ارسال به دیگران پرینت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

جایگاه انجمن های فرهنگی و هنری در گیلان تقویت می شود

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رخوت در انجمن ها سبب پراکندگی فعالان فرهنگی و هنری می شود، گفت: جایگاه انجمن ها تقویت و از فعالیت آنها حمایت می شود.

جایگاه انجمن های فرهنگی و هنری در گیلان تقویت می شود

رضا ثقتی عصر شنبه در عصر شعر «پیشواز بهار» که همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد با اشاره به اینکه این محفل ادبی با محوریت بزرگداشت این شاعر بزرگ ایرانی برگزار شده است، اظهار کرد: انجمن شعر و ادب شهرستان رشت با حضور یک جوان رویکرد جدیدی یافته است.

وی در ادامه به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: قرار است به معنای واقعی قدرت، استقلال، صلابت انجمن‌های فرهنگی و هنری به آنها بازگردانده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه توزیع بودجه و امکانات هر چند اندک این اداره کل و اجرای برنامه‌ها قطعاً از درگاه انجمن‌ها انجام می‌شود، گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری پل ارتباطی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان است.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های فرهنگی و هنری مرکز ثقل، اجتماع و تجمع هنرمندان هستند، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این انجمن‌ها در راستای استقلال و استمرار فعالیت‌های آنها حمایت می‌کند.

ثقتی با بیان اینکه انجمن‌ها باید بتوانند به حلقه ارتباطی میان نهادهای فرهنگی تبدیل شوند، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این اداره کل در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تقویت جایگاه انجمن‌ها و ایجاد این ارتباطات است.

وی با تأکید بر اینکه باید رخوت و رکود موجود در برخی رشته‌های فرهنگی و هنری تبدیل به پویایی و شکوفایی شود، تصریح کرد: رکود و رخوت موجود در برخی انجمن‌ها سبب پراکنده شدن فعالان فرهنگی و هنری شده و نتوانند در کنار هم فعالیت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از ۱۱ آذر امسال تا سال آینده یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی است، افزود: استان گیلان در حال تدارک برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک است و برگزاری کنگره شعر میرزا کوچک نیز در قالب همین کنگره ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با محوریت انجمن شعر و ادب شهرستان رشت برگزار می‌شود، اضافه کرد: این کنگره ملی با اعتبار و پشتیبانی خوب مالی و وجود یک نقشه راه مناسب به منظور ادای دین به میرزا کوچک خان مرد هویت ساز، تاریخ ساز و تمدن ساز استان گیلان برنامه ریزی و در سال آینده برگزار می‌شود.

در ادامه این برنامه تعدادی از شاعر برجسته گیلانی و کشور به ویژه «اسماعیل امینی» شاعر، نویسنده و پژوهشگر با محوریت حکیم نظامی گنجوی به شعرخوانی پرداختند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه