ارسال به دیگران پرینت

روانشناسی انواع خنده

شخصیت شناسی با نوع خنده

خندیدن دارای انواع مختلفی می باشد و هر شخصی مدل خنده خاصی دارد. جالب است بدانید مدل خنده هر فردی شخصیت او را لو می دهد.

 شخصیت شناسی با نوع خنده

خندیدن دارای انواع مختلفی می باشد و هر شخصی مدل خنده خاصی دارد. جالب است بدانید مدل خنده هر فردی شخصیت او را لو می دهد.

روانشناسی و شخصیت شناسی با نوع خنده

 

 

روانشناسی انواع خنده

نوع خندیدن افراد با یکدیگر متفاوت است، شما می توانید با مشاهده خنده هر فرد به شخصیت او پی ببرید.

خنده بی اختیار

خنده بی اختیار یک واکنش غیرقابل کنترل به چیزهایی است که باعث خندیدن می‌ شود؛ یعنی دقیقا زمانی که انتظارش را ندارید، یک جوک خنده دار می شنوید و صدای خاصی از خنده تولید می‌ شود و متوجه می‌ شوید که این خنده الکی نیست.

خنده بی اختیار

خنده اختیاری

خنده اختیاری زمانی ایجاد می‌ شود که شما به خاطر اینکه با شخص مقابل رودربایستی دارید، سعی می کنید که داوطلبانه و اختیاری بخندید، بدون این که واقعاً خنده تان گرفته باشد.

تحقیقات نشان می‌ دهد خنده اختیاری معمولاً برای این استفاده می شود که افراد، خودشان را صمیمی نشان دهند اما این یک رفتارِ کاملا کنترل شده است.

لبخند مودبانه

لبخند مؤدبانه، نوعی ادای احترام و نشان دادن محبت در دیدار اولیه با یک شخص برای اثبات حسن نیت خودمان است. در این نوع لبخند هنگام احوالپرسی سریع یا تصدیق مؤدبانه چیزی گوشه‌های لب به سمت بالا حرکت می‌کنند.

لبخند حقیقی

لبخند حقیقی از شادی واقعی به‌وجود می‌آید و هنگامی دیده می‌شود که تغییرهایی در رفتار ایجاد شود که نشان‌دهنده خوشایند بودن یا لذت بردن از چیزی باشد. خنده ی پهن و خطوط دور چشم ها، نشانه های یک خنده ی واقعی هستند. این خنده مسری بوده و شادی را به اطرافیان تان هم منتقل می کند.

لبخند ‌پیروزی

یکی دیگر از لبخندهایی که بی اختیر بر لب هر کس می آید، لبخند پیروزی است. در این نوع خنده افراد خنده به لب داشته و به بالا می‌پرند و دست‌های خود را بالا می‌برند یا می‌دوند.

لبخند ‌پیروزی

لبخند هیجان‌زده

وقتی از موضوعی هیجان زده و خوشحال می‌شویم به همراه حرکات فیزیکی مانند پریدن، بالا بردن دست‌ها یا حتی تکان دادن سر معمولا می‌خندیم. این لبخند حقیقی است و نمی‌توان حالتی دروغین را برایش در نظر گرفت.

خنده زورکی

به خنده ی سرد و بی روحی که در چنین موقعیت هایی می کنید، خنده ی زورکی گفته می شود. لبخند‌های زورکی برای عوض کردن حال و هوای حاکم و گاهی هم برای همراهی با جمع است و معمولا عصبی بوده و بیشتر پیام استرس را منتقل می‌کند.

خنده همراه با اخم

افرادی که در عین خندیدن اخم هم می کنند، در تلاش هستند که حتی در نوع خندیدن هم متفاوت باشند، این نوع خنده بیشتر در میان سوپر استارها دیده می‌شود.

خنده با لب های بسته

خنده با لب های بسته نشان می دهد که شخص از چیزی پر اهمیت باخبر است و قصد ندارد این راز را فاش کند.

خنده با لب های بسته

لبخند تمسخر

خنده‌های ناشی از مسخره کردن عصبی و کشدار است. این نوع خنده اصلا زیبا نیست و برای تحقیر دیگری اتفاق می‌افتد. تشخیص پوزخند سخت نیست. در این حالت، لب ها کمی به سمت بالا کج می شوند.

خنده ی کج

خنده کج نشان دهنده گیج و حیرت‌زده بودن فرد است. در این نوع خنده یک طرف لب ها به سمت بالا و طرف دیگر به پایین می آید که نشان می دهد منتظر اتفاقات خوبی هستید که آنقدرها هم فوق‌العاده نیست.

خنده با دهان باز

خنده با دهان باز نشان دهنده ی فوران شادی زیاد شما است و برای عکس و سلفی گرفتن جالب است.

با صدای خیلی بلند خندیدن

افرادی که با صدای بلند می خندند، اهمیتی نمی دهند که توجه ها به آن ها جلب شده است معمولا اعتماد به نفس بالایی دارند.

خنده با صدای بلند

خنده بدون صدا

افرادی که بدون صدا می خندند، نمی خواهند هیچ توجهی را به خود جلب کنند و ترجیح داده کمتر حاشیه ساز شوند و افرادی فروتن و درون گرا هستند.

ریز ریز خندیدن

افرادی که ریز ریز می خندند، معمولا برای اینکه با ادب به نظر برسند، خنده خود را سرکوب می کنند. این افراد معمولا ترجیح می دهند که دیگران مشکلات شان را حل کنند و خودشان در دل مشکل نمی روند.

خنده چه چیزی در مورد شخصیتتان می‌ گوید؟

علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، چند مورد دیگر را میتوان به عنوان شخصیت شناسی خنده مورد بررسی قرار داد که شامل:

اگر طرف مقابل را بشناسید، احتمال خندیدن تان بیشتر است

زمانی که شما یک نفر را از قبل بشناسید و مورد علاقه تان هم باشد، احتمال این که به حرف های او بخندید، بیشتر خواهد شد و این مسئله کاملاً طبیعی است، زیرا زمانی که او را می‌ بینید، می شناسید و انتظار بیشتری از او دارید و همه چیز برایتان خنده دار تر پیش می رود.

خنده با دوستان

خندیدن باعث طولانی شدن دوستی می شود

تحقیقات نشان می‌ دهد که اگر دو نفر بتوانند با هم بخندند، رابطه دوستی آن ها طولانی تر خواهد شد و پایدارتر خواهد ماند.

زمانی که با دوستان تان باشید، بیشتر می خندید

طبق تحقیقات انجام شده؛ ما 30 برابر احتمال خندیدن بیشتری در کنار دوستانمان داریم و احتمالاً بسیاری از شما هم این مسئله را تجربه کرده اید که علت آن حس نزدیکی، صمیمیت و خوشحالی است که تجربه می کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه