ارسال به دیگران پرینت

تشییع | علیرضا غفاری

پیکر زنده‌یاد «علیرضا غفاری» تشییع شد | رجبی‌معمار: مرحوم غفاری پر از امید بود

پیکر زنده یاد علیرضا غفاری مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون از مقابل خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.

پیکر زنده‌یاد «علیرضا غفاری» تشییع شد |  رجبی‌معمار: مرحوم غفاری پر از امید بود

پیکر زنده‌یاد علیرضا غفاری مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون صبح روز یکشنبه - ۲۲ اسفند-  از مقابل خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

مجید رجبی‌معمار در آیین تشییع پیکر مرحوم غفاری مجری و گوینده رادیو و تلویزیون، گفت: در خانه هنرمندان چند سال در خدمت زنده یاد غفاری بودیم مسئولیت روابط‌عمومی را داشت بسیاری از مردم ایران او را می‌شناسند و با تصویر و صدای او آشنا بودند.

مدیرعامل خانه هنرمندان اظهار داشت: مرحوم غفاری خوش‌صدا، خوش تصویر، خوش‌قلم و خوش‌سلیقه و جزو مجریان طراز اول تلویزیون بود.

رجبی‌معمار گفت: زنده یاد غفاری بسیار نازک‌بین و ظریف‌نگر بود و محفوظات فراوانی از سخنان بزرگان داشت. خودش قلم بسیار توانایی داشت. وی یک پر از انرژی امید و روحیه بود و این انرژی مثبت را دائم در در اطراف خودمنتشر می‌کرد. چیزی جز خوبی از او به‌خاطر نداریم.

پیکر زنده‌یاد «علیرضا غفاری» تشییع شد/ رجبی‌معمار: مرحوم غفاری پر از امید بود

مرحوم غفاری یک دنیا شور و عشق بود

ایرج راد رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان گفت: زنده یاد غفاری یک دنیا شور و عشق و محبت و سرشار از حرکت و دوستی بود در دورانی که در خانه هنرمندان ایران مسئول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بود هرروز وقتی به اتاق خودش می‌رسید یک حرکت و سازندگی و جوش‌وخروش و عشق و امید در اینجا موج می‌زد. 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم غفاری عشق و علاقه فراوانی به بازیگری داشت و آنچه در عرصه‌های دیگر انجام می‌داد با صداقت بازیگری بود. نقد او سازنده و تاثیرگذار بود و درون‌مایه هر کار اجرایی را به‌لحاظ مفهوم و تفکر و هنر می‌شکافت، یقین دارم آنچه از او به‌یادگارمانده جاودان خواهد بود.

مرحوم غفاری انسانی دغدغه‌مند و تاثیرگذار بود

جعفر گودرزی رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینما نیز در سخنانی گفت: زنده یاد غفاری همیشه سرشار از زندگی بود و این حس را در اجراهایش به مخاطبش منتقل می‌کرد. از دست دادن بزرگان تلنگری است به ما که با هم مهربان باشیم. 

گودرزی گفت: مرحوم غفاری انسانی دغدغه‌مند و بی حاشیه و تاثیرگذار بود. تا دیر نشده همدیگر را دوست داشته باشیم. او به ما یاد می داد در عرصه هنر باید دل دریایی داشت و از کینه ها دور بود.

حسام فروتن به نمایندگی از خانواده مرحوم غفاری سخنرانی کرد و شعری از زنده یاد غفاری خواند و از حاضران برای حضور در این مراسم تشکر کرد.

در این مراسم پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت علیرضا غفاری قرائت شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا غفاری مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون روز پنجشنبه- ۱۹ اسفندماه- بر اثر سکته دارفانی را وداع گفت. غفاری متولد ۱۳۳۴ در تهران و فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر بود.

مدیر گروه گزارش صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران، دبیر و عضو شورای نظارت بر نمایش مرکز هنرهای نمایشی، قائم مقام مرکز سرود و آهنگ های انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیأت داوران جشنواره تئاتر نیروی زمینی و تئاتر سنگر (دفاع مقدس) و انتشار ۳ مجموعه شعر با عناوین با توأم آزادی، چهل پاره عشق، در آستان بلوغ از جمله فعالیت های مرحوم غفاری بود.

وی همچنین عضویت کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، عضو انجمن بین المللی تبلیغات، عضو انجمن روابط عمومی ایران ، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل سازمان توسعه سینمایی سوره، مدیر سایت سینمایی سوره، مدرس تئاتر در دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی ـ مؤسسه آموزش عالی سوره، گوینده و تهیه کننده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کارگردان تئاتر و تلویزیون، عضو هیأت داوران جشنواره عکس عاشورائیان کیش را در کارنامه خود داشت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه