ارسال به دیگران پرینت

صدراعظم سابق آلمان | جنگ اوکراین | آلمان | ولادیمیر پوتین

جنگ اوکراین؛ ابتکارعمل شخصی و میانجی‌گری صدراعظم اسبق آلمان | اولاف شولتس: نتیجه این مذاکرات را در نظر می‌گیریم

گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان که روابط صمیمانه‌ای با پوتین دارد، به مسکو رفته و با رئیس جمهور روسیه ملاقات و مذاکره کرده است. سفری بدون هماهنگی با دولت‌های اوکراین و آلمان. کرملین در این زمینه اظهارنظری نکرده است. سفیر اوکراین در آلمان عنوان کرد که سفر شرودر به مسکو ابتکار شخصی صدراعظم سابق بوده است. او افزود: «در حال حاضر مجاز نیستم جزئیات بیشتری را بیان کنم.» ملیک تاکید کرد که اوکراین در این زمینه هیچ پیشنهادی را مطرح نکرده است.

جنگ اوکراین؛ ابتکارعمل شخصی و میانجی‌گری صدراعظم اسبق آلمان | اولاف شولتس: نتیجه این مذاکرات را در نظر می‌گیریم

دویچه وله: گرهارد شرودر،‌ صدراعظم سابق آلمان که روابط صمیمانه‌ای با پوتین دارد، به مسکو رفته و با رئیس جمهور روسیه ملاقات و مذاکره کرده است. سفری بدون هماهنگی با دولت‌های اوکراین و آلمان. کرملین در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

گرهارد شرودر،‌ صدر اعظم سابق آلمان که مناسبات حسنه‌ای با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه دارد، می‌خواهد به عنوان میانجی در جنگ اوکراین عمل کند. آندری ملنیک،‌ سفیر اوکراین در آلمان می‌گوید، بر خلاف تصور عمومی، شرودر خودش تصمیم گرفته که در باره جنگ با پوتین صحبت کند.

آندری ملنیک، در گفتگو با تلویزیون "بیلد” عنوان کرد که سفر شرودر به مسکو ابتکار شخصی صدراعظم سابق بوده است. او افزود: «در حال حاضر مجاز نیستم جزئیات بیشتری را بیان کنم.» ملیک تاکید کرد که اوکراین در این زمینه هیچ پیشنهادی را مطرح نکرده است.

صدر اعظم سابق آلمان به صورت غیر مستقیم و "از طریق روابطی که با روسیه و اوکراین دارد” این مساله را با آنان در میان گذاشته است. به گفته سفیر اوکراین در آلمان این ارتباط از طریق ناشر سوئیسی Ringier انجام شده است.

آندری ملنیک گفت: «در جهان و احتمالا در آلمان اشخاص زیادی وجود ندارند که به صورت شخصی با ولادیمیر پوتین در تماس باشند.» او در جواب سوالی درباره نتیجه مذاکرات در مسکو نیز عنوان کرد که که پاسخ را می‌توان از خود شرودر شنید.

سفیر اوکراین در آلمان با ابراز امیدواری نسبت به این گونه تلاش‌ها، اضافه کرده که گرهارد شرودر مایل است نتیجه مداکراتش را از طریق کانال‌هایی که در دسترس عموم قرار ندارند اعلام کند.

صدراعظم اسبق آلمان، چهارشنبه ۹ مارس (۱۸ اسفند) به مسکو سفر کرده تا با ولادیمیر پوتین دیدار کند. خبرگزاری آلمان با تایید این مساله اعلام کرد که پنجشنبه گفتگویی میان طرفین انجام شده است. کرملین اما تا روز شنبه ۱۲ مارس، در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

اولاف شولتس "نتیجه این مذاکرات را در نظر می‌گیرد”

گرهارد شرودر سفر خود به مسکو را با دولت فدرال هماهنگ نکرده بود. طبق گزارش خبرگزاری آلمان او از طریق استانبول به مسکو رفته و پیش از عزیمت به این شهر با یک هواپیمای روسی، با یک هیات اوکراینی در استانبول دیدار داشته است.

در تلاش برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می خواهد مذاکراتی را که شرودر در مسکو انجام می‌دهد، در نظر بگیرد. صدراعظم آلمان پس از نشست سران اتحادیه اروپا در ورسای فرانسه گفت: «مطمئناً می‌توانیم نتایج را بررسی م و آنها را در هر کاری که به تنهایی انجام داده‌ایم لحاظ کنیم.» او در مورد ابتکار گرهارد شرودر اظهار نظر بیشتری نکرد.

مهم‌ترین پست‌های شرودر در شرکت‌های روسی مربوط به دو پروژه خط لوله نورد استریم یک و دو و ریاست هیئت نظارت شرکت "روس‌نفت" است. او قرار است عضو هیئت مدیره شرکت گازپروم هم بشود.

صدراعظم سابق آلمان از سال‌ها پیش به دلیل ارتباط تنگاتنگ با دولت روسیه به شدت مورد انتقاد بوده و از دوستان بسیار نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شمار می‌رود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علیزاده ارسالی در

      این جمله ی ملنیک که گفته در حال حاضر مایل نیستم جزئیات بیشتری را بازگو کنم:خود حکایت از آن دارد که کاسه ای زیر نیم کاسه هست وشرودر همچین بی خبر هم نرفته مسکو

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه