوقی بخدا ماهم عید نتونستیم یک کیلو میوه یا چیزی بخریم لباس مال چند سال پیش کهنه تن می کنیم کارگری می کنم یک روز کار هست یک ماه کار نیست برام خدای دیگه خسته شدم از این همه مشکل وفقر خیلی ها هم هستن وضعشون از من بدتر هست خودتون می بینین درجامعه مگه ما چی کم داریم از مردم کشور های دیگه دولت باید بفکر قشر ضعیف جامه باشد باید عمل کند نه شعار بدهد هرکسی خودش سیر هست فکر می کند بقیه هم سیر هستن خدایا کمک منم کن وبقیه هموطن هایم در هر کجای این سرزمین پهناور

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه شیر مادرتون حذف نکنید ما مردم قشر ضعیف چه گناهی کردیم دولت باید فکر اساسی کند من حتی یک ضامن ندارم وامی بگیرم وحتی توان قسط دادن نداریم ما در مملکت اسلامی تشریف داریم

    • ناشناس ارسالی در

      همه چیزا ۲۰ برابر شدند. میخواهید بچه گول بزنید. خسیس های مفت خور

    • Ccc ارسالی در

      سلام یارانه به کنار کاش به ما که از سهام عدالت جا مندیم هم فکر کنند بیشتر ملت دم عید سود ۵۰۰تا ۱تومن گرفتن و ما موندیم نه درامد انچنان داریم و نه چیزی این یارانه هم که کفاف این همه گرونی گوشت و مرغ و میوه و اجیل ۵۰۰ تومانی رو نمیده و بیشتر باعث گرونی شده تا گرفتن دست ملت

    • فقیرالفقرا ارسالی در

      سلام خسته نباشید اگرقرارباشه یارانه ۳دهک آخر حذف شود ودرعوض یارانه ۳دهک اول ۲برابرشود نکته یارانه معیشتی آنهاهم باید حذف شود ویارانه معیشتی ۳دهک اول هم ۳برابر شود توجه داشته باشیداگر خواهان عدالت اجتماعی هستید ومیخواهیدحق ب حقدار برسه ودنبال ریشه کن کردن فقرمطلق هستید ممنون

    • کمال حسین پناهی ارسالی در

      ازخدابترسید مردم رابازیچه قرارندید بخورید ماکاری ازدست مان برنمیاد به خاطر خدا شرم کنید ازاه فقران

    • ناشناس ارسالی در

      ما مردمی تنبل هستیم بخصوص در فکرکردن ببینید مردمی که مطالعه ندارد تاریخ نمی داند جز اندکی که انگشت شمارند پس هرگز نخواهد دانست که مشکلش ازکجااست دولتمردان ما هم همچون ما درفشارند آن هم ازسوی کشورهای قوی که به ذخایرکشورما وبه
      نفت ما چشم دارند وهرلحظه با عناوین
      بی شرمانه و به قصد فشارو هزاران نقشه برای
      ارزان کردن نفت ودیگرمنابع مورد نیازشان که در کشورما موجود است تلاش می کنند اسمش
      را هم می گذارند (منافع) دولتمردان ما هم از خارج و هم از داخل توسط مردم خودشان درفشارند والبته دراین میان خائنینی هم هستند که به جای کمک و یاری به آنها و وطنشان به راندخواری و زمین خواری و دیگر
      کثافت کاری ها مشغولند اما تنها راه برای رهای
      از این وضعیت و سرافرازی بالا بردن سواد سیاسی تاریخی و اجتمائی کل مردم و سپس
      اتحاد مردم و حکومت و دولت است ودر آخر
      همه ما باید از قهرمانانی که رفتند تا ایران
      بماند الگو بگیریم و بدانیم مدیون همه آنان و
      خانواده هایشان هستیم
      راز موفقیت هر جامعه به این نکته بسیار مهم
      است که فقط به خود فکر نکنیم و نفع فقط
      خود را نخواهیم بلکه وقتی کاری انجام
      می دهیم به نفع دیگران هم فکر کنیم
      سربلند متفکر و واقع بین باشید.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام وقت بخیراصلانمیدونم این نفری 100تومن اعلام کردن برای پولدارهابه حسابشون ریختن ولی برای مانه واین عیدی به حساب سرپرست خانوار500وخوردی بودبرای همه 565تومن واریزشدولی برای ماکه 5نفربودیم وسرپرست معلول هستم 150واریزشداین چطوره؟برای پولدارهاهست برای ماهاکه سرپرست معلول صددرصدی که هیچ کاری نمیتونه کاری انجام بده توحسابش کم واریزمیشه

    • اسماعیل ارسالی در

      بخدا مردم جان به لب شدن کشورهای همسایه از ایران بیشتر سهم دارن از یه ایرانی اصیل نگذاریید این همه فشار به هم وطن خود بیا د

    • اسماعیل ارسالی در

      الآن طرف 3تا ماشین داره داره ماهی دوملیون از بنزبن گیرش میاد بعد ما که ن ماشین نه زمین نه شغلی داریم باید برام یارانه نیاد خذا وکیلی تحقیق کنید حساب بانکی سند ماشین سال تا حق الناس نباشد تنها گناهی که خداوند ازش نمیگزره

    • حامد ارسالی در

      کاش مثل قدیم کوپن هااجرامیشدالان تمام خرج مردم بابت قندروغن وبرنج میره که قیمت اینهاسربه فلک کشیده بخداماتوان خریدنداریم نه یارانه نه معیشتی هیچی دریافت نمیکنیم وجزبدبخت ترین مردم هستیم.کاش دولت بفکرمن وامثال من باشه که باکارگری روزگارمیگذرونیم.خداوندجای حق نشسته

    • ناشناس ارسالی در

      هنوز یارانه ها رو زیاد نکرده ، اجناس دوباره گرون شده ، وای به حالی که یارانه‌ها رو زیاد کنید ، معلوم نیست به کی میخواین بدین به کی ندین ، با این وضع میگین بچه ی سوم هم بیارین ، خرجشو شما می خواین بدین با این گرونی ، یارانه ای که میدین پول مای بی بی بچه نمیشه ، خودتونو مسخره کردین

    • مژگان هستم ازاسلامشهر ارسالی در

      سلام والا مردم بیچاره شدند چرا به داد این ملت بدبخت نمی رسیدن خدایی شرم نمیکنید

      • سحر ارسالی در

        من یک دختر بیست و چهار ساله ام یه برادره سربازم دارم پدر و مادرم از هم جدا شدن بابام سالهاست که مارو ول کرده و ما حتی پولی نداریم که بتونیم طلاق مادرمو بگیریم که حداقل جزو کمیته امداد بشیم حتی خونه نداریم اگ این پیامو خوندین لطفاً ب ما کمک کنید ک ماهم یه سقف رو سرمون داشته باشیم.من حتی نمیتونم ازدواج کنم چون پولی واس جهیزیه ندارم

    • تورج.جوام ارسالی در

      سللم چرا که من جانباز هستم یارانه ۳۰۰هزار تومانی به من پرداخت نشد که مستاجر هم هستم جناب اقای رییسی چرا عدالت خوب اجرا نمیکنید

    • ناشناس ارسالی در

      امروزه حقوق کارمنددولت با گدای فرقی نمی کند البته شما حق داری چرکه حقوق 40ملیونی را حق خودتان می دانید چه خبر از کارمندانی دارید که با سه فرزند که هرسه یا دانش اموزند یا دانشجو با ماهانه 6ملیون چه خاکی می خواهد به سرش بریزد البته انهم ربطی به شماندارد .....مهم ژسی است که می گیری .....

    • ناشناس ارسالی در

      قیمت همه چی گرون شده ولی یارانه چندساله همون مونده تکون نخورده

    • ناشناس ارسالی در

      مرگ بر گرانی

      • ناشناس ارسالی در

        برای چی مردم رو اذیت میکنید از خوده مردم رو میخاین به خوده مردم بدید زورتون میاد یادتون باشه خدا هم وجود داره بترسید از خشم خدا .من در حاشیه مشهد ساکن روستای قهقهه انتهای توس91 زندگی میکنم که نه آب دارد روستا نه گاز اینها ب کنار فقط کاری نکنید که امثاله من از این بیشتر شرمنده زن و بچه شون بشن .من که به خدا قسم حرف هیچ یک از مسعولین رو قبول ندارم حتی یک کلمه شونرو

      • ناشناس ارسالی در

        هه. یه وقت برشکس نشین همش وعده همش دروغ دگه دروغ گفتن هم از اون روحانی به این آقای روحانی سرایت کرده فقط یه جور به حرف ها و وعدهاشون عمل میکنن وقتی که بدونن همین مردم که بهشون رای دادن میتونن رای شونو پس بگیرن من که رای خودمو پس گرفتم. هرچند با رای من تنها فرقی ب حاله آقایون نمیکنه

    • ناشناس ارسالی در

      بابا بگین ما براتون واریز کنیم خجالت بکشید با این یارانه از امارات وعربستان یاد بگیرید
      اختلاص نکنید درست میشه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعلا خجالت بکشید این همه درامد کشور از نف گاز معادن باید این باشه وضع ملت بترسید

    • hamed ارسالی در

      چرا الکی دم از افزایش یارانه ها میزنید ، قبلا ۳ نفر ۱۳۶.۵۰۰ میگرفت الان شده ۱۳۸.۰۰۰ تومن آخه ۱۵۰۰ تومن واسه سه نفر ارزش این همه جاروجنجال داره ؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      هیچ کس به فکر ملت نیست ما دیگه خسته شدیم یه نفر بیاد بالای سی ملیون حقوق بگیره یه نفر بیاد چهار ملیون اون هم هر سه ماه یک ماه واریز میکنم کجاست عدالت علی

    • بدبخت ارسالی در

      واقعا خجالت آور است واقعا دست تون درد نکنه مسئولین برا ۴۵تمن یارانه که هرروز یه بهانه پیدا می‌کنید که یواش یواش همش قحط کنید

    • اسرا ارسالی در

      واقعا اقای رئیسی با اینکه من بهت رای دادم ولی شما هنوز هیچ رسیدگی به وضع کشور نکردین بجز گرانی
      الان یک کم دسترس و ندار چجوری میتونه برا خودش یه چهاردیواری ببنده سر پناهی برای بچه هاش وقتی که سیمان اومده شصت و چهار هزار لطفا رسیدگی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      ولا ماه هم با ستا بچه اونم محصل نه درامدی نه کاری به ماهمندادن لطفا دروست پیگیری کنید خواهش میکنم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام این خبر دقیقا کدام رقم جدید بود که دهم واریز میشه مبلغ که همان روال قبلی وخبر دیگه‌ای نیست که همش یارانه یا سهام عدالت رو باز تاب میدید

    • ناشناس ارسالی در

      من خودم یه زندانی هستم معیشتی 22بهمن ندادن چرا کجابایداقدام کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      به من هم یارانه میشعتی ندادن.در صورتی که همسایه ما هم خونه داره هم ماشین داره هم درامدش بالا‌ هست.من که مستاجرم هیچی ندارم.کارگرم .الان هم بیکارم.با دوتا بچه قد نیم قد.
      کلی هم قرض قوله دارم.لطفا به درد ما هم برسین.ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      خاک عالم بر سر ما ایرانی ها واقعا با این دولت و مملکتی که توش هستیم از حسرت زندگی کشورهای دیگه همیشه باید از ترس دولت لال و کر و کور ستم بکشیم ..

    • ابوالقاسم ارسالی در

      دریکماه 1314000مستمری میدن 3نفریارانه میدن باهمین بایدزنده موندآقای رئیسی خرج یک روزخانواده شماازین بیشتره بااین گرونیهاچرابه فکرمردم نیستیدخداوندناظربراعمال شماست

    • ناشناس ارسالی در

      سلام پسر من بیکاره زن داره یک دختر چهار ساله هیچ درامدی نداره از پدر بازنشسته زندگی میکنه پدر هم بیماری پارکینسن داره دخترم بیماری ام اس داره شما به من بگید ما

    • بی آبی ارسالی در

      تف به تو روح پدر و مادرتون بی بوته ها خفه کردید ملت رو بس دیگه به سرتون بخوره ول کنید برید. از هزار تا شیرینی و یارانه برای ملت شیرین تره

    • ناشناس ارسالی در

      ما که بیکار و بی پول هستیم . هشتمون گرو نهمون هستش ، به قرون نداریم ، نه ماشین . نه حقوق ثابت . نه کارمن دولت ، نه بیمه ،دیگه چیشو زگم اخه . هیچی نداریم ، پس چرا به ما نمیدن ، نه یارانه ۱۰۰ تومنی ، نه یارنه ۱۵۰ تومنی که عیدی رعیسی به مردم بود که هیچ یک از اینارو ندیدیم بخدا . پس چرا به ما نمیدید به بقیه که همه چی دارن میدید این چه قانونی هستش اخه ،،،،،

    • ناشناس ارسالی در

      ما داریم دعا می کنیم آقا امام زمان بیاد .

    • ناشناس ارسالی در

      ماکه بدبخت شودیم دیگه چی ازما میخواد

    • یک دهک پایین ارسالی در

      نه یارانه می خوایم نه تورم صد برابری،

    • حسن ارسالی در

      ماکه بدبخت شدیم دیگه چی آزما میخواد

    • ناشناس ارسالی در

      من خودم ایرانیم شوهرم مهاجر ودوفرزند دارم هنوز شناسنامه ندادن نه خونه داریم نه ماشین وهیچ پسندازی بچه هام کوچیک هستن لااقل بهشون یارانه بدین اونها هم ایرانی هستند

    • مری ارسالی در

      ماهم بیکاریم هم 4تابچه داریم هم خونه وماشینی بناممون نیس آخرشم جزو دهکهای بالاهسیم نمیدونم کی تشخیص میده اون یارانه 22بهمن هم برامون نریختن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تاکی میخواین کشوررا اینطور اداره کنید.یه فکری یه اندیشه ای
      وضعیت افغانها ازمابهتره

    • حسین ارسالی در

      واقعا خجالت .
      ای یارانه و معیشتی توهینه به ایرانی

    • فاطمه ارسالی در

      واقعا مردم مسخره کردین هی به دهک اول اونی که ۳ فرزند داره واریز میشه پس اونی که یه بچه یه دو بچه داره پول شیر پوشاک از کجا بیاره انصاف داشته باشین

    • علی ارسالی در

      صد رحمت به حسن روحانی

    • ناشناس ارسالی در

      اگرکسی پسرمجردداردماشین به نامش است خودش هریدیارانه پدرش جرااضافه نمی شود

    • مهناز ارسالی در

      ای بابا یه ۴۵ تومانی میدین اونم هر روز میگین قط میکنیم ما چه کار کنیم حالا بعدش میگین اونی که ۳ فرزند داره یارانه ۳ برابر میکنن حالا از پس دوتا بچه بر نمی‌آییم چه برسه به ۳ تای چه فرقی میکنه آخه بچه چه یه دونه چه ۳ تا شاید اونی که ۲ تا داره خرجش از ۳ تا هم زیاد تر باشه که دوتا بچه دارم ماهی ۳ میلیون پول شیر خشک پوشاک از کجا بیارم اونی که ۳تا بچه بزرگ داره خرجش هم کم یه کمی منطقی تصمیم بگیرین.

    • ناشناس ارسالی در

      بیشتر مردم خانه دارند و قول نامه دارند وخیلی هم وضع خوبی دارند .
      بیشتر مردم هم خانه کلنگی سند دار دارند و حتی برای نان شب گرفتار هستند . این دهک مهک عادلانه نیست

    • علی ارسالی در

      حکومتی که بر پایه ی ظلم وفساد دروغ گویی بناشده باشد.باشدعاقبتش باید بایددمشان را بزارندروکولشان جمع کنندوبروندچون این حکومت به فنا میرود

    • مردم سرکار گذاشتن وگرنه یارانه برای همه هست مگستان فقیر وغنی یارانه نمیگیرو واقتصاد ارسالی در



      همه جای دنیا قیمتها راتوانستو با مدیریتدرست کنترل کنن ولی ما دزدیواختلاس را
      رواج میدم

    • علیرضا نیکرو ارسالی در

      دولت رئیسی همانند دولت روحانی فقط به فکر کارمندان خودشه با افزایش حقوق میخاد رضایت اونا رو جلب کنه
      بقیه مردم پشم
      یارانه نقدی بشه نفری یک میلیون تومان

    • مهدی ارسالی در

      آقایون قانون بنی اسرائیل آوردند که یارانه ها رو قطع کنند. شکاف طبقاتی زیر ۱۰میلیون با این حقوق و دستمزد شرمنده زن و بچه ها مون شدیم.
      آجیل بچه ها ما نخوردند خیر نبینند

    • لرزبان خسته از روزگار ارسالی در

      تنها راه نجات ملت فرج امام زمان عج الله است اللهم عجل لولیک الفرج فقط امام زمان حلال مشکلاته و بس

    • ابراهیم ارسالی در

      چرا سرپرست خانواده سه برابر نمیشه

    • زهرا ارسالی در

      تو کشوری زندگی می‌کنیم که حق اعتراض نداریم به داد مردم برسید با ۴۰ تومن ۱۰۰تومن نمیشه کاری کرد مردم گرسنه هستن

    • ناشناس ارسالی در

      من شوهرم وکیله ولی مریضه اصلا کار نمیکنه خودمم بیکارم خانواده اش یه مقدار خیلی کم به ما پول میدن که فقط زنده بمونیم یارانه ای هم به ما تعلق نمیگیره چون جزو دهک های بالای جامعه هستیم واقعا تکلیف ما چیه؟

    • ناشناس ارسالی در

      من یک باز نشسته حداقل بگیر ساده هستم که خودرو هم ندارم اما جز مشمولین یارانه بگیر معیشتی نیستم ان هم به این دلیل که میگویند پسر شما در سال۹۵ سفری به ترکیه داشته با اینکه زندگی پسرم از ما جداست وسر خانه و زندگی خودشه ایا این دلیل برای ندادن یارانه معیشتی درسته

    • رضا ابراهیم زاده ارسالی در

      سلام در کشوری که تنها در آمدم یارانه باشد مرگ برایم باشد که در برابر نا عدالتی دچار چنین وضع شدم

    • سمیه ارسالی در

      سلام من دوتا دختر دارم که یکیش شیر خشک ومایی بی بی مصرف داره با یه شوهر که کارش ازاده با این یارانه ومعشتی که میگیریم جوابگو کدومش باشیم از مسولین فقط به عنوان یک مادر یه در خواستو دارم نه به ادبی میکنم نه چیز دیگه فقط برای یک دقیقه خودشون جای ماها بزارن همین.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا یارانه ها رو زیاد نمیکنید بد چند سال همون نفری ۴۵ هزار تومان می‌دین مردم که پول قبض ها هم نمیشه ملت ایران روی نفت نشسته پس پول نفت ایران و حق مردم کجا می‌ره تو جیب آقا زاده ها لعنت به این مسولان بی کفایت بی مسعول

    • Ebi ارسالی در

      ببینین شماها چرا خودتونو میزنین به نفهمی ب خدا به پیر به پیغمبر هزار تومن از پول دولت تو جیب یه نفر ازین مملکت نمیره.مثلا قرار شده بمنم مث بقیه اگه بخوایم کم کم حساب کنیم با سود سال قبلم باید ۷۵۰ تومن سود سهام بمن بدن ولی بقران ۲۳۰ تومن دادن مابقیشم میارن میدن به چن نفر دیگه اون چن نفرم فک میکنن دولت بهشون پول داده در صورتی ک پول من بدبخته دادن به بقیه..اینه بازیه دولت

    • عادل ارسالی در

      دوستان اگه یادتون باشه از روز اول قرار بود این مبلغ بخاطر حذف یارانه از روی کالاها و انرژی پرداخت می شد،چه ربطی به فقیر یا ثروتمند داره

    • ناشناس ارسالی در

      خدا جواب شمارو بده ملت ایران لیاقتشو ن این نیست

    • محمد طاها ارسالی در

      سلام جون مادرت اقای رهیسی یارانه ها رو زیاد کن اجناس رو بکش پایین قیمتاشونو بخدا من صدملیون قرضدارم نمیدونم چطوری بدم مسافرکشی اخه چطور بتونه هم کرایه خونه بده هم خرج خونه خم صد ملیون قرض رو بده خودت انسانی درک کن نداریم چیکار کنیم تو ک داری ب فکر باش

    • س ارسالی در

      سلام توروبخدافکری به حال دست فروشاهم بکنیدشوهرودست فروش نه خانه داریم نه بیمه مستجریم به خاطرکارتخوان چندساله یارانه نداریم این چه عدالتی اگه خدارومیپرستین فکری به حالمون کنین

    • ناشناس ارسالی در

      ازیه طرف ازمامالیات کارت خوان میگیرین ازطرف دیگه یارانه مون قط میکننیه این چه عدالتیه

    • سگ ارسالی در

      مجلس کارش کاشتن مدیردرکشوره که وکلا بهترسودببرندودولتی هاهم مشغول بدست آوردن دل وکلا دیگرهیچ.سفره هم که که نگوازفراخی زمین برای گستردند نداریم.

    • داریوش ارسالی در

      خاک برسر مردم که دولت اینگونه باهاشون رفتار میکنند

    • حسین مامطیر ۲۴ ارسالی در

      مردم رو چی فرض کردید انگار ما گدا باشیم قیمتها هر لحظه بالا میره ، یارانه همون ۴۵ تومن .

    • ناشناس ارسالی در

      از ماست که بر ماست تا ملت ومردم بی اورزه به این کارهای خود در مقابل دولت بی تفاوت وساکت باشن این هم میشه نتیجه حماقتهای ملت ومردم خاکبرسرت سر ایران خودشان دارند ۲۵۰ تا یک میلیارد حقوق ماهیانه میگیرن به کارگر که میرسه ۶ میلیون خاکبرسرت ملت بی اورزه وبی غیرت ایران کنندهرچه سر این ملت بیارید کمه دادش کمه باید نان رو دونیی ۱ میلیون کنید بنزین ۱۰۰ هزارتومان کنید لتیری بازهم این ملت ومردم بی غیرت وبی ناموس میخرند آقایان آخوندها ملت ایران بخدا گرانی رو بیشتر از هر چیزی دوست دارند همه اینها شعار است مردیم از گرسنگی و بیماری وغیره دروغهای ملت نداشتن در روز عید در بازار جای سوزن انداختن نبود اگر ملت پول داشتن ببین چکار می کردند

    • هموطن ارسالی در

      والابه ماهم هیچ کدوم از22بهمن،عیدی وچیزهای دیگه رو ندادن چیکار میتونیم بکنیم ماهم مثل بقیه فقط وفقط سکوت

    • اعظم ارمی ارسالی در

      سلام من سرپرست خانوارهستم ودارای سه فرزند. من هیچ درامدی ندارم وبیکارهستم واجاره خونه رودوشم هست. ازشمادرخواست دارم به این افرادی کهمثل من هستن کمک کنی وتحت هیچ ارگان دولتی هم نیستم. وفرزندمریض دارم وفرزندسربازهم دارم. ازنظرمالی صفرهستیم.

    • مصطفی ارسالی در

      خدا وکیلی این همه فشار روی مردم هست یکم مسولین به خودتون بیایین دیگه با این یارانه یک گونی برنج هم نمیشه خرید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام سهام عدالت که عدالتی نبود سبد معیشتی که معیشت نبود ویارانه که یارانه نبود

    • یعقوب کردی پور ارسالی در

      سلام خسته نباشیدببخشیدمن یه معلول جسمی حرکتی شدیدهستم که با پدر و مادر پیرم زندگی میکنم برای هیچ کدوممون یارانه 150هزار تومانی واریز نشده لطفا پیگیری بفرمائید قوربان شما پیشاپیش ممنونم من از استان فارس شهرستان فیروزآباد مزاحم میشم

    • ناشناس ارسالی در

      اینقدر مردم رو دست نیاندازید میشه این یارانه رو قطع کنید برگردونید بجای قبل یارانه باید پول توجیبی ثروتمندهارو ما بیچاره ها پر کنیم ؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      به‌به چ دولت خوبی ک فقط بلده مردم خودشومسخره کنه جریان چوپان دورغ گوداره اتفاق میفته


    • سگ ارسالی در

      همشون دستشون گردنه همه از اینها آبی برای کسی گرم نمیشه بیخود دلخوش نباشین فقط توکلتون خدا باشه نه مخلوق خدا که ول معطلیم هممون

    • حستن ارسالی در

      میگفتیدیارانه زیاد میشه .چیزی هم گرون نمیشه.اما برعکس شد.یارانه زیاد نشد اما گرونی بیشترشد

    • ناشناس ارسالی در

      ول معطلیم هممون از اینها آبی گرم نمیشه توکل به خدا کنیم

    • فک کنید یه سگ چه فرقی داره برای شما ارسالی در

      چند بار

    • امیر ولیزاده ارسالی در

      من خودم از دهک‌های پایین جامعه هستم. یک سوال دارم. شما حامل‌های انرژی رو آزاد کردید و در عوض گفتید یارانه میدیم. حالا حتی افرادی که ثروتمند هم هستند باید این یارانه رو دریافت کنند چون قانونا اونها هم ایرانی هستن و حامل‌های انرژیشون رو چند برابر کردید، حالا اگه خودشون خواستند نگیرند یه چیز دیگه، ولی شما حق ندارید یارانه اونها رو با دستور خودتون قطع کنید. فقط خواستم بگم تمامی کارهای شما غیرقانونیست.

    • مهدی قاسمی پور ارسالی در

      باسلام درایت کشور واقعا حق ضعیفان پایمال می شود یعنی کسانی که باید یارانه سهام عدالت وغیره باید به آنها تعلق بگیر هیچ کدامشان چنین وجهای دریافت نمی کنند فقط دهکهای که نیاز به چنین پولهای ندارند دریافت می کنند پس اسلام که در مورد آن همیشه درمساجد وحسینیه ها گفته می شود حق مظلوم راباید داد اینها شعاری بیش نیست

    • محمدطاها ارسالی در

      ای بی غیرتهااستخوان جلوی سگ میندازید

    • ناشناس ارسالی در

      کاش یارانه ای نبودتاب بهانه این یارانه ملت بیچاره نمیشدند....والاکمرمون شکست بااین اوضاع الان فقط به فکرسیرکردن شکممون باشه خانه وماشین خریدن رویایی دست نیافتنی شده برامون

    • برزگر ارسالی در

      سلام. شما را به قرآن یک فکری هم برای ما که هیچ جا برای سهام عدالت هیچ اسمی نداریم و نتونستیم ثبت نام کنیم بکنید. به خدا هیچی نداریم نه حقوق ثابت نه خانه نه وسیله شخصی هیچی نداریم. یک فکری به حال ما هم بکنید. ممنون از زحمات شما

    • ناشناس ارسالی در

      اگر یه وعده غذا در روز به مردم میدادند بهتر بود. من که بلد نیستم این پول ناچیز را تبدیل به غذا کنم.

    • ناشناس ارسالی در

      من خانواده چهار نفره هستم کارگر روستایی هستم پسرم با همسرش در تهران زندگی میکنند بخاطر فقر ما یارانه خودرا جدا نکرده مارا از شرکت خود بیمه کرده مارا اشتباهی جز حقوق بگیر بحساب می‌توانند در فصل بیکاری کرونا هیچ پولی به حسابم نریختند در صورتی که هیچی نداشتم هر جا مراجعه کردم گفتن به ما ربطی ندارد خواهشمندم در شناسایی خوب دقت کنید

    • کارگر ارسالی در

      به ولاه دخل وخرج هیچ کارگری باهم مطابق نیست حقوق یکماه کفاف یه هفته هم نیست درامدکمتراز15تومان درماه یعنی فقرمتلق یارانه زير دونیم میلیون تومان بدرد مردم نمیخوره

    • ذبی ارسالی در

      سلام این جالبه همه ایرانیها برای یک کشورند پس همه از بیت المال حق دارند آیا علی نیز اینگونه بود پول برق آب گاز بالا با پایین یکی هست جالبتر 8ملیون افغان در کشور هستند که از برق گاز اتوبوس مترو و... یارانه‌ای استفاده میکنند اینو از جیب بیت‌المال و مردم هست اینقدر هم پررو شدن که نگو. هر خانواده حد اقل 8نفر شما یه سر به شماره 2شهریار کرج ورامین گرمسار مشهد بزنید یه روز شاخ میشن ببینید

    • مهدی نادری ارسالی در

      این یارانه ها رو بدید به این کارخانه و شرکت های تولید کننده جنس خواربار و تولید کننده خوراکی واداره برق آب و گاز وقیمت هارو برگردانید به بیست سال قبل فقط برای مرزها ی کشور وعبور جنس خوراکی را هزار برابرکنید بدبخت شدیم فقط شکمها مون رو هم نمی‌تونیم سیر کنیم دهک دهک میکنید طرف سه جا حقوق میگیره جزه دهک سوم طرف بدبخت مستاجر حقوق نداره کار نداره به گدای افتاده جزه دهک اول کردین بعد هم میگد اشتباه شده روزگار مردم راه سیاه کردین به خدا رحم کنید کجا رو میخاین بگیرید

    • عبدالواحد دسومی ارسالی در

      سلام من بیکار هستم توی یه خونه رهن نشستم هیچی ندارم با سه فرزند دوتاشون چشماشون خیلی ضعیف هستن ندارم مراحعشون کنم حتا من چشمام خیلی ضعیفن نه حقوق دارم نه بیمه تو رو خدا برام یا کاری کنید یا برام حقوق اجرا کنید با بیمه با این سه فرزند چکار کنم به این گرونی

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خسته نباشید من از دولت عزیزمون میخوام برامو ن حقوق با بیمه اجرا کنه 🙏🙏

    • حامد ارسالی در

      لیاقت ما مردم ایران بیشتر از اینم نیست از قدیم گفتن تا خر نباشه خرسوارم نیست

    • بازنشسته ارسالی در

      تورو قرآن اینقدر منت نزارید45هزارتومان شده 3000هزار تومان ارزشش. جناب رئیسی فقط دروغ گفتی حمایت رهبری رو هم خراب کردی. خدا از سرت نگذره. تو این چندماه فقط اینطرف واونطرف رفتی که چی. نفری 500هزار هم بدی کاری نکردی پول نفتمان هست. منتی هم نداره.

    • حمیدرضا رستمپور ارسالی در

      نمیخایم یاحمیدرضارانه چی.۱۰۰۰تومن نه یارانه.نه وام‌.نه هیچ کوفت زهرماری ما از جمهوری به اصطلاح اسلامی تابحال نگرفتیم.ندادن فقط افزایش وبدبختیش دیدیم.سی سانت زمین یلاستیک کهنه نداریم مال خودمون.یارانه سوخت کوفت به چی بدن.الان ازخدا آرزو مرگ دارم

    • مسعود ارسالی در

      مثلا پراید ۸۷ خریدم ۱۱ تومن سال ۹۶ میشی دهک بالا یا خانه در بخش ۸۰ متر با بیست هزار جمعیت سال ۸۴ با ۲۵ میلیون تمام شد

    • علی ارسالی در

      گدا پروری
      اینهمه شرایط برای این چندرغاز گدایی پول بیت الوار که نصف بیشترش اختلاس میشه

    • صادقی ارسالی در

      شوهر م سرپرست خانواده است با یک فرزند دختر یک ماهه یارانه و معیشتی ندارند در واقع جامانده است از یارانه است ثبت نام نکرده باید چه کار بکند هیچ درآمدی هم ندارد

    • ناشناس ارسالی در

      چ آدم عاقلی ک حقوقش زیر سه تومنه ازدواج میکنه ک بزاره سه تا بچه هم گیرش بیاد .صدقهاتون برا خودتون .همین روزاس ک مردم با اردنگی بیرونتون میکنن.تا میتونید برا آیندتون ذخیره کنید

    • ناشناس ارسالی در

      این پول یارانه چند پفک میشه جنابان نمایند که موقع رای جمع کردن مثل خروس فقط می‌خونید واقعا که خدا ازتون نگذره که هیچ هنری ندارید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا الکی نوشتید
      یارانه ها افزایش پیدا کرده همه اینایی که نوشتید تکراریه

    • ناشناس ارسالی در

      بس است دیگر نمام نشد مردم را سر کار گذاشتین خودتان هستین

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا چقدر مضحکه که یارانه پدرومادر همان ۴۵ تومان میماند چقدر زشته که این یارانه ها ده برابر هم که بشودفقط پول کرایه راه نیم ماه یه نفر میشه دست ازلجبازی بردارید وبا مردم دنیا تعامل انسانوار داشته باشید تا ملت تو رفاه وآسایش باشن دشمن بودن ودشمن تراشیدن فقط به ضرر ملت ومملکته

    • احمد ارسالی در

      مرسی از رهبر عزیزم مرسی از رئیس‌جمهور محترم
      واقعا دمتون گرم همین هم از سر ما زیاده
      چرا این همه پول الکی به ملت میدین تو رو خدا ی زره به فکر مردم سوریه، لبنان، یمن و الخصوص فلسطین باشین به اونا کمک کنین

    • ناشناس ارسالی در

      از کجا معلوم این دهک بندیتون هم مثل ساسز کارهاتون نباشه مگر غیراز نسرنگ وخدعه چیزی دیگه هم تا حالا بوده

    • ناشناس ارسالی در

      معیار دولت برای دهک بندی چیه که ما جز اونا نیستیم ولی پولدارها هستن برعکسه عدالت نیست

    • ناشناس ارسالی در

      مردم را بدبخت کردید

    • حمید ارسالی در

      رهبر زنده سلامت باشه ما هیچی نمیخوایم. جانم فدای رهبر

    • حسین ارسالی در

      این یارانه هاروجمع کنین نخواستیم ازوقتی یارانه دادین همه روبدبخت کردین پول یارانه روهم بزارین جیب خودتون هرچی معدن طلا وغیره توجیب شماست یارانه حق همه ی مردم برین ازکشورای عقب اوفتاده یادبگیرین خیلی بدبخت هستین ملت ماروفکرمسخره میکنین خاک حیف براتون

    • علی‌محمد ترکاشوند ارسالی در

      سلام من مستاجر هستم حتی 1سانتیمترزمین.هم ندارم هیچ نوع وسیله نقلیه هم ندارم بیمه کار ساختمانی بودم اونم. قطع کردید عمل جراحی دیسک کمرکردم8ساله که دیگه هیچ کاری نمی تونم انجام بدم تکلیف. من وامثال من چیه نه بهزیستی نه کمیته نه هیچ جای دیگه هیچ کاری برای من انجام نمیدن لطفا راهنمایی کنید کجا یاپیش. کی برم که به حرف ما حداقل گوش کنه


    • سیروان ارسالی در

      سلام مابایدتاکی منتظروعده های دروغ شماهاباشیم یکساله مردم گول میزنین این ماه نه اون ماه امسال نه سال دیگه خداروخوش میاد واقعٱ

      • جبا ر فرزین ارسالی در

        بارها گفته ام سی سال برای دانشگاه پزشکی گیلان زحمت کشیده ام به مناطق صعب العبور به مناطق کوهستانی رفته ام اول چون شرکتی بودم وزمان آقای احمید نژاد جز تبصره چهار شدیم وتو این سی سال چرا باید زیر چهار میلیون بگیرم هیچکس باور نمیکنه دو فرزن دارم دم ازدواج پولی ندارم برای انها عروسی بگیرم ، ماشین ندارم ومستاجر هم هستم کدام قانون با باز نشستگانش این کار را میکند بنده بسیجی هم هستم یکنفر با دمش فندق میشکنه یه پول نان را ندارد ما برای همین انقلاب کردیم که زیر فقر زندگی کنیم والا حاظرم طالبان بیان تا راحت بشیم یا شما مسوعلین که دم از اسلا م میزنید بیاید جان مرا بگیریید تا مرا از شرمندگی خانواده ام خلاص شوم دیگه من بسیجی هم هیچی را باور ندارم دیگه کارد به استخوان رسیده مگر حق قشر زحمت کش کار گر را میخورند روز عید که مبشد حکم میزدند کارمند بخاطر عیدی دو روز بعدش حکم میزدند خدماتی آیا فقط باید منتظر امام زمان باشیم پس شماها مسعولین فقط بخورین وجمع کنین بعد بنام اسلام دیگه بست اختیار من دست شماست بخدا قسم ما را بد بخر نکنین روز قیامتی هم هست ولی می بینم فریاد رسی هم نیست همش دروغ تحویل امثال من میدین وغیره

    • سرائی ارسالی در

      باسلام دولت و مجلس محترم کاری کنید عطا ولقایتان باهم بخواند ما که عطای دولتهای قبلی رابه لقایشان بخشیدیم کمک معیشت 20درصدی تورم سه برابری نمی‌خواهیم مشاوره هم درخدمتیم

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولین ما با کلمات تطبیق وتطابق نامانوس هستند دریافتیها ودرامدهای خانوارهای ایرانی هیچ تطبیق وتطابقی با دریافتیها ودرامدهای سایر کشورها ندارد یعنی یک ماه دریافتی وعایدی یک خانواده ایرانی ، در کشورهای دیگر هزینه یکی دوساعت میشود.

    • ناشناس ارسالی در

      این یارانه برای چندسال پیش است.طی این سالها اجناس چندبرابر گرانتر شده است.بنزین،گازوییل،گاز،آب،برق،وغیره، چندبرابر کردید قیمتها را ،بعد یارانه بعداز چندسال همان است،خون مردم را تو شیشه کردید با این همه گرانی بس است این همه گرانی .چندرغاز حقوق میدهید بعدلوازمها را چند برابر میکنید،کاشکی سالی یکبار گران کنید درسال چند بار گران میشود

    • ناشناس ارسالی در

      تعجب میکنم بعضی ها میگن ترو خدا این یارانه را زیاد کنید ما حقمون را باید بگیریم دزدها دارن مملکت را میچاپن وملت را زیر منگنه گذاشتن یه عده عرب گدازاده پول مردم را خوردن و اعانه میدن بمیرین هم بچه نمیارن کثافتها زور گو بالاخره ظلم پایدار نمیمونه هی زور بگین زور بگین تا دنبال سوراخ موش بگردین

      • ناشناس ارسالی در

        دمت گرم به امید آن روز پاینده ایران

      • حلما ارسالی در

        لعنت به تو و اون مزدور اجنبی که جواب کامنت داده !

    • مهدی میرآخورلی ارسالی در

      سلام،باتوجه بربیکاری امسال بنده جوان ومتأهل ودارای۱ فرزنددختردبیرستانی وبنده بابیکاری وچشمم به کمک دولت دارد ولی کسانی میبینم بیمه دارند ازمحل کارشان وچرااستتلام نمیگیرید وماقشرضعیف باکمک مادرم مستمری بگیرومستأجرهستیم به امسال مابایدرسیدگی شودوتحت پوشش نه کمیته امام ره وبهزیستی نیستم چون خجالت دخترونمسرم میکشند

    • صنم ارسالی در

      مگه نمیگید یا نمیفهمید که مال و منال دنیا به هیچ کس وفا ندارد،پس چرا ثروتی که کشور ما دارد صرف خودمردوم نمیشه،اونم این مردومی که خونها دادن .....

    • گرفتار ارسالی در

      با این شرایط سه تا بچه و سه میلیون حقوق داریم که همه چشم هاشونو بسته بودنو و دم هم نمی زدند خدا باعث بانی همشون رو لعنت کنه

    • ناشناس ارسالی در

      خلایق هرچی لایق خداکنه روز ب روز همه چی گرانتربشه خداکنه مرغ بشه کیلویی ۵۰۰هزارتومن سال ۵۷یادتونه شب روز افتاده بودین توخیابانها شعار میدادین مگه یادتون رفته .کسی خربزه میخوره پای لرزش هم باشه

    • ناشناس ارسالی در

      خدایی دیگه بسه مردم رو به مسخره گرفتن
      از پس 45هزار تومان بر نمی‌آید نمیدونید چه جوری خذفش کنید.

    • صدیقه غفوری ارسالی در

      بنده ۴۴سالمه ۴فرزنددارم تحت پوشش کمیته امداد هستم دوماه یارانه وحقوق کمیته امدادم روقدکردن زندگی من خیلی سخته نه خو رد و خوراکی نه درامدی ۴ماهه اجاره خونه نتونستم بدم صابخونه اذیت میکنه رفته شکایت کرده منه بدبخت مریضم نمیتونم برم سرکار نمیتونم اجاره خونه بدم صابخونه اومده میگه حکم تخلیه ات رو میگیرم گفتم حکم هممون دست خداست دنبال خونه میگردم پیدا نمیکنم با۲۰تومان چی میدن بهت میخندن نمیگن نداره یه خانم بی سرپرست تنها ازکجا بیارم عزیزان دزدی کنم یابرم توخیابون واقعا شرمنده ام وارتوروز شدید دارم مشکل تنفسی دارم چکارکنم به دادمن برسید بچه‌هامروزه میگیرن گناه دارن نداشتن گناه نیست ولی سخته خیلی ۰۹۱۰۱۷۹۵۲۰۵ افسریه هستم عزیزان

    • محسن ارسالی در

      کشوری با این همه ثروت را به چه فلاکت انداختند که همه منتظر دهم و بیستم هر ماه باشند بیشتر از این خفت،چرا مردم باید بکشند ،،،لعنت به انگلیس که گفت برای سلطه بر ایرانی آنها را در فقره نگهدارید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من بیست سال مستاجرم سه تا بچه دارم فقط نوشته رو میخونه .کار مندا .جانبازا .اداریا .جزو جامعه هستند ما نه

    • ناشناس ارسالی در

      .پدرمون در اومد خدا پدرتونو در بیاره

    • بی نام ارسالی در

      لطفا برید تو روستاها سر بزنیدطرف باغ انجیری اطراف استهبان شهر رونیز علیا داره سالی ۵۰۰ میلیون انجیر میفروشه از کمیته هم پول میگیره

    • رضا ارسالی در

      اگه می خونید اگه می دونید اگه می گیرید اگه بنام می گیرید و نمی دهید همه این اگر ها چنانچه خدا را قبول ومی ترسید جناب وزیر دیگه نمی تونی بگی نمی دونستم سرپرست خانواده بیکار بیمار مستاجر چند فرزند بیکار وخیلی دردهای دیگر بارها نوشتم جرم این سرپرست ها را شما زدید بیمه پرداز ولی فقط یک بیمه کمک کردند درماه بمیره کسی رحم کنه از وسط وردارند نام اینا را از بیمه پرداز وردارید شما حساب بانکی دارد که حقوق نداره مستاجره چرا حق این افراد .......دیگه بقیه را می دانید شما اگه این ۳ قلم را ریشه قرار بدید ۱. بیکار۲.مستاجر ۳. بدون حقوق وبیمار

    • اکبر ارسالی در

      چه خوش گفت آن بانوی بزرگوار، شما جیب مارو نزن، یارانه پیشکش

    • ناشناس ارسالی در

      سیر چه داند از گرسنه

    • اسماعیل ارسالی در

      خب تکلیف ما که وضع مالی خوبی نداریم و ۸ ساله که خدا بهمون بچه نمیده چیکار کنیم

      • ابوالفضل ارسالی در

        خوب گفتی .حداقل یارانه شو که میگیرید خخ

    • علی ارسالی در

      واقعا که شما چقدر فکر کردید که به این نتیجه رسیدید😂😂😂😂.الان بیشتر خانواده ها یا یه بچه دارن یا اصلا بخاطر گرونی بچه دار نمیشن .کارمند دولت نباشه،سه تا بچه داشته باشه،به پدرومادر هم تعلق نمی‌گیره افزایش یارانه .یعنی اونایی کارمند دولت هستن،حقوق ثابت بیشتر از سه میلیون میگیرن،کمتر از سه تا بچه دارن وضعشون خوبه .واقعا خسته نباشید 👏👏👏

    • هموط ارسالی در

      بابا بیچاره کردید مردما ما اگه یارانه نخایم باید کیا ببینیم خدا از سر ش، نگذره که این طرح را انداخت توپاچه مردم خداوکیلی مردما اینقد احمق فرض نکنید جدی شورش در آوردید باید برید بمیرید

    • هموطن ارسالی در

      خجالت بکشید از خدا بی خبرا دست از سرمون بردارید

    • میثم ارسالی در

      شما رو به اون خدایی ک میپرستین فقط حرف نزنین،عمل کنین زیر بار فقر و فشار روحی داریم له میشیم،هر روز گرونی گرونی آخه تا کی این اوضاع ادامه داره،من مدد جوی بهزیستی هستم هر وقت زنگ میزنم یا میرم بهزیستی فقط وعده الکی میدن ،بد با آدم صحبت میکنن،انگار از جیب باباشون میخوان این چندر قاز بهم بدن،خدايا خودت کمکمون کن ،

    • ناشناس ارسالی در

      من شوهرم مریضه دیابت داره توانایی کار نداره و نه حقوق داریم نه شغل داریم نه پول رو حساب داریم معیشتی مان قط کردن هر ماه فقط ۵۰۰هزار قرص قند میگیرم چکارکنیم

    • مجید ارسالی در

      سلام هر کدام شما یک دوره ای مسول امور مملکت هستید و خود میدانید و خدای خود اگر خدا را به معنای واقعی قبول داشته باشید من و خانواده ام هیچی در این دنیا نداریم ولی روزی خود را از خدا می‌خواهیم نه از بنده خدا و هیچ وقت منت شما که کسی نیستید را نمی‌کنیم فقط خدا.

    • ناشناس ارسالی در

      تورا بخدا نیاز دارم خودم مریضم شوهرم مریضه پسر ۳۰ساله دارم بیکاره معیشتی مان قط کردن تورا بخدا کمک کنن دیگه خسته شدیم

    • ناشناس ارسالی در

      آقایان وزیر و آقایان مجلسی هم مجلس نگهبان و هم شورای اسلامی و هم قویه قضائیه این همه مردم عز جز میکنند نمی فهمید ،انسان کیستیدتا کی این همه بد بختی یه ذره انسانیت چجوری از شرم تا حالا زنده مونده اید

    • معرفت حقانی ارسالی در

      واقعیت اینست که ا ز مسولان اين درخواست رادارم توی کشور ما چندین طبقه ازقشرها ازکارتون خوابها تا طبقات بسیار مرفه هستن که دارن زندگی می‌کنند...حال تو هرکشوری فقیر داریم اما آن طبقات اجتماعی ازمردم که ازین ماه به اون ماه به‌ یارانه چشم دوخته اند .به عنوان یک مهمان اگر واستون مقدور است. یکی دوروز با آنها زندگی کنین البته درست مثل خودشان زندگی آنها راتجربه کنید آنوقت است که‌ بطور کامل آنها را درک خواید کرد ..به‌ خداقسم باشکم خالی هرچقدر هم استداد داشته باشید ..شکوفا نمیشه..پس نیازمندان را تا حدی دست بگیریم تا آنها هم جرعه‌ای طعم شیرین زندگی را بچشن..به‌ امید آن روزی که همه زندگي خوبی راتجربه کنند

    • مهناز ارسالی در

      ما مستمیری بگیر هستیم مستجر هم هستم دومیلیون دویست تومن گرایه میدم روزی شده که ما هیچی نداریم بخوریم وکسی را ندارم که کمک کنه این واقعان دو از انسانیته

    • ناشناس ارسالی در

      در خصوص یارانه هر ماهه که به حساب دهک ها واریز می‌شده
      واقعا چه مرجعی پیگیر هست .

      چطوری و به چه استنادی افراد حذف . یا اینکه نیازمند هستند .
      یعنی چه در طرح و برنامه یارانه جدید افراد با در آمد بالای سه میلیون تومان باید حذف شوند تا وقتیکه خط زیر فقر پانزده میلیون تومان هست یعنی باید در آمد یک خانواده پنج نفره باید حداقل بالای
      پانزده میلیون تومان در ماه باشه تا مشمول حذف یارانه بشود .

      • ابوالفضل ارسالی در

        سلام .فعلا که همش خالی بندی هست .کی میخواد بیاد اینارو برسی کنه همش الکیه.سرکارن ملت غیور ایران

    • ناشناس ارسالی در

      کارخوبه خدادرست کنه،فقط خداملت بزرگ ایران امیدتون خداباشه

    • سحر ارسالی در

      سلام من یه دختر بیست و چهار ساله ام یه برادره سربازم دارم پدر و مادرم از هم جدا شدن بابام سالهاست که مارو ول کرده وما حتی پولی نداریم که بتونیم طلاق مادرمو بگیریم که حداقل جزو کمیته امداد بشیم حتی خونه ام نداریم حداقل یه کمکی بکنید ک ما هم یه سقفی رو سرمون باشه و ازین آوارگی در بیایم

    • هیچکس ارسالی در

      شما جیب مارونزن بقیه چیزا پیشکش....

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام.جناب مهندس عبدالملکی عزیزبادادن وعده سرخرمن هیچ چیزدرست نمیشودایول مرحله اول خوب گامی برداشتیدواریزنفری ۱۵۰هزاربرای کسانیکه سهام عدالت نداشتنداتفاقاخیلی خانوادههادعایت کردن چونکه ایام نوروزبودواقعادرک کردیدکه مردم نیاز مالی دارندخداوند انشالله طول عمرباعزت بشماوخانواده ات بدهدفقط این بازنشستگان ومستمری بگیران بدون سهام عدالت هستندخداخیرتان دهدبرنامه ای بریزیدکه این قشرضعیف لااقل بتوانندمبلغی یادرصدی سهان داشته باشندانشالله که دست بدست شودودستان برسانندبدست جناب مهندس عبدالملکی عزیز
      من الله توفیق

    • عبد الله رضایی تاج ارسالی در

      ۹ساله یارانه منو زن و بچه من قطع شده بدونه هیچ دلیلی نمیدن خدا به زمین گرم بزنه هر کی مسعولش هست

    • مجید ارسالی در

      سلام انشالله که دولتمردان یامجلسیهادرک اینراداشته باشندکه بارای من وشماتوانستندباین پست ومقام وحقوقهای بالادست پیداکنندوسعی شودکه ازحق وحقوق این قشرزحمتکش ومستمریبگیران دفاع کنندوسعی شودهمسانسازی وافزایش حقوق راازهمان ماه اول پرداخت شودنگذارندبماندبرای شهریورویامهرماه الان که وقتش نیست اما اگرمجلسیهابخواهندانجام دهندواقعا امکان پذیرست چونکه ۳۹ درصدی که زمان ان خدابیخبراقای روحانی ونوبخت اعلان شد پرداخت نگردیده چونکه همزمان بقول خودشان درانتخابات ریاست جمهوری قرارگرفت اما اگراین قضیه برای خود دولتمردان بودظرف ۲۴ساعت مجلس تصویب میکردوسریعاواریزمیگردند
      انشالله بااینکه ازاین قضیه یکسال واندی گذشته میتوان پیگیری نمودوحق الحقوق این قشرضعیف راپرداخت نمود
      انشالله که این دست نوشته وپیغامهاپیگیری شودودرحقشان اجحاف نشود
      توکلت وعلی الله

    • مرضیه عابدی ابرکوه ارسالی در

      سلام خسته نباشیدمن هیچی ندارم یکساله حقوقه کارافتادگی بابای خدابیامرزمومیگیرمومیگیرم ولی حاضرم بخاطربلاهایی که شوهرسابقم داره سرم میاره وبخاطرپارتیهایی که داره کاری باهاش ندارن حاضرم اینم بدم ولی بتونمدخترب17ساله ام روکه دلش میخوادبیادپیشم روازش بگیرم ویکشب بدون ترس راحت درکنارهم بخوابیم.درضمن تاپارسال خودم کارمیکردم وباماهی 700تومن زندگی میکردم.اگه بخوام بنویسم یک کتاب میشه،میتونیدازمردم ابرکوه بپرسیدوآمارمنوبگیریدوبعداگه شرایتشوداشتم توروبه اون خدایی که میپرستیدکاری بکنیدکه این نامرددست ازسرم بردارد.یکی ازکاراش اینه که چندروزپیش آمدوکارتموبه زورازم گرفت وحقوق اسفندوهمشوازکارتم کشیدبه کلانتری زنگ زدم آمدن صورت جلسه کردن ولی دیگه پیگیری نمیکنند.توروخداکمکم کنیدمن به جزخداکسی روندارم نه پدرونه مادری،بقیه فامیل هم بخاطرشوهرم منوتحویل نگرفتنونمیگیرن.

    • کیانا ارسالی در

      سلام این یارانه و معشتی.باهش سر کوچه هم نمیشه رفت چون چیزی نمیشه باید دولت محترم که میگه به فکر ملت خودش هست قیمت ها رو بیاره پایین الان تنها خورد و خوراک نیست اجاره خونه ها والا کمر شکن شده

    • تنها ارسالی در

      احسنت به برادرعلی،واقعا باحرفتون دهنشوسرویس کردین،هرانسانی مشکلی داره هیچکس بی مشکل نیست،ولی قرارم نیست فقط به فکرخودمون باشیم،وقتی زیریه سقف ازآسمون نگاه میکنیم یعنی همه باهم همدردیم،پس راه رکواسه هم صاف کنیم چاله نزنیم،دولتم میتونه وعده های دروغیشوکمترکنه،یاهم اصلن وعده نده همینطوریش راضی هستیم...

    • ناشناس ارسالی در

      چرا هیچ اسمی از زنان سرپرست خانوار نیست که نه تحت پوشش هستن نه کار دارن با بدبختی دارن زندگی میگذرونن ملاک شناسی افراد یارنه بگیر چیه هرچند که این چند غاز هم به دست اونی که باید برسه نمیرسه

    • ناشناس ارسالی در

      سلا م آقایی ریسی شما خودتون جایی ما بزارین فقط یک ماه ببینین چه سخته زندگی با سه تا بچه چطور میشه زندگی کرد میگین بچه هم بیارید ما نمیتونیم خاسته های یکی از بچه ها رو انجام بدیم چه برسه به سه تا بچه خیلی خواسته دارن ولی من بهشون میگم نگاه ماهم اینجوری سخت زندگی کردیم با بدبختی راصیشون میکنم ولی دوبار همون آشه همون کاسه تو خدا فکردی به حالمون کنین

    • رضا ارسالی در

      الان ۱۳ هم رد بشه همه کاخونها به بهانه افزایش حقوق اجناس خوراکی و ۰۰۰ چند برابر میکنن

    • ابوالفضل ارسالی در

      سلام .من موندم چرا نوشتید مبلغ یارانه جدید مشخص شد.اومدم خوندم میبینم همون قبلی هست.همون 45هزارتومان.بگید اقایون همونی بوده که هست.یارانه جدید مشخص شد.خیلی مشخصه.

    • ابوالفضل ارسالی در

      سلام.یه وقت برشکست نشید .پول تو جیبی دارید میدیدمگه با بچه سرکار دارید باو یه ملت سرکارن.تازه میان نظر هم میدن.چه قدر ملت بیکارن.یکیشم خودم .بحث هم داره مگه که یک تراول هم نیست خخ

    • رضا ارسالی در

      همون مبلغ سال قبله که، مردمو مسخره کردی یا خودتو؟

    • یحیا ارسالی در

      این مبلغ که جدید نیست همون قبلیه یه جوری مینویسه مبلغ جدیدیارانه مشخص شد خاک بخوره این خبرگزاری

    • سعيد ارسالی در

      باسلام به همه دوستان که نظرشون رو دادند قابل توجه رئیس جمهور، آقای رئیسی راه حل رفع مشکلات را میتونی پیداکنی فقط همین نظرات رو بخوان ، مشکل مردم ، نان و بدی معيشت ونبودن عدالت اجتماعی است .

    • ناشناس ارسالی در

      با عرض سلام من پدر ندارم وخودم دختر خانم هستم مجرد و مادرم سالخورده است دکتر هنوز حقوق ما سه میلیون پانصد و بد عید رفتم وام بگیرم گفتن بودجه نداریم بد گفتم بشه بدهند برم لباسشویی و مبل یا فریزر و بقیه برای خونه مادرم بگیرم نه برای خودم بقران اینها را نداریم هنوز تو کانکس من قشر فقیر هستم از بم دادم به نطر شما با سه و پانصد میشه زندگی با مادر سن بالا که براش کور میشم ولی زندگی سخت چرا کسی به کمک من نمیاد من از بم اسم مادرم بی بی جان عباسزاده ولی چه کنیم نمیَه با اینقدر هم وسیله گرفت و هم خورد و بقیه وام که هیچ پس الکی نگوید وام بخدا اهم دنبالتان نباشه الان موتور یخچالمان سوخته رفتم قیمت گفتن یک میلیون پانصد از کما بیارم بفکرمان باشید ممنون وگرنه نفرین میکنیم

    • ذوالفقار ارسالی در

      چرا هنوز فکر میکنند کارگر جماعت از همه چی عقبه حتی ذهنی با اوردن سه تا بچه یارانه سه برابری بگیرن اول از همه مرد بودی ادمین اسمه نماینده رو. میذاشتی دوم از همه چرا دختر و. پسرایه نماینده اول اونا پا پیش نمیزارن 4تا بچه بیارن البته جوابش هم معلومه تو ایران زندگی راحت با خرجایه بالا یک بچه هم زیاده خودتون رو جر هم بدین جایزه هم بزارین مردم دوتا رو ب زور میارن

    • صدای آزاد ارسالی در

      سلام ، اگر حوصله داشتید ، تمام کامنت ها را بررسی کنید ،مقداری سواد رسانه لازم است. 90% آنها توسط یک یا دو نفر با عناوین مختلف با یک ادبیات ضعیف گذاشته شده است.
      البته منتظر حمله ایشان هم هستم!

    • محسن ارسالی در

      سلام به بدبختا. سلام به اون دسته آدمهای که بافلاکت هرچه تمامتردراین زمونه بااین فشارافتصادی دارن زندگی می‌کن. من یه گارگرهستم. سه تا فرزند آرم که هرسه تاشون پسرن. نه سهام عدالت میگیرم نه خونه دارم یه ماشین قسطی که برجی 1500دارم قسط میدم جدا ازاجاره خونه 1000000تومانی.خرج 5نفرادمم هست. حالا فردااین مملکت سربازنمیخاد. واسه چی بفرستم پسرامو چکارکردن واسه ما این زندگیه واسه مادرست کردن. همیشه شرمنده خانوادمم. اونایی که زدوبندمیکنن اونا برن خدمت یابچه هاشون.دولت فقط وعده میده ازخجالت بعضی شبها به خونه نمیام. یعنی کسی نیست که به دادمن برسه. خدا خدا خدا خداخستم.

    • آرش ارسالی در

      آقای ریسی...مجلس محترم.‌...
      مثل اینکه واقعا شما در ایران زندگی نمی‌کنید...
      انصاف هم خوب چیزیه...یارانه زیر یک ملیون اصلا فایده ای ندارد..تورو به اون خدایی که می‌پرستید فکری کنید...خیلی فشار زندگی زیاد شده...با این اوضاع امکان ندارد که فرزند آوری شکل بگیرد که فرمان رهبری هستش....حداقل یک ملیون

    • محمدحسن پاپی ارسالی در

      میخان ده بیس هزار تومان یا رانه رو افزایش دهند خون بد لمون کردن خدا ازتون نگذره آقا از آذر ماه هی میگن ماه بعد تا الان این ماه و اون ماه میکنن فوقش دو کیلو سیب زمینی میکنه خواهشن نقدی بدید خودمون بر حسب نیاز کالا می‌خریم ن کالای تحمیلی ک شاید بدردتون نخوره من کل درآمدم همین یارانه اونایی ک دارن نظرشون جور دیگه آیه گرانی هیچ گونه ربطی ب یارانه ندارد مگر دولت خودش گران کند فعلا ک یارانه یه کیلو سیب زمینی فوقش خرید مگر دخالتی تو گرانی داشته

    • م ارسالی در

      ماشالا یارانه ب قوت خودش باقیه هنوز با اقتدار ۴۵۰۰۰فوقش یه کیلو میوه خرید ولی در عوض دو نیرو گاه برق پر قدرت از پول‌های آزاد شده انگلیس واس لبنان ساختن الی برکت الله ناشکری نکنید

    • ایمان 47 ارسالی در

      بابامسخرشو در اوردین من یه کارگرم به خدا خجالت میکسم از خانوادم با این درامدم یه لباس نتونستم برابچم بخرم کشورها دیگه اسم یارانه میارید مسخره میکنن لقط فکرو زکرتون شده بهزیستی کمیته امداد بابا ماهم ادمیم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام:خدایا این سهام،سهام بی عدالتی هستش!نه سهام عدالت،تو رو خدا کاری کنید ک بقیه کسانی ک سهام ثبت نام نکردن ثبت نام کنند تا حق کسی حرام نشه

    • مجتبی ارسالی در

      اقای رئیسی
      شماقول داده بودین یارانه ها را افزایش دهیدچرا یارانه هارا افزایش ندادین گفتین برای سال ۱۴۰۱افزایش میدهیم حالا اعلام کردین فقط یارانه بهزیستی وکمیته امدادیها یارانشون افزایش پیدامیکنه اقای رئیسی مابه خاطر وعدهاتون به شمارای دادیم وگرنه عاشق چشم و ابروتون نبودیم وعدتون رابه ۱۴۰۱انتقال دادیدحالا داریدمیزنیدزیرش فقط قشر بهزیستی وکمیته امدادی توفشارنیستند همه یارانه بگیرها زیرفشاراقتصادی دارن له میشند خواهشی که ازشماداریم عمل داشته باشید تامردم اعتمادکنند سری بعد رای بدهند من شخصابه شمارای دادم اگربه کل وعده هایی که دادین عمل نکنید من که هیچی کل مردم دیگه پایه صندوق های ای نمی روند

    • مجتبی ارسالی در

      اقای رئیسی دوست شما اقای روحانی زیاد ازاین قول ها داد واجرا نکرد با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه شماقول داده بودین یارانه ها را افزایش دهیدچرا یارانه هارا افزایش ندادین گفتین برای سال ۱۴۰۱افزایش میدهیم حالا اعلام کردین فقط یارانه بهزیستی وکمیته امدادیها یارانشون افزایش پیدامیکنه اقای رئیسی مابه خاطر وعدهاتون به شمارای دادیم وگرنه عاشق چشم و ابروتون نبودیم وعدتون رابه ۱۴۰۱انتقال دادیدحالا داریدمیزنیدزیرش فقط قشر بهزیستی وکمیته امدادی توفشارنیستند همه یارانه بگیرها زیرفشاراقتصادی دارن له میشند خواهشی که ازشماداریم عمل داشته باشید تامردم اعتمادکنند سری بعد رای بدهند من شخصابه شمارای دادم اگربه کل وعده هایی که دادین عمل نکنید من که هیچی کل مردم دیگه پایه صندوق های ای نمی روند

    • ناشناس ارسالی در

      به ولله این مبلغ دردی را دوا نمیکند .دولت باید به سرپرستان حداقل ۵۰۰ هزار تومن بدهد .این سرپرستان نه شغلی دارند .نه درامد ثابتی.نه ماشینی .اگر قرار باشد پولدارها حذف شود و این مبلغ کم به اقشار کم درامد داده شود .دردی دوا نمیکند .این پدران جلو خانواده خود شرمگینن .ارزو بدل هستند .مستضعفن .چی بگم دیگه

    • ناشناس ارسالی در

      تورو خدا قیمت اجناس مخصوصا مواد خوراکی رو پایین بیارین

    • هههههههه ارسالی در

      ای جااااااان با این ۴۵۰۰ تومنی بهش اضافه کردید میخوام یه ماشین بخرم بقیش رو خونه بخرم و مابقی رو پس انداز کنم

    • ناشناس... ارسالی در

      باسلام بنده زن بی سرپرستی هستم ک ۵۰ سالمه کیه دختر دم بخت ۱۸ساله دارم ویه برادرمریضی ک بنده ازش مواظبت میکنم ولی درآمدی ندارم جز حقوق بازنشسته پدرم ک بین ۴تاخواهروزن پدرتقسیم شده..آیا تواین خرج گرون میشه با یه چندرغاز خانواده ۳ نفری اموراتش بگذره؟ خواهشن به این قشرضعیف رسیدگی شود..عیدی یارانه شامل مانشده آخه دیگه ضعیف تراز یه زن بی سرپرست ک مستاجرهستم مگه هست؟ بهرحال بفکرماهموطنتون باشید البته اگر این پیامها خوانده بشه...

    • ا ارسالی در

      سلام خوبین والله درست است چرا باید برنج بشه یک میلیون چرا باید یک روغن بشه 130 تومان باشه باید برسن ادم می‌ره اجیل و تخمه بگیره میگه فلان قیمت یعنی چی ‌خواهش میکنم رسیدگی گن

    • آدم بیچاره ارسالی در

      گفتیم این دولت آمد بداد مردم برسه و هی سه برابر هی سه برابر خسته شدیم ازبازی بازی کردن و دور زدن مردم دولتی که بگه پول پاشی نداریم دستامون را باید از کتف بشوریم همین آش وهمین کاسه قبلی ها هم اینو میگفتن تا ماروبیچاره کردن فقط دولت نهم ودهم بداد مردم رسید

    • حسن ارسالی در

      چی شد آن وعده‌ها آقای ریس جمهور روزهای اول چنان با همت امدید گفتيم خدایا همان آدمی که منتظرش بودیم رسید دیگه هیچ فقیری دیگه نمیماند ولی نمی‌دانم سال جدید شما رو ۱۸۰ درجه عوض کرد نمییییییییییدونم ازاونور مغزم که کمی ریتم میزد الان ایستاد جام کرد

    • محمود ارسالی در

      باسلام
      من نمی‌دونم ازکره ماه اومدن آقایان یعنی کسی که دوتا فرزند داره و پول نداره چرا یارانه نباید بگیره برای یک نفر کمتر اون فقرو وبی پولی روی اون اثرنداره....

    • وطن پرست ارسالی در

      همش تقصیر حکومت آخوندی است که 40 سال این بلاهارو سر مردم آورده...

    • فرهاد ارسالی در

      خدایی الان کل اسباب خانه من پوسیده. کارگرکفاش هستم. بیمه پوشش کمکی ندارم مستاجر. کمردرد. سن من بالاس دوتا بچه. ولله پول پیش 50متررهن ندارم... شناسایی شماغلط ه... روستا رفتم تابستان میوه چینی. خوب بود. کاش روستا باغ داشتم ملیونر میشدم. اونجا الان اشتغال. ولله عالی. فقط یه کامیون ده تن گردو اوردن هفت صدملیون پول گرفت. درختان صد سال بارمیدن.... سیب. ده تن. شصت ملیون... من شصت سالمه... کارگری. این کارگاه اوندستفروشی.. سی ملیون پیش خانه ندارم. واقعا حرام نخوردم... ریالی وام نتونستم از43انقلاب بگیرم ضامن نباشه باکارگری. میشه من..... الان. واقعا دین وحرام ووووووبراماولویت. نیست. تازنده بمانم. باید. منم. مانند مسولان. شیادی دروغ دوزدی. حرام. شعار. کلابرداری. اخرعمری. مرگ. شاید. محتاج پول دفن وکف نباشم.... شسصت درصد مدیران فکر کانادا لاکچری.. نه. فقروانسانیتــ.. من نمیگم. بازرسی باوجدان...... زمان. نشان. خواهدداد.... مسولان. اموال بیت المال میبرن.. خوب کسی نیست. بی صاحب. الان. یارو ملیارددلاری برج بانام. کسی میسازه.... خصوصی سازی.. بده. مجانی. یاروبشه ابرملیادر. میلگرد. پتروشیمی... من بیسواد میدانم... مسول. مامور.. ازخواب بلند میشه میگه منم نمیدونم..... خندههههه... همدست. تاریخ نشان خواهد.....

    • ناشناس ارسالی در

      ما تو روستا زندگی می‌کنیم دیشب از بیمارستان به طرف خانه برمیگشتیم که یه زن ودیدیم داره تو زباله دنباله غذا میگرده یعنی من که هیچ سمتی تو هیچ جا ندارم واسه کمک کردن، تو رو خدا مسئولان یه کمی به فکر باشن کمتر به کشورهای بیگانه کمک کنن ملت خودت داره زیر پا له میشه من این صحنه رو دیدم نه تونستم چیزی بخورم از فکرمم بیرون نمیره حالا شماها که فکرتون بازه یه کاری بکنین ،مثل این میمونه توخونه خودت بچت از گشنگی حلال میشه واسه اینکه یکی بگه خوبی میری این همه هزینه میکنی واسه اینو اون.‌‌

    • محمدگزمه ارسالی در

      سلام خسته نباشید به خدا تا قبل انتخابات واسه رئیس حمهوری هر ۰یزی میگن ولی وقتی که دیگه خیالشون راحت میشه اصلن نمیگه این مردم بدبخت چیکار میکنن من۱۰ساله ازدواج کردم بچه دار نمیشیم با۱۵۰ملیون هم خودم هم خانومم مشکلمون حله ماهی ۲ملیونم اجاره خونه میدم فقط الله وکیلی اگه واستون مقدوره یه کاری بکنید واسم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه