ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

نگرانیم به خاطر حمایت نمایندگان از رئیسی شأن نظارتی مجلس کمرنگ شود

حسین حاتمی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:بیم آن می‌رود به خاطر حمایت نمایندگان از آیت الله رییسی در دولت تفکری شکل بگیرد که شأن نظارتی مجلس را کمرنگ کند.وی معتقد است این تفکر که هر کاندیدایی یا وزیر پیشنهادی می تواند در مجلس رای بیارد حتی اگر در حد شائبه باشد، به کمرنگ شدن نقش نظارتی مجلس بیانجامد در حقیقت می تواند دستاوردهایی در مسیر مردم سالاری دینی را کمرنگ کند.

نگرانیم به خاطر حمایت نمایندگان از رئیسی شأن نظارتی مجلس کمرنگ شود

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جوان گرایی، تحول خواهی و تجربه از شاخص های مثبت منحصر به فرد وزیران پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی است.

حسین حاتمی روز پنجشنبه با اشاره به معرفی وزیران پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع بندی با کلیات وزرا موافق هستند اما همه چیز در صحن علنی مشخص می شود.

وی تاکید کرد: کابینه آقای رییسی یک سری ویژگی های مثبتی دارد که در کنار وجود افراد مجرب گزینه های جوان و تازه نفس هم دیده می شود.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون اجتماعی مجلس با دقت سرعت خوبی انجام شده و وزرا برنامه های خود را ارایه دادند.

وی افزود: هر ۱۹ وزیر پیشنهادی در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند و عملکرد آنان از زوایای مختلف بررسی و جمع بندی شده است.

وی برجسته ترین ویژگی ترکیب کابینه رییسی جوان بودن وزرا دانسته که این می تواند گام مثبتی رو به جلو باشد.

حائمی گفت: با این حال بیم آن می‌رود به خاطر حمایت نمایندگان از آیت الله رییسی در دولت تفکری شکل بگیرد که شأن نظارتی مجلس را کمرنگ کند.

وی ادامه داد: این در حالیست که حمایت نمایندگان از آقای رییسی و هم پیمانی و هم سویی در آن مقطع ناشی از یک ضرورت سیاسی بوده است.

وی تصریح کرد: مجلس بعد نظارتی و قانونی خود را دارد و این وظیفه را سختگیرانه هم در مرحله رأی اعتماد و بعد هم در قالب نظارتی خواهد داشت.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی معتقد است این تفکر که هر کاندیدایی یا وزیر پیشنهادی می تواند در مجلس رای بیارد حتی اگر در حد شائبه باشد، به کمرنگ شدن نقش نظارتی مجلس بیانجامد در حقیقت می تواند دستاوردهایی در مسیر مردم سالاری دینی را کمرنگ کند.

به گفته وی این تفکر بازگشت به دوران ماقبل مشروطه بوده و نباید در بدنه دولت شکل گیرد.

سید ابراهیم رییسی ۲۰ مردادماه و حدود یک هفته پس از مراسم تحلیف رسمی فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مجلس هم طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی ، جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد.

در ترکیب وزاری معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، جوانترین وزیر ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۳ سال و میانگین سن کابینه سیزدهم۵۲ سال است که نشان از جوانتر شدن کابینه این دوره نسبت به دولت‌ قبلی دارد .

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه