ارسال به دیگران پرینت

چهره جدید بازیگر نقش جوانی اوشین | ژاپن | سریال اوشین

چهره جدید بازیگر نقش جوانی اوشین بعد 35 سال

یوکو تاناکا بازیگر ژاپنی محبوب ایرانی ها و بازیگر نقش جوانی اوشین در گذر زمان تغییرات زیادی داشته است که برای طرفدارانش جذاب خواهد بود.

چهره جدید بازیگر نقش جوانی اوشین بعد 35 سال

فیلمنامه‌نویس «اوشین» | نویسنده مشهور ژاپنی درگذشت

«سوگاکو هاشیدا» فیلمنامه‌نویس سریال «سالهای دور از خانه» یا «اوشین»، در ۹۵ سالگی درگذشت.


فیلمنامه‌نویس «اوشین» |  نویسنده مشهور ژاپنی درگذشت
 

گزارش روزنامه ژاپن تایمز، سوگاکو هاشیدا نویسنده مشهور ژاپنی که با فیلمنامه اوشین به شهرت جهانی رسید، روز یکشنبه (۱۵ فروردین) بر اثر سرطان لنفوم در ۹۵ سالگی درگذشت.

سوگاکو در سال ۱۹۲۵ در کره جنوبی متولد شد و در جوانی به همراه مادرش به اوساکای ژاپن مهاجرت کرد.

 

فیلمنامه‌نویس «اوشین» درگذشت

 

وی که دانش‌آموخته ادبیات ژاپنی بود در سال ۱۹۴۹ میلادی به استودیو فیلمسازی شوچیکو پیوست و پس از مدتی به  فیلمنامه‌نویسی مستقل روی آورد. سریال اوشین یکی از آثار برجسته او در این دوران است که اولین بار در سال ۱۹۸۳ روی آنتن تلویزیون رفت. این سریال که داستان زندگی یک زن فقیر تا رسیدن به موفقیت را روایت می‌کند، در مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید و در چند کشور از جمله ایران، چین، تایلند و آمریکا نیز پخش شد.

شنیدن اسم "اوشین تانوکورا" بیشتر ما را به یاد خانم جوانی می اندازد که زندگی سختی را پشت سر گذاشت و یک به یک مشکلات زندگی را رد کرد. بخش اعظم سریال اوشین، دوران جوانی او را به تصویر میکشد برای همین اصلی ترین هنرپیشه این مجموعه، تاناکا یوکی است. تاناکا یوکو کسی است که بیشتر زندگی اوشین را روی پرده نمایش می دهد و در این بخش  تغییر چهره ی او در گذر زمان و پس از 35 سال را مشاهده میکنید.

بازیگر نقش جوانی اوشین

مختصر بیوگرافی یوکو تاناکا، اوشین محبوب ایرانی ها

یوکو تاناکا بازیگر ژاپنی اهل استان اوزاکا، ژاپن است. او در سال 1955 متولد شد و در سن 28 سالگی برای بازی نقش دوران جوانی اوشین، به این سریال پیوست و پس از اکران فیلم به رتبه های A-Stars ارتقا یافت. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میجی، در طول یک حرفه طولانی در سینما و تلویزیون، چندین جایزه بازیگری را به دست‌آورد.

در سال 1361 یوکو تاناکا برای بازی در فیلم سینمایی The Rape یک بار دیگر نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم Japan Academy شد. بازیگر نقش جوانی اوشین پس از مدتی تصمیم گرفت برای تنوع و اثبات توانایی خویش در نقش‌های کمدی، در سریال Torajirō در نقش زنی خنده‌رو با نام کِیکو حاضر شود.

یوکو تاناکا

این بازیگر زن معروف ژاپنی که دوست داشت فعالیت در ژانرهای مختلف را تجربه کند، یک سال بعد برای نقش آفرینی در یک فیلم جنایی با نام Amagi Pass آماده شد. فیلمی که موفقیت های بسیاری را کسب کرده و به سرعت آوازه اش به مرزهای بیرون از ژاپن نیز رسید. یوکو تاناکای محبوب، در لیست موفقیت های خود دریافت جایزه‌های بین‌المللی Blue Ribbon و Kinema Junpo، را نیز دارد.

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سعید ارسالی در

      با سلام یاد ایام قدیم دهه ۵۰ و ۶۰ بخیر چه فیلمهای قشنگی بود با اینکه دوتا کانال تلویزیونی بیشتر نبود و تازه تلویزیون ها هم سیاه و سفید بود چقدر محبت و صلح و صفا بین مردم زیاد بود

    • رضا ارسالی در

      اوشین فیلم بسیار زیبا تا به امروز

    • ناشناس ارسالی در

      دل ها صاف بود کیف کردیم بچگی بدون تجملات و این ریخت و پاش های الان

    • داوود ارسالی در

      سلام خدایی واسه این فیلم جمعه شب یه هفته صبر میکردیم تا ببینیم کل خانواده یا حتی می رفتیم خونه همسایمون یا اونا می اومدن اونم با تلویزیون سیاه و سفید می‌دیدیم صفایی داشت

    • سارا ارسالی در

      واقعا هم خودش عالی هم فیلم هاش ..

    • خانی هستم ارسالی در

      سلام یاد آن روزها بخیر آن موقع تمام تلویزیون ها همه سیاه وسفید بودن، اما تلویزیون کمد دار بزرگ خیلی مدل عالی وزیبا وشیک بود . همه جمع می شدیم دریک اطاق با عشق نگاه می کردیم .مثل الان خانواده ها از هم بیگانه نبودن هرکس با یک گوشی در اطاق خودش تنها ووووووووووووو. افسوس .!!!!!! ممنونم ازآنها یی که خاطرات جوانی مان را تکرار کردین ممنون .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه