ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | روسیه

پایان بی‌نتیجه مذاکرات روسیه و اوکراین برای آتش‌بس | میانجگری ترکیه کارساز نشد+ویدئو

از همان ابتدا نیز از دیدار وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین انتظار زیادی نمی‌رفت. دیدار سرگئی لاوروف و دمیترو کولبا در آنتالیا و با حضور وزیر خارجه ترکیه برگزار شد. اعلام شده این مذاکرات ادامه می‌یابند.

پایان بی‌نتیجه مذاکرات روسیه و اوکراین برای آتش‌بس | میانجگری ترکیه کارساز نشد+ویدئو

در حالی که تهاجم نظامی همه جانبه روسیه به کشور همسایه، اوکراین، وارد سومین هفته خود می‌شود، وزیران خارجه دو کشور مذاکراتی را در ترکیه برگزار کرده‌اند اما در زمینه برقراری آتش‌بس برای کمک‌رسانی به غیرنظامیان به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

دیمتیرو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در پایان ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که این مذاکرات به پیشرفتی در زمینه آتش‌بس در جنگ اوکراین دست نیافته است و افزود که خواسته‌های مطرح شده از سوی وزیر خارجه روسیه به معنی تسلیم اوکراین است.

وی افزود که شهر ماریوپل با بدترین بحران بشردوستانه مواجه است و ساکنان شهر در هوای بسیار سرد بدون برق، آب و گاز در محاصره نظامی روسیه گرفتار آمده‌اند. وزیر خارجه اوکراین روسیه را متهم کرد که به توافق برای ایجاد کریدور بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان متعهد نبوده و به پیشنهادهای اوکراین برای آتش‌بس ۲۴ ساعته به منظور نجات غیرنظامیان پاسخ نداده است.

دیمتیرو کولبا در عین حال گفت: "می‌خواهم تکرار کنم که اوکراین تسلیم نشده است، تسلیم نمی شود و تسلیم نخواهد شد."

حجم ویدیو: 3.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه