ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه خلیج فارس مواج خواهد شد و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت تندبادلحظه‌ای و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

زهرا راستگو اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بادهای جنوبی از بعدازظهر روز پنج‌شنبه در قسمت شمالی خلیج فارس (سواحل دیلم تا بندر رستمی) شدت می‌گیرید و به‌تدریج در روز جمعه به اوج خود می‌رسد.

وی اضافه کرد: با افزایش پوشش ابر در برخی از نقاط روی دریا و سطح استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی به‌صورت تندبادلحظه‌ای و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: دریانوردان باید آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای دریایی غیرضروری خودداری کنند.

راستگو با اشاره به اینکه در استان بوشهر بارندگی‌های پاییزی در نیمه دوم این فصل اتفاق می‌افتند، یادآور شد: آخرین نقشه‌های اقلیمی و فصلی نشان می‌دهند که پاییز کم بارانی را شاهد خواهیم بود و به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد بارندگی کمتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی خاصی وارد غرب کشور نشده است، بیان کرد: برای روز پنج‌شنبه از روز پنج شنبه تا شنبه هفته آینده عبور موج ناپایدار موقت جوی برای غرب و جنوب غربی پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی اعلام کرد و گفت:  ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا شب در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲: ۰۷، مد ساعت ۱۴:۰۷، جزر دوم ساعت ۲۳:۳۴ خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه