ارسال به دیگران پرینت

روتین پوستی

همه نکاتی که باید درباره روتین پوستی بدانید

راز داشتن پوستی شفاف، تمیز و سالم که زیبایی منحصر به فرد چهره‌ی شما را می‌سازد، در داشتن روتین پوستی مخصوص شماست.

همه نکاتی که باید درباره روتین پوستی بدانید

راز داشتن پوستی شفاف، تمیز و سالم که زیبایی منحصر به فرد چهره‌ی شما را می‌سازد، در داشتن روتین پوستی مخصوص شماست. بسیاری از ما از دیدن پوست زیبا، جوان و یکدست برخی افراد شگفت زده می‌شویم و به دنبال کشف رازی ماورایی و محصولی استثنایی برای رسیدن به پوست خوب هستیم. اما واقعیت این است که راز داشتن چنین پوستی فقط به رعایت یک روتین پوستی مناسب برمی ‌گردد و هیچ شیوه غیر معمول یا لوکسی برای رسیدن به آن لازم نیست. در این مقاله قواعد لازم برای یک روتین کامل و مناسب برای انواع پوست را معرفی می‌کنیم تا شما هم بتوانید زیباترین و سالم‌ترین پوست را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

1.پاکسازی

اولین و مهم‌ترین مرحله در هر روتین پوستی، پاکسازی پوست است. چرا که در طول روز و یا حتی بعد از خواب شبانه، آلودگی‌های محیط، هوا، ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی بر روی پوست ما می‌نشینند و منافذ پوستی را بسته و لایه‌های پوست را می‌پوشانند.

در این مرحله اگر مواد آرایشی مانند کرم پودر، سایه، کانسیلر و… بر روی پوستتان وجود دارد، ابتدا باید پوست را کاملا از چربی و رنگدانه‌های آن‌ها پاک کنید. برای پاک کردن پوست از محصولات آرایش و میکاپ، از میسلار واتر، شیر‌پاک کن و یا روغن‌های پاک کننده آرایش استفاده می‌شود. از آن‌جا که شوینده‌های مخصوص پوست به تنهایی قدرت پاکسازی پوست از مواد آرایشی را ندارند، حتما باید از یکی از این محصولات کمک بگیرید.

پس از پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست و یا زمانی که در خانه هستید و هیچ آرایشی ندارید، نوبت به شستن پوست با شوینده‌های مخصوص پوستتان می‌رسد. منظور از شوینده‌ی مخصوص، شوینده‌ای است که برای پوست شما طراحی شده و حتی می‌تواند دارای خواص درمانی نیز باشد. شوینده‌های معمول موجود در بازار شامل فوم، ژل و پن‌های پاک کننده هستند که برای انواع مختلف پوست تولید شده و اغلب از آن‌ها به تغذیه و کنترل چربی و ph پوست نیز می‌پردازند.

2.متعادل سازی پوست‌.

در این مرحله، با کمک محصولاتی از جمله تونر، تونیک و یا لوسیون، پوست خود را متعادل کرده یا به عبارتی اسیدیته یا ph پوست را به حالت طبیعی آن برمی‌گردانیم. البته این محصولات و به خصوص تونرهای پرکاربرد، فواید مهم دیگری به غیر از تنظیم ph پوست دارند. این محصولات علاوه بر اینکه اسیدیته‌ی پوست را که در اثر شستن پوست یا مواد آرایشی تغییر کرده، به حالت نرمال برمی‌گردانند، می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باقیمانده آرایش و آلودگی را از لایه‌های زیرین پوست بیرون بکشند. در واقع تونرها برای پاکسازی عمیق پوست که به تنظیم و کنترل چربی در پوست‌های مختلط و چرب کمک می‌کند، بسیار ایده‌آل هستند.

3.آبرسانی پوست.

در این مرحله یک کرم دور چشم مخصوص با خاصیت آبرسانی، روشن کنندگی و نرم کنندگی پوست تهیه و آن را در روتین پوست خود استفاده کنید. با نوک انگشت حلقه خود مقدار کمی از کرم را برداشته و به صورت ضربه‌ای و با حرکات ملایم انگشت، آن را بر روی استخوان‌های گونه و زیر ابرو پخش کنید. توصیه می‌کنیم که از تماس این محصول با داخل چشم و حتی پوست مجاور آن خودداری کنید. چراکه پوست زیر چشم می‌تواند مقداری از کرم را به سمت بالا جذب کرده و به داخل چشم‌ها بکشاند. همچنین از کرم دور چشم بیش از حد استفاده نکنید، چون پوست حساس دور چشم را می‌سوزاند. یک انتخاب مناسب دیگر برای کاربرد کرم چشم و ماساژ مفید آن، استفاده از کرم‌های مخصوص با سرهای غلتکی است که پوست را ماساژ داده و به جذب سریعتر و بهتر کرم کمک می‌کنند.

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه