ارسال به دیگران پرینت

بیماری قلبی

حفظ سلامت قلب با راه آسان

بیماری قلبی از علل رایج مرگ و میر در افراد است. راه حلی ارزان و تاثیر گذار برای پیشگیری از بیماری قلبی وجود دارد که بهتر است با آن آشنا شوید.

حفظ  سلامت قلب با راه آسان

بیماری قلبی از علل رایج مرگ و میر در افراد است. راه حلی ارزان و تاثیر گذار برای پیشگیری از بیماری قلبی وجود دارد که بهتر است با آن آشنا شوید.

افزایش ریسک بیماری قلبی با فراموش کردن کاری قبل خواب

علتِ اصلی مرگ و میر در بینِ خانم ها و آقایان در هر جای دنیا می تواند حملات یا سکته قلبی باشد. وقتی که صحبت از یک سبک زندگی سالم می‌ شود، همه ما سریعاً به سراغ بررسی وضعیت قلبی عروقی خود می رویم، زیرا می دانیم که اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

به تازگی برخی از متخصصان هشدار داده ‌اند که بسیاری از افراد فراموش می‌ کنند قبل از خواب یک کار مهم را به انجام برسانند و همین موضوع روی سلامت قلب آن ها اثرگذار است.

ارتباط بیماری قلبی با مسواک زدن قبل خواب

مسواک نزدن و نخ دندان نکشیدن هنگام شب؛ به قلب آسیب وارد می‌ کند. مسواک و نخ دندان ، یک راه ساده و تاثیر گذار برای از بین بردن باکتری ها می باشد. اگر شما بهداشت دهان را به خوبی رعایت نکنید، باکتری باعث ایجاد عفونت دهانی می‌ شود و پوسیدگی دندان و بیماری لثه را به وجود می آورد.

البته اگر مسواک و نخ دندان هم؛ به اندازه کافی نباشد، نه تنها باعث کاهش سلامت دهان می شود، بلکه به دیگر قسمت های بدن هم آسیب وارد می کند که یکی از آنها قلب است. البته هنوز تحقیقات زیادی مورد نیاز است تا متوجه شویم چه چیزهایی روی سلامت قلب اثر گذار هستند.

در دانشگاه هاروارد این موضوع را بررسی کرده‌اند و متوجه شدند که باکتری لثه‌ ها را درگیر می‌ کند و می‌ تواند عامل ایجاد بیماری‌ های لثه باشد که همه رگ های خونی در هر جای بدن هم دچار مشکل می‌ شوند و التهابات، مرگ و میر و آسیب به بافت اتفاق می افتد که در کنارش؛ ممکن است عوارض جانبی مانند لخته های کوچکِ خون، حمله قلبی ، سکته و غیره را هم به همراه داشته باشد.

مسواک و نخ دندان

برای اثبات این مسئله زمان لازم است

هنوز ثابت نشده است که بهداشت دهان می تواند از بیماری قلبی جلوگیری کند یا خیر. بسیار مهم است که شما نکاتی را بدانید تا بتوانید از خودتان محافظت کنید. مراقبت کردن از دندان یک راه ثابت شده برای جلوگیری از بیماری‌ های قلبی نیست اما اگر بهداشت دهان ضعیف باشد، قطعاً مشکلات زیادی به وجود می آید. به خاطر همین باید سعی کنید به سلامت دهان و دندان خود اهمیت دهید تا از بیماری لثه هم جلوگیری کنید.

البته یک عامل سوم هم مانند سیگار کشیدن وجود دارد که یک خطر بسیار بزرگ می باشد. دسترسی نداشتن به مراکز بهداشت می‌ تواند از علت‌ هایی باشد که افراد را بیشتر به مشکلات قلبی دچار می‌ کند.

با این حال توصیه ما، رعایت بهداشت دهان است. محققان هنوز روی این مسئله کار می‌ کنند تا ارتباط بین سلامت دهان و دندان؛ یعنی مسواک و نخ دندان را با سلامت قلب بررسی کنند و توصیه کرده اند که حتما باید به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و بهداشت دهانِ خود را رعایت کنید.

افرادی که بیماری قلبی یا مشکل رگ های خونی دارند، به التهابات بدن هم دچار می شوند که به خاطر بیماری لثه ایجاد شده است. این خطر زمانی بیشتر می‌ شود که سطحِ کلسترول خیلی بالا باشد.

محققان هنوز هم باکتری‌ های دهانی را داخل سلول‌ های چربی بررسی می‌ کنند تا وضعیت را بسنجند اما تا آن جا که می دانیم، بهداشت و سلامت قلب با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند.

سلامت قلب

دیگر خطرات بهداشت ضعیف دهان و دندان

رعایت ضعیف بهداشت دهان باعث ایجاد وضعیت های دیگر هم می‌ شود. بهداشت ضعیفِ دهان در کنار این که ممکن است بیماری‌ های قلبی عروقی به وجود بیاورد، می‌ تواند عامل ایجاد وضعیت های مزمنِ دیگر هم بشود.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها اشاره کرده است که مشکلات دندانی 50% در افرادی که آسم، دیابت ، مشکلات کبد، آرتروز ، روماتیسم ، سابقه سکته و مشکلات کلیه در بدن دارند‌ بیشتر است؛ پس اگر متوجه علائم بهداشت ضعیف دهان شدید، حتما با متخصص صحبت کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید بخشی از روتین هر شب شما قبل از خواب باشد که باعث سلامت قلبی تان می شود.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه