ارسال به دیگران پرینت

پلیس آگاهی | کلاهبرداری | شرکت مخابرات | دستگاه عابر بانک

هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی

سرهنگ "کامیار چهری" به منظور پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی از شهروندان خواست تا با رعایت نکات زیر از کلاهبرداری جلوگیری کنند.

-فریب کلاهبرداران و افراد سودجو و فرصت طلب که به نام رادیو جوان، شرکت مخابرات و تلفن همراه با شما تماس می‌گیرند را نخورید.

-افراد سودجو و فرصت طلب طی تماس تلفنی به نام رادیو جوان، شرکت مخابرات و تلفن همراه و... با این بهانه که به علت خوش حساب بودن و پرداخت به موقع قبوض به قید قرعه برنده سفر زیارتی به کربلا، مشهد و یا دریافت وجه شده اند، شهروندان را اغفال و اقدام به کلاهبرداری به روش ذیل می‌کنند:

با این عنوان که در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ جزئی از طریق عابر بانک از سوی افراد، سهیمه اختصاص یافته باطل می‌گردد و با این ترفند اشخاص را ترغیب و وادار به حرکت به سمت خود پرداز بانک‌ها نموده و ضمن صحبت با مالباختگان تمرکز ذهنی آنان را بر هم زده و وادار به استفاده از دستگاه عابر بانک می‌کنند.

در این شگرد در مرحله اول به جای اینکه شماره حساب خود را ارائه دهند شماره حساب عتبات عالیات را ارائه و از مالباخته درخواست می‌نمایند تا مبلغ جزئی (چند هزار تومان) به حساب موصوف انتقال دهد بدین شکل موجب جلب اعتماد مالباخته شده و بلافاصله شماره کارت یا حساب خود را مجددا به مالباخته در همان لحظه اعلام داشته و مبلغ مورد نظر را به صورت عدد اعلام و نهایتا موجب انتقال وجه از حساب شاکی به متهم می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه