ارسال به دیگران پرینت

احتمال کاهش دید و لغزندگی در جاده‌‌های استان تهران

ترافیک در خروجی‌های پایتخت چگونه است؟

عادل مصدقی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: از صبح امروز محدود آزاد راه تهران شمال از تونل ۱۶ به سمت شهرستانک ترافیک سنگین بود که به مرور از حجم آن کاسته شد.

ترافیک در خروجی‌های پایتخت چگونه است؟

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با تشریح وضعیت ترافیک در خروجی‌های پایتخت گفت: باتوجه به تغییر وضعیت جوی و بارش برف و باران، احتمال لغزندگی جاده و کاهش دید راننده در اثر مه وجود دارد.

عادل مصدقی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: از صبح امروز محدود آزاد راه تهران شمال از تونل ۱۶ به سمت شهرستانک ترافیک سنگین بود که به مرور از حجم آن کاسته شد.

وی گفت: محور هراز از محدوده مشا تا گردنه امام زاده هاشم ترافیک سنگین است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اینکه آزاد راه تهران-ساوه مقداری حجم ترافیک بالا بود، بیان کرد: ترافیک در جاده تهران، دماوند-فیروزکوه و محور تهران_قم همچنین اتوبان تهران-کرج پر حجم و روان است.

مصدقی با بیان اینکه همچنان شاهد خروج از تهران هستیم، افزود: در حال حاضر گره ترافیکی در خروجی‌های تهران نداریم البته ممکن است به صورت مقطعی ترافیک نیمه سنگین داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حادثه‌ای که منجر به فوت یا مصدومیت شدید شود نداشتیم فقط به صورت خسارتی بوده و یک مورد واژگونی پژو ۲۰۶ در جاده دماوند و فیروز کوه اتفاق افتاد.

لغزندگی جاده‌ها با توجه به تغییر شرایط جوی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان از امشب شرایط جوی تغییر می‌کند، ادامه داد: از آخر امشب شرایط جوی تغییر و احتمالا شاهد بارش برف در ارتفاعات کوهستانی مثل شمال استان در جاده شمیرانات، هراز، امام زاده داوود و حوزه دماوند و فیروزکوه هستیم.

مصدقی افزود: در مناطق پایین دست استان باد و باران و در برخی مناطق تگرگ توسط سازمان هواشناسی اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند سردی هوا وجود دارد و با فعال شدن سامانه بارشی کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد، پدیده مه هم امروز در گردنه‌های حوزه‌ای بین تهران و مازندران وجود داشت و احتمالا ایجاد مه در گردنه‌های دیگر و کاهش دید رانندگان وجود دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه، داشتن وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ، با توجه به شلوغی جاده داشتن صبر در رانندگی و رعایت قوانین و دقت در رانندگی از جمله مواردی است که بروز حادثه را کاهش و سفر ایمنی را برای هموطنان ایجاد می‌کند.

مصدقی در انتها با اشاره به لزوم حداقل ۱۰ دقیقه در هر دو ساعت رانندگی خاطر نشان کرد: پویشی تحت عنوان همراهان سفر ایمن ایجاد کرده‌ایم که یک ایستگاه در جاده هراز محدوده آبعلی وجود دارد، در این ایستگاه با ارایه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و شاد محلی برای توقف مسافران است.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی نجاران ارسالی در

      قدر جا ده بدانی م نابودگر نباشیم ترافیک ظا هرا عادی شده از استفاده شخص همیشه در حال مسا فر

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه