ارسال به دیگران پرینت

توقف در مذاکرات هسته‌ای

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توقف در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی خبر داد.

توقف در مذاکرات هسته‌ای

جوزپ بورل در توئیتر نوشت: وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی لازم است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و انعقاد توافق ادامه خواهم داد.

 

به نظر می رسد منظور جوزب بورل از عوامل خارجی بر توقف مذاکرات هسته ای مربوط به خواسته های اخیر روسیه در ارتباط با جنگ اوکراین باشد. مسکو خواستار این است که تحریم هایی که به خاطر ماجرای اوکراین بر روسیه تحمیل شده است تاثیری بر رفع تحریم های ایران نداشته باشد تا روس ها بتواند روابط تجاری که با ایران می توانستند با احیای برجام داشته باشند امکان آن برای روسیه باشد. همین درخواست روسیه موجب شده است طرف های غربی با این موضوع هنوز موافقت نکنند. ایران و طرف های برجام به این جمع بندی رسیده اند که مذاکرات را متوقف کنند. 

همچنین سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به توئیت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت : وقفه در گفتگوهای وین می‌تواند یک حرکت برای حل هر مشکل باقی مانده و یک بازگشت نهایی باشد. نتیجه‌گیری موفقیت آمیز گفتگوها تمرکز اصلی همه خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تأثیر نمی‌گذارد.

 

منبع : آخرین خبر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      جمهوری اسلامی سرنوشت مامردم ایران رابرمنافع روسیه وچین پیوندزده است بزرگترهااینگونه خواسته اند...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه