ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | روسیه

اوکراین مدعی کشته شدن یک فرمانده دیگر روسیه در این کشور شد

بر اساس ادعای ستاد کل ارتش اوکراین، یک فرمانده ارشد ارتش روسیه در حمله نیروهای اوکراینی به یک پایگاه هوایی در جنوب اوکراین کشته شده است.

اوکراین مدعی کشته شدن یک فرمانده دیگر روسیه در این کشور شد

در میان درگیری شدید در شهرهای میکولایف و خرسون، نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه به فرودگاه چورنوبایوکا در شمال خرسون حمله کردند. 

به گفته مقامات اوکراینی، این پایگاه هوایی به کنترل نیروهای روسی درآمده بود و به عنوان پایگاه فرماندهی ارتش ترکیبی هشتم روسیه فعالیت می‌کرد. 

پس از حمله نیروهای اوکراینی به این پایگاه هوایی، ستاد کل ارتش اوکراین مدعی شد که آندری موردویچف فرمانده ارتش ترکیبی هشتم روسیه در این حمله کشته شده است. 

به گزارش ایرنا، مقام‌های غربی ۲۰ اسفند نیز ادعا کردند که آندری کولشنیکوف یک فرمانده ارتش روسیه در اوکراین کشته شده است. 

به گفته تارنمای وزارت دفاع روسیه، کولشنیکوف فرمانده منطقه نظامی شرق روسیه بود. 

یک مقام دفاعی غربی که نام وی منتشر نشده است، گفت که در طول درگیری‌های اوکراین، ۳ فرمانده ارتش روسیه کشته شده‌اند. 

وی همچنین تخمین زد که روسیه حدود ۲۰ فرمانده ارتش خود را در اوکراین مستقر کرده است.

همچنین طبق گفته‌های مقامات اوکراینی ویتالی گراسیموف یک فرمانده نظامی روسیه، سرلشکر، رئیس ستاد و معاون اول فرمانده ارتش ۴۱ منطقه مرکزی نظامی روسیه و آندری سوخووتسکی یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه کشته شدن این افراد را تائید نکرده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه