ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات روسیه- اوکراین

دور سوم مذاکرات روسیه- اوکراین امروز مجازی انجام می‌شود

هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین وارد نوزدهمین روز شده است، انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) مرحله جدیدی از مذاکرات میان این دو کشور به منظور جمع بندی نتایج اولیه برگزار شود.

دور سوم مذاکرات روسیه- اوکراین امروز مجازی انجام می‌شود

هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین وارد نوزدهمین روز شده است، انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) مرحله جدیدی از مذاکرات میان این دو کشور به منظور جمع بندی نتایج اولیه برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طرفین تاکنون سه دور از مذاکرات صلح را به همراه لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه و یکی از اعضای هیئت مسکو در مذاکرات با اوکراین داشته‌اند و این دیپلمات روز ۱۳ مارس یادآور شد که دو طرف در مقایسه با روزهای اول مذاکره، به پیشرفت "قابل توجهی" دست یافته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اشاره کرده که یکی از اهداف تیمش مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

رئیس جمهوری اوکراین عنوان داشت: نمایندگان هیئت‌های اوکراین و روسیه درخصوص نشستی بین روسای جمهور دو کشور باید به توافق برسند. نمایندگان کشورها هر روز به صورت مجازی گفت‌وگو می‌کنند. هیئت ما وظیفه روشنی دارد تا هرکاری که ممکن است برای سازماندهی نشستی میان روسای جمهور هر دو کشور انجام دهد و مطمئنم که همه چنین چیزی را انتظار دارند. آن‌ها باید متوجه شوند که این یک داستان پیچیده و همچنین یک مسیر سخت است. هدف ما در این جنگ و مذاکرات دشوار این است که اوکراین به نتیجه‌ای که نیاز دارد، دست پیدا کند؛ نتیجه‌ای که برای همه، برای صلح و امنیت و برای داشتن تضمین‌های موثر و عادی ضروری و حیاتی است.
وی مذاکره با روسیه را "ضروری و حیاتی" خواند و خاطرنشان کرد که این مذاکرات قبلا به "ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه" در اوکراین کمک کرده است.

دیوید آراخامیا، رئیس حزب "خدمتگزار مردم" در پارلمان اوکراین و یکی از اعضای هیئت اوکراین در مذاکرات عنوان داشت: مذاکرات اوکراین و روسیه روز دوشنبه به صورت مجازی انجام خواهد شد.

میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی با اعلام این مطلب، افزود که مذاکرات بدون وقفه در قالب ویدئو کنفرانس ادامه خواهد داشت و گروه‌های کاری مدام در حال کار بوده و طیف وسیعی از مسائل به توجه و بررسی مداوم نیاز دارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیشتر گفته بود که مذاکرات روسیه و اوکراین قرار است روز دوشنبه ۱۴ مارس برگزار شود و به گفته وی، این مذاکرات از طریق کنفرانس ویدئویی انجام خواهد شد.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه