ارسال به دیگران پرینت

شورای وزارتی امنیت ملی عراق:

منتظر توضیح صریح و واضح ایران هستیم

شورای وزارتی امنیت ملی عراق حمله موشکی ایران به اربیل را حمله به اصل حسن همجواری میان عراق و ایران و روابط تاریخی میان دو ملت دانست.این شورا افزود که عراق از کانال های دیپلماتیک خواستار توضیح صریح و واضح ایران درباره این حمله شده و منتظر موضع رهبران سیاسی ایران در رد کردن این حمله است.

منتظر توضیح صریح و واضح ایران هستیم

 شورای وزارتی امنیت ملی عراق تاکید کرد که حمله به اربیل ناقض قوانین بین المللی است و عراق بارها مخالفت خود را با نفض حاکمیت خود و استفاده از اراضی عراق برای تسویه حساب‌ بین طرف‌ها و کشورهای مختلف را اعلام کرده است.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق حمله موشکی ایران به اربیل را حمله به اصل حسن همجواری میان عراق و ایران و روابط تاریخی میان دو ملت دانست.

این شورا افزود که عراق از کانال های دیپلماتیک خواستار توضیح صریح و واضح ایران درباره این حمله شده و منتظر موضع رهبران سیاسی ایران در رد کردن این حمله است.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که شورای وزارتی امنیت ملی عراق امروز یکشنبه به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، نشستی اضطراری به منظور بررسی حمله موشکی به شهر اربیل برگزار کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پیشتر با انتشار توئیتی نوشت که حمله‌ای که اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت تعرض به امنیت ملت عراق است و در این باره با رئیس دولت اقلیم کردستان گفت‌وگو کرده و تحولات را پیگیری می‌کند.

بامداد امروز (یکشنبه ۱۳ مارس) دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۱ بامداد به وقت محلی شهر اربیل هدف ۱۲ موشک بالستیک قرار گرفت.

سپاه پاسداران ایران هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز اسرائیلی در اربیل را با موشک های قدرتمند هدف حمله قرار داده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      بیا پایین بابا، ترکیه فرت و فرت داره رو سرتون بمب میریزه پایگاه درست کرده از داعش حمایت میکنه جرات نگاه کردن بهش رو ندارید، ایران که مرکز خرابکاری و جاسوسی رو علیرغم تذکرات چندین باره به اقلیم با دقت بالا زده حالا شده لولو؟

    • Emad ارسالی در

      بیچاره ما مردم که حالا باید تاوان این عملیات محیرالعقول را پس بدیم!!!
      خدایا لطفا" یک عقلی به بعضی ها بده و یک پول زیاد هم به ما مردم بده !!!

    • ناشناس ارسالی در

      تصویه حساب!!؟؟
      مردک از اون پایگاهها در ناامنی و جاسوسی و کشت و کشتار در کشور ما استفاده می‌کنند همونی که میگی حسن همجواری شما اول برادری را ثابت کن و بعد ادعای ارث و میراث کن، چه پر رو هستند اینها دیگه، باید می‌گذاشتیم داعش جر و واجرشون کنه، عوض قدردانی از پشت خنجر می‌زنند، آخه تا کی نامردی، معلوم نیست چي تو آب این کشور هست که نامردانش تا دلت بخواد بیشتر از مردانش هست.

    • علی ارسالی در

      وقتی لانه جاسوسی که هیچ ، پایگاهی برای طراحی واجرای عملیات به اسرائیل جهت خدشه زدن به امنیت ملی ایران و منافع اش می دهید و وقعی به گوشزدهای ایران در این خصوص نمی گذارید بهترین گزینه تادیب دشمن ، تخریب لانه اش و سلب امنیت متشابه آنچه برای دیگران دیده می باشد

    • صادق ارسالی در

      ایران‌چرا‌مطالبه‌خسارت‌جنگ‌هشت‌ساله‌را‌از‌عراق‌‌نمی‌نماید.

    • ناشناس ارسالی در

      عراق باید توضیح دهد که صهیونیست های سگ صفت در اربیل عراق چکار می کنند؟؟!!!!!!!!
      این هست قدر دانی از مردم ایران که کشور عراق را از دهان داعشی های بی رحم بیرون کشیده؟؟!!!!!!!
      عراق در برابر ایران قدرتمند سر تعظیم فرود آورد و اولا" به هیچ وجه به صهیونیست ها اجازه ی ورود به عراق را ندهد و ثانیا" سریع از ایران عذر خواهی کند تا بیشتر از این به باتلاق ایجاد شده توسط صهیونیست ها فرو نرود.

      • ایرانی ارسالی در

        سلام ،به سگ توهین نکن سگ حیوان باوفایی هست شرافت سگ خیلی بالاتراز صهیونیستهاست .

    • احمد ارسالی در

      المصطفی بروازدوستان اسرائیلیت بپرس تواربیل چکارمی کنند

    • سعید مهرافروز ارسالی در

      یکی نیست به خودت رو به خریت زدی یا واقعا خری
      وقتی اجازه فعالیت به رژیم صهیونستی علیه ایران رو می دادی باید انتظار چنین عوافبی رو داشتی

    • یک ایرانی ارسالی در

      چه کسی هم پیگیراست@!برهم صالح؛؛الکاظمی!!
      هردومزدورودست نشاندگان آمریکا که دلشون بحال صهیونیستها وآمریکا بیشترمیسوزدتامردم منطقه وعراق@@!!@.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا کسی از این دلواپسان عراقی هیچوقت ترکیه رو توبیخ نمیکنه که هر روز مردم بیچاره دهوک و ... بمباران میکنن مگه اونجا خاک عراق نیست 🤔شاید هم به ترکیه واگذارش کردن

    • محمد ارسالی در

      ایران هیچ توضیحی نداره به شما بده یادتون باشه که اولا امنیت وموجودیت خودتونو از ایران دارید ثانیا ایران برای هدف قرار دادن کسانیکه امنیتشو تهدید میکنن از کسی اجازه نمیگیره و توضیحی هم برای کسی نداره بده شما باید از سران اربیل توضیح بخواید

    • نوریان ارسالی در

      میخواست این اشغالهای صهیونیست را جمع نکنه دوربر مرزایران اینها فکر میکنند ایران دهه ۶۰هست که همه دنیا با عراق علیه ما جنگیدند جمع کنند گورشونو گم کنند وخیارت جنگ را هم پرداخت کنند ،منتظر داعش جدید باشند ،اینها را ایران نجات داد از دست داعش حالا ادم هم شدند

    • علی ارسالی در

      با سلام اگر توان دارید کشور خود را از جاسوسان کشور جعلی کودک کش جنایتکار پاک کنید آن وقت به دنبال امنیت ملی کشورتان باشید.

    • محمو ارسالی در

      باتوجه به اينکه مردم ایران تاریخ نشان داده که به کشوری تعرض نکرده خصوصآ به همسايگان ودرحال هم به هیچ کس اجازه نمی‌دهد برعلیه کشور ومردم بزرگ ایران درمرز توطئه نمایید واگر لازم شد کردستان که هیچ درخاک آمریکا هم به کسانی که برعلیه ماتوطعه کنند ضربه خواهیم زد اسرائیل حواست را جمع کن ایران عرب نیست

    • محمد باروتي ها ارسالی در

      عزيز من به جاي توضيح خواستن از ايران جاسوسان و خرابكاران صهيونيستي رو از خاك كشورت اخراج كن
      اگه اون منطقه جدا از خاك كشور شماست و يا شما توانايي اخراج آنها را به هر دليلي نداريد اين دليل نميشه كه كشور ايران و يا هر كشور ديگري بخواد تاوانشو پس بده . شيطنت ها تكرار بشه بعيد نيست مهمان بعدي شما موشك هاي شهاب باشه

    • ملت ارسالی در

      سردار ما ترور شد حاکمیت عراق نقض نشد جواب این خسارت بزرگ را که به ایران وارد شد را عراق جوابگو نیست هنوز صدام در عراق حکومت میکند

    • F ارسالی در

      اگه عاقل باشید جون مردمتونو بخاطر اسرائیل و آمریکا به خطر نمی اندازید.ما باکی از هیچ کس نداریم.لازم باشه محکمتر هم میزنیم .تمام کشور هایی که اجازه استقرار به اسرائیل و امریکا دادن بگوش باشید .با دم شیر بازی نکنید.

    • فرزاد ارسالی در

      نخست وزیر عراق آقای الکاظمی یک آمریکایی اسرائیلی سعودی است .تاحالا کجا بود .چراجلوی تروریستهارا که با دستور اسراییل وامریکا ازمنطقه کردستان عراق به ایران حمله میکنند نمیگیره ؟پس اول خودت وظیفه ات رو درست انجام بده بعد چرت وپرت بگو .معلومه که توهم مانند اسراییلیها وآمریکاییها تنت میخواره.ها .

    • یاسر ارسالی در

      ترکیه شب و روز میزنه تو سرتون غیر نظامی ها رو میکشه بعد کسی از مسئولان ترسو عراق جرات نداره یک ذره اعتراض کنه حالا چی شد که وطن دوست شدید لیاقت شما همون اردوغان بی تعادل... ایران زد که زد دستش درد نکنه آفرین درود

    • ناشناس ارسالی در

      الکاظمی یک خائن به کل منطقه هست، این خط و این نشون.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه