ارسال به دیگران پرینت

دریا «موج» است

هشدار طوفان به شناورهای خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت:‌ خلیج فارس طوفانی است و توصیه می‌شود که شناورهای کوچک از تردد دریایی پرهیز کنند.

هشدار طوفان به شناورهای خلیج فارس

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا پنجشنبه، با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی در سطح استان و روی دریا ضمن افزایش دمای هوا، سواحل استان تا حدودی متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از فردا شب سرعت وزش بادهای شمالی در ابتدا در شمال خلیج فارس و به تدریج در مناطق مرکزی و جنوبی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و با تداوم وزش آن تا اواسط هفته آینده، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت ایجاد گردوخاک در برخی از نقاط و همچنین نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی، افزایش ارتفاع موج، ایجاد گرد و خاک، گفت: سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از بندر دیلم تا مطاف و شمال خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد.

وی از احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه‌ها و تأسیسات ساحلی و فراساحلی در خلیج فارس وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

لزوم اعمال ممنوعیت شنا

وی خواستار اعمال محدودیت و ممنوعیت شنا شد و بیان کرد: تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در استان بوشهر در این مدت اندیشیده شود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی از نقاط مه صبحگاهی و از فردا به تدریج افزایش باد و در ظهر در برخی نقاط باد و گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جهت وزش باد امروز متغیر، با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعات و از فردا غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی در برخی از ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه