ارسال به دیگران پرینت

چین از ژاپن خواست به بهانه بحران اوکراین از گسترش قدرت نظامی خودداری کند

پایگاه خبری «استریتس تایمز» سنگاپور روز جمعه در گزارشی اعلام کرد چین به ژاپن هشدار داده است که از بحران اوکراین برای گسترش قدرت نظامی خودداری کند.

چین از ژاپن خواست به بهانه بحران اوکراین از گسترش قدرت نظامی خودداری کند

«ژائو لی جان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات پس از آن اعلام کرد که «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ اسفند ماه) از چین خواست در مورد مسئله اوکراین «مسئول» باشد.

پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین، ژاپن به ایالات متحده و سایر کشورها در اعمال تحریم علیه مسکو پیوسته است.

ژائو خاطرنشان کرد: برخی از مقامات سیاسی ژاپن سعی کرده اند به بهانه تنش اوکراین توان و نیروهای نظامی این کشور را گسترش دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که درخواست‌ها در ژاپن برای توافق هسته‌ای با واشنگتن در حال افزایش است.

ژائو گفت: که با توجه به تاریخ تجاوزات ژاپنی، تحرکات این کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی توسط همسایگان آسیایی از نزدیک تحت نظر است.

گفتنی است، مقام‌های ارشد پکن از زمان تشدید تنش‌های آمریکا و متحدانش با روسیه بر سر اوکراین، بارها خواستار گفت‌وگو به منظور توقف درگیری‌ها شده و همزمان با تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه مخالفت کرده است.

برهمین اساس، سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا مخالفت پکن با اعمال تحریم‌ها را یک بار دیگر اعلام کرد و خواستار گفت‌وگو به منظور پایان دادن به بحران اوکراین شد. وی البته هشدار داد، پکن با اقدام واشنگتن برای اعمال تحریم علیه چین به بهانه مقابله با روسیه، پاسخ قاطع خواهد داد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه