ارسال به دیگران پرینت

ولادیمیر پوتین:

پوتین در گفتگو با مکرون، کی‌یف را به جنایات جنگی متهم کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، اوکراین را به انجام «جنایت‌های جنگی متعدد» متهم کرد و اطمینان داد که نیرو‌های تحت رهبری مسکو «هر کاری ممکن» انجام می‌دهند تا غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

پوتین در گفتگو با مکرون، کی‌یف را به جنایات جنگی متهم کرد

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود، اوکراین را به انجام «جنایت‌های جنگی متعدد» متهم کرد و اطمینان داد که نیروهای تحت رهبری مسکو «هر کاری ممکن» انجام می‌دهند تا غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که در این تماس، «توجه (مخاطب پوتین) به جنایات جنگی متعددی که روزانه توسط نیروهای امنیتی و ملی‌گرایان اوکراینی انجام می‌شود، جلب شد.»

پوتین به ویژه به «حملات موشکی و توپخانه‌ای گسترده (اوکراین) به شهرهای دونباس»، منطقه روسی‌زبان شرق اوکراین که تا حدی توسط جدایی‌طلبان طرفدار روسیه تحت حمایت مسکو کنترل می‌شود، اشاره کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین اطمینان داده که نیروهای مسلح این کشور «تمام تلاش خود را برای حفظ جان غیرنظامیان به ویژه با ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای خروج امن آنها انجام می‌دهند.»

دو رهبر همچنین در این تماس «پیشنهاد فرانسه» درباره مذاکرات در حال انجام بین مسکو و کی‌یف را مورد بحث قرار دادند. کرملین جزئیات دیگری در این زمینه نداده است.

امانوئل ماکرون نیز در این گفتگو که یک ساعت و ده دقیقه به طول انجامید، «نگرانی شدید» خود را از وضعیت ماریوپل که توسط ارتش روسیه بمباران شده ابراز کرد و خواستار «رفع محاصره» این شهر شد.

وی بار دیگر خواستار «برقراری فوری آتش‌بس» در اوکراین شد.

رئیس جمهوری فرانسه در این گفتگو همچنین درباره «وخامت اوضاع، ادامه حملاتی که سبب آسیب دیدن غیرنظامیان می‌شود و رعایت نکردن قوانین بشردوستانه» در شرایطی که مذاکرات بین هیئت‌های روس و اوکراینی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده صحبت کرد.

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه