ارسال به دیگران پرینت

شی جی پینگ خطاب به پوتین:

اولویت چین پایان دادن به جنگ است

رسانه‌های چین اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور به همتای روسی خود اطلاع داده است اولویت پکن توقف جنگ است.


اولویت چین پایان دادن به جنگ است

رسانه‌های چین اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور به همتای روسی خود اطلاع داده است اولویت پکن توقف جنگ است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های چین امروز (جمعه) اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس‌جمهور این کشور به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود اطلاع داده است که اولویت، اکنون پایان دادن به جنگ در اسرع وقت است.

براساس گزارش رویترز، رئیس‌جمهور چین همچنین در تماسی که از سوی بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا داشته به او گفته است: «واشنگتن و ناتو باید اختلافات با مسکو را از طریق گفتگو حل کنند. همچنین چین مایل به ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به اوکراین است.»

شایان ذکر است که وزارت خارجه چین پیشتر تأیید کرده بود که کلید حل بحران اوکراین در دست آمریکا و ناتوست و امیدوار است که واشنگتن واقعاً در کنار صلح و عدالت در اکثر کشور‌های در حال توسعه جهان باشد.

ژائو لیجیان، سخنگوی این وزارتخانه در این خصوص گفت: موضع چین در قبال موضوع اوکراین منصفانه و عینی است و کشور‌هایی که واقعاً باید احساس ناراحتی کنند، کشور‌هایی هستند که فکر می‌کنند در جنگ سرد پیروز شده و می‌توانند بر جهان مسلط شوند، نگرانی‌های دیگر کشور‌ها را نادیده گرفته و برای بر گسترش ناتو به سمت شرق تلاش می‌کنند.

در همین راستا به گفته وزارت خارجه چین، تماس امروز بایدن و شی جین پینگ در پی دیدار یک مقام چینی و سفیر روسیه در پکن برای تبادل نظر درباره همکاری‌های دوجانبه ضد تروریسم و امنیتی صورت می‌گیرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه