ارسال به دیگران پرینت

مدیرعامل آتشنشانی تهران

١٢٩ ساختمان پرخطر باید اقدام فوری انجام شود

مدیرعامل آتش نشانی تهران بااشاره به بررسی وضعیت ایمنی ۲۳ هزار ساختمان شهر گفت: متاسفانه قوانین موجود امکان برقرار شدن ایمنی در شهر را ندارند و از مجلس درخواست می کنیم که به اصلاح این قوانین ورود کنند

 ١٢٩ ساختمان پرخطر باید اقدام فوری انجام شود

مدیرعامل آتش نشانی تهران بااشاره به بررسی وضعیت ایمنی ۲۳ هزار ساختمان شهر گفت: متاسفانه قوانین موجود امکان برقرار شدن ایمنی در شهر را ندارند و از مجلس درخواست می کنیم که به اصلاح این قوانین ورود کنند

مدیرعامل آتش نشانی تهران بااشاره به بررسی وضعیت ایمنی ۲۳ هزار ساختمان شهر گفت: متاسفانه قوانین موجود امکان برقرار شدن ایمنی در شهر را ندارند و از مجلس درخواست می کنیم که به اصلاح این قوانین ورود کنند.

مهدی داوری امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: هر چند که بیماری کرونا طی سال های گذشته تاثیرات خود را گذاشته بود اما خللی در خدمات آتش نشانان به وجود نیامد. همه به خاطر داریم که ضد عفونی معابر بحثی جدی بود که آتش نشانی تهران نیز با خلاقیت ها نقش خود را ایفا کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۶٠ درصد پرسنل دچار این بیماری شدند و سه تن از همکارانمان دچار این بیماری شدند.

ورود ۷۰ خودروی سبک اطفایی به ناوگان آتش نشانی

وی گفت: همچنین برنامه های توسعه ای سازمان مثل به روز رسانی امکانات نیز انجام شد. امسال برنامه برای اضافه شدن ١٢٠ دستگاه خودرو سبک اطفایی به ناوگان آتش نشانی را داشتیم که تا به حال ٧٠ خودرو در ردیف عملیاتی قرار گرفته است. در شهری مثل تهران که با بافت های قدیمی و معابر باریک روبرو است این خودرو ها امکان تردد از این معابر را دارند.

وی گفت: طی دو سال اخیر پنج ایستگاه به آتش نشانی اضافه شد. دو ایستگاه را نیز در زمان بسیار نزدیک در دستور کار داریم که انتظار داریم یکی از آن ها در قیطریه پیش از اردیبهشت به بهره برداری برسد. همچنین برای سه ایستگاه دیگر نیز برنامه داریم که بر اساس بررسی های انجام شده افزایش ایستگاه ها بابت کاهش مدت زمان پاسخگویی است.

۹۶٠٠ ساختمان پرخطر در تهران/  ١٢٩ ساختمان نیازمند اقدام عاجل

داوری اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که دغدغه آتش نشانی است ایمنی ساختمان های شهر است. طبق وظایف ذاتی خود، هر چند گاهی محدودیت هایی به واسطه کرونا داشتیم اما با این وجود در سال جاری ٢٣ هزار ساختمان مورد بررسی قرار گرفت براساس آماری که به روز شده است ۹۶۰۰ ساختمن ناایمن پرخطر داریم و برای ١٢٩ ساختمان پرخطر باید اقدام فوری انجام شود.

مدیرعامل آتشنشانی تهران این را هم گفت که در این باره نیازمند همگرایی سازمان ها هستیم و باید کمر همت بسته شود تا مشکلات حل شود. ضمن اینکه قوانین حال حاضر امکان بر قرار شدن ایمنی در شهر را ندارند و از مجلس درخواست می کنیم که به اصلاح این قوانین ورود کنند.

وی در خصوص ارایه آموزش های شهروندی گفت:  آموزش های شهروندی در دستور کار آتش نشانی است. حدود ۶۵٠ هزار نفر از شهروندان را آموزش ایمنی دادیم که ۴٠٠ هزار نفر از طریق فضای مجازی و ٢۵٠ هزار نفر دیگر نیز به صورت حضوری آموزش دیدند.

وی گفت: همچنین ٧٠٠٠ نفر آموزش های سطح C را گذراندند و به آتش نشانان داوطلب پیوستند. امیدواریم با کمرنگ شدن این ویروس این فعالیت ها را با جدیت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

داوری در خصوص طرح پلاک ایمن اظهار کرد: یکی از طرح هایی که امسال اجرایی شد و تصور می کنیم می تواند طرحی پیشرو در ارتقای سطح ایمنی باشد طرح پلاک ایمن بود. این طرح مبنی بر خود ارزیابی شهروندان برای ایمنی محل زندگیشان است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه خواهش ما این است که شهروندان به نقش ایمنی توجه بیشتری داشته باشند گفت: متاسفانه حادثه باورپذیر شده است.

وی درباره حوادث چهارشنبه سوری امسال تااکنون با اشاره به پایین و کم بودن این حوادث گفت: تا به حال در تهران دو مورد حادثه انفجار مواد محترقه بوده و چهار مصدوم داشته است. امیدواریم با مراقبت و احتیاط حادثه ای رخ ندهد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه