ارسال به دیگران پرینت

کوکو سبزی | تخم مرغ | سبزی کوکو سبزی

پیشنهاد سرآشپز واسه خوشمزه و مجلسی شدن کوکو سبزی

کوکو سبزی یک غذای تقریبا کامل و پر طرفدار است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. اگر میخواهید طعم کوکو سبزیتان به یاد ماندنی شود باید نکاتی را رعایت کنید.

پیشنهاد سرآشپز واسه خوشمزه و مجلسی شدن کوکو سبزی

ترفندها و نکات حرفه ای برای خوشمزه شدن کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که آنرا می توان به عنوان یک غذای کامل یا پیش غذا یا میان وعده سرو نمود. کوکوی سبزی دستور پخت آسانی دارد و به صورت ساده از ترکیب سبزی کوکویی و تخم مرغ تهیه می شود اما بسیاری از افراد در تهیه آن مشکل دارند و نمی توانند کوکوسبزی ترد و خوشمزه تهیه کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه این بخش از آشپزخانه راز خوشمزه شدن کوکو سبزی را آورده ایم.

استفاده از سبزی های تازه

برای تهیه یک کوکوی خوشمزه بهتر است از سبزی تازه استفاده کنید تا هم مزه خوبی داشته باشد و هم آب نیاندازد. سبزی فریزری مشکلی که برای پخت دارد این است که کمی شل و بد مزه می شود.

سبزی تازه

دقت در ترکیب سبزی

در تهیه کوکو سبزی از سبزی های معطری مانند تره، گشنیز، جعفری، شوید، کاهو، سیر، اسفناج و شنبلیله با نسبت‌های متفاوت استفاده می شود. از این میان بیشترین مقدار مربوط به تره و سپس گشنیز است اما افزودن گشنیز و شوید خیلی زیاد باعث تلخی کوکو خواهد شد.

استفاده از سیر تازه

سیر تازه طعم خیلی خوبی به کوکوسبزی می بخشد پس اگر در فصلی هستید که سیر تازه وجود دارد، می توانید از آن استفاده کنید و دقت کنید ساقه های سبزی را خیلی نگیرید زیرا هم مواد معدنی زیادی دارد و به خوشمزه شده کوکو کمک می کند. اگر سیر تازه در دسترس نیست می توانید چند حبه سیر درون کوکو سبزی رنده کنید.

خرد کردن سبزی

سبزی کوکو باید به میزان مناسبی خرد شود، سبزی کوکو نباید بیش از حد درشت و نباید بیش از حد خرد شود زیرا اگر سبزی کوکو خیلی ریز خرد شود، طعم آن خوب نخواهد شد.

سبزی خرد شده

تفت دادن سبزی

برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی، می توانید سبزی آن را کمی تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود. با تفت دادن سبزی هنگام سرخ کردن مواد داخل کوکو خام نخواهد ماند.

به‌کارگیری ادویه مناسب

برای اینکه کوکوسبزی شما خوشمزه شود، استفاده از ادویه را فراموش نکنید و حتما مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید.

افزودن زرشک و گردو

کوکو سبزی به صورت ساده حاوی زرشک و گردو نیست اما برای تهیه یک کوکو سبزی مجلسی و خاص حتما گردو و زرشک را اضافه کنید. مغز گردوها را خرد کنید و به همراه زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

افزودن ماست

برای ترد و لطیف شدن کوکوسبزی می توانید کمی ماست به مایه کوکو بیافزایید اما فراموش نکنید حتما آب ماست را بگیرید یا از ماست چکیده استفاده کنید.

استفاده از بکینگ پودر

برای اینکه کوکوسبزی شما پف کند، می توانید از کمی بیکینگ پودر استفاده کنید بدین صورت که کمی بیکینگ پودر را داخل ماست ریخته تا فعال شود سپس به تخم مرغ اضافه کنید و بعد با مابقی مواد مخلوط کنید.

استفاده از کره

برای اینکه کوکوسبزی شما طعم و عطر متفاوتی داشته باشد، هنگام سرخ کردن کوکو از کره هم بهره بگیرید. برای جلوگیری از تکه‌تکه شدن کوکو زمانی مایه کوکو داخل ماهیتابه بریزید که روغن و کره داخل آن کاملاً داغ شده باشد.

کره

سرخ کردن کوکوسبزی با حرارت ملایم

برای اینکه کوکوسبزی مغز پخت و خوش طعم شود، آن را روی حرارت ملایم سرخ کنید اما توجه داشته باشید که کوکو سبزی نباید بیش از اندازه سرخ شود زیرا طعم کوکو تلخ می شود.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه