ارسال به دیگران پرینت

منابع غربی:

روسیه به دنبال گرفتن تجهیزات نظامی از چین است | پکن ابراز بی اطلاعی کرد

براساس گزارش‌ها، مقامات روسیه با همتایان چینی خودشان درباره گرفتن تجهیزات نظامی از این کشور در بحبوحه ادامه حملات مسکو به اوکراین تماس گرفته‌اند.

روسیه به دنبال گرفتن تجهیزات نظامی از چین است | پکن ابراز بی اطلاعی کرد

براساس گزارش‌ها، مقامات روسیه با همتایان چینی خودشان درباره گرفتن تجهیزات نظامی از این کشور در بحبوحه ادامه حملات مسکو به اوکراین تماس گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی به روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز درباره این معامله تسلیحاتی بالقوه خبر دادند اما جزئیاتی در مورد نوع تسلیحات و تجهیزات درخواستی از سوی روسیه ارائه نکردند.

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد که مسکو خواستار کمک اقتصادی بیشتر از جانب پکن شده است. این کشور در شرایطی اصلی‌ترین متحد روسیه شده که جهان به دنبال منزوی ساختن روسیه است.

با این حال سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفته که اصلا چیزی در رابطه با درخواست کمک از سوی مسکو نشنیده است.

لیو پنگیو، سخنگوی این سفارتخانه گفت که هدف چین این است که نگذارد این اقدام نظامی روسیه در اوکراین از کنترل خارج شود. او در واکنش به سوال رویترز گفت: وضعیت کنونی در اوکراین قطعا نگران کننده است. اولویت اصلی اکنون جلوگیری از تشدید وضعیت کنونی یا از کنترل خارج شدن آن است. پکن امیدوار است که وضعیت آرام شود و صلح در سریعترین زمان ممکن بازگردد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا که قرار است به زودی با یانگ جیچی، همتای چینی خود دیداری داشته باشد، یکشنبه به چین نسبت به ارائه هرگونه حمایت از روسیه که به آن در دور زدن تحریمهای جهانی کمک کند، هشدار داد.

سالیوان به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: ما به طور مستقیم و خصوصی به پکن تاکید کرده‌ایم که تلاش در مسیر دور زدن تحریمها یا حمایت از روسیه برای جبران آنها قطعا تبعاتی در پی خواهد داشت. ما اجازه چنین کاری را نمیدهیم و نمیگذاریم راه نجاتی برای روسیه از دست این تحریمهای اقتصادی به دست هر کشوری در هر کجای جهان ایجاد شود.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه که امروز دوشنبه وارد نوزدهمین روز خود شد، مسکو با موجی از تحریمهای غرب مواجه شده و آمریکا و انگلیس هم به تازگی گفته اند که نفت و گاز طبیعی و واردات زغال سنگ روسیه را ممنوع میکنند.

براساس گزارش واشنگتن پست، برخی از مقامات گفته اند که با ادامه بحران جاری در اوکراین، برخی از ذخایر مهماتی روسیه رو به کاهش میرود. اریک سایرز، مشاور سابق فرماندهی هند – پاسیفیک آمریکا به این روزنامه گفت: چنانچه پکن هر نوع کمک نظامی برای یاری رسان به جنگ مسکو در اوکراین ارائه دهد، اثرات جانبی آن روی سیاست آمریکا – چین گسترده خواهد بود.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه