ارسال به دیگران پرینت

مجلس | اجتماع

موافقت "کمیسیون اجتماعی" مجلس با عدم تغییر ساعت رسمی| مصوبه کمیسیون برای تصویب نهایی به صحن علنی می‌رود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به مخالفت دولت با این طرح احتمال رای آوری این طرح در مجلس، ۵۰ درصد برآورد می شود، به بیان دقیقتر احتمال رای آوردن یا نیاوردن طرح در صحن علنی برابر است.

موافقت "کمیسیون اجتماعی" مجلس با عدم تغییر ساعت رسمی|  مصوبه کمیسیون برای تصویب نهایی به صحن علنی می‌رود

 ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ملغی کردن تغییر ساعت رسمی کشور در 6 ماه اول سال گفت: کمیسیون اجتماعی با بحث و بررسی مفصلی که در ارتباط با این طرح داشت، در نهایت موافقت خود را با اجرای آن اعلام کرد.

وی افزود: البته با توجه به مخالفت دولت با این طرح احتمال رای آوری این طرح در مجلس، 50 درصد برآورد می شود، به بیان دقیقتر احتمال رای  آوردن یا نیاوردن طرح برابر است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه اکثر کشورهای پیشگام در اجرای این طرح بویژه کشورهای اروپایی اخیرا به این نتیجه رسیده اند که قانون گذشته خود را ملغی کنند، به هر حال ایجاب می کند که کشور ما نیز به دلیل مشکلاتی که تغییر ساعت رسمی کشور از جمله به هم ریختگی برنامه زندگی افراد و به هم خوردن ساعت شرعی ایجاد می کند، به دنبال ملغی کردن این قانون باشیم.


اسماعیلی ادامه داد: از سوی دیگر آقای ابوترابی به عنوان طراح اصلی این طرح مطالعاتی را در ارتباط با مشکلات روحی و روانی تغییر ساعت رسمی به ویژه در فصل پاییز داشته است که نشان می دهد آمار بروز افسردگی در افراد در فصل پاییز به شکل فزاینده صعودی است همچنین دلیل دیگری که کمیسیون بر روی مصوبه خود پافشاری کرده این است که هنوز ادله متقنی بویژه در حوزه کاهش مصرف انرژی از سوی دولت ارائه نشده که اجرای طرح را توجیه پذیر کند.

به گزارش تسنیم، مصوبه کمیسیون اجتماعی صرفاً مصوبه کمیسیون است و برای تصویب نهایی باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی احتمال رای آوردن این مصوبه را 50 درصد می‌داند؛ این مصوبه برای اجرا حتی در صورت رای آوردن در صحن علنی نیاز به تائید شورای نگهبان دارد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه