ارسال به دیگران پرینت

ویروس جهش یافته «اُمیکرون»

پایان محدودیت های کرونایی در ژاپن

دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد با فروکش کردن موج ابتلا به ویروس جهش یافته «اُمیکرون» در این کشور، تمامی محدودیت های کرونایی در توکیو و ۱۷ استان دیگر برداشته می شود.

پایان محدودیت های کرونایی در ژاپن

دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد با فروکش کردن موج ابتلا به ویروس جهش یافته «اُمیکرون» در این کشور، تمامی محدودیت های کرونایی در توکیو و ۱۷ استان دیگر برداشته می شود.نخست وزیر ژاپن قرار است در سخنرانی امروز ساعت ۷ عصر به وقت محلی، برداشتن تمامی محدودیت های کرونایی از ۲۱ مارس را در کنار آسان کردن  محدودیت های مرزی اعلام کند.

توکیو روز گذشته با گزارش ۷ هزار و ۸۳۶ مورد ابتلا، به کاهش  ۱۲ درصدی از هفته گذشته رسیده است. در ماه فوریه ویروس جهش یافته «اُمیکرون» منجر به مرگبارترین موج این بیماری در پایتخت و سراسر شهرهای این کشور از ابتدای همه گیری کرونا شده بود.

با توجه به جمعیت ۷۱ درصدی افراد مسن آسیب پذیر در ژاپن، پس از شروعی کند، برنامه دولتی تزریق دُز تقویتی سرعت گرفت و افراد مسن دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 

وضعیت اضطراری که به دنبال گسترش ویروس اُمیکرون در ۱۸ مرکز  از ۴۸ استان این کشور اجرا می شد شامل محدودیت ساعت کار برای مشاغل گوناگون بود.

به نظر می رسد محدودیت های کرونایی بر اقتصاد و به ویژه  در بخش خدمات رسانی تاثیر گذاشته است. 

با این حال کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند موج اُمیکرون پایان نیافته و ممکن است سویه های جدیدی هر زمان پدیدار شوند اما محدودیت های کرونایی که در ۲ سال گذشته بارها اعمال شد، کارایی خود را بر رفتار عمومی از دست داده است. 

«هیتوشی اوشیتانی» استاد دانشگاه «توهوکو» به خبرنگاران گفت :« ما باید استراتژی های متفاوتی برای مهار انتقال ویروس در این مرحله به کار بگیریم. اکنون خیلی زود است که بخواهیم درباره استراتژی خروج از این ویروس بحث کنیم.» 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه