ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا

پیش‌بینی تحلیلگر ان بازار از قیمت طلا

اونس طلا هفته اخیر را در سطح ۱۹۸۸ دلاری به پایان رساند. این فلز گرانبها این هفته را نیز صعودی به پایان رساند.

پیش‌بینی تحلیلگر ان بازار از قیمت طلا

اونس طلا هفته اخیر را در سطح ۱۹۸۸ دلاری به پایان رساند. این فلز گرانبها این هفته را نیز صعودی به پایان رساند.

صعود ۰.۸۶ درصدی قیمت طلا در هفته گذشته سبب شد تا پنجمین بازدهی مثبت هفتگی طلا در میان شش هفته اخیر به ثبت برسد.

نتایج نظرسنجی درباره روند قیمتی طلا در هفته آینده حکایت از کاهش فضای صعودی میان تحلیلگران و سرمایه گذاران خرد نسبت به هفته های گذشته است.

با این وجود گروهی از کارشناسان بازار بر این باورند که ریزش قیمت فلز زرد از قله ۲۰۷۰ دلاری در هفته گذشته فقط می تواند یک تثبیت قیمتی موقتی در بازار باشد و روند بلند مدت طلا می تواند صعودی باشد.

در نظرسنجی این هفته سایت کیتکو، ۱۸ تحلیلگر بازار شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل با ۴۴ درصد شرکت کنندگان بر این باور بودند که قیمت طلا مجددا صعودی خواهد بود. این درحالی است که هنوز هم درصد تحلیلگرانی که بر نزولی بودن قیمت طلا تاکید دارند کمتر از صعودی هاست. ۱۷ درصد از این تحلیلگران به نزولی بودن قیمت طلا در هفته آینده رای دادند و ۳۹ درصد نیز بازاری با نوسان اندک را پیش بینی کردند. این در حالی است که در هفته های گذشته اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان نگاهی صعودی به طلا داشتند؛ پیش بینی که درست هم از آب درآمد.

در همین حال و در نظرسنجی مین استریت این سایت که به صورت آنلاین از سرمایه گذاران خرد به عمل می آید، این هفته در حدود هزار نفر شرکت کردند که ۶۳ درصد آنها گفته اند طلا مسیر صعودی خود را هفته آینده ادامه خواهد داد. این در حالی است که فقط ۲۲ درصد به نزولی بودن قیمت فلز زرد رای دادند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز بازاری بدون نوسان قیمتی را پیش بینی کردند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه