ارسال به دیگران پرینت

المپیک زمستانی | شبه جزیره کریمه

رئیس جمهور ترکیه به اوکراین سفر می‌کند

رجب طیب اردوغان بر اساس اعلام یک مقام ارشد ترکیه‌ای، فردا پنج‌شنبه به جهت انجام مذاکراتی با همتای اوکراینی‌اش از جمله بر سر موضوع کاستن از تنش‌ها بین کی‌یف و روسیه به اوکراین سفر می‌کند.


رئیس جمهور ترکیه به اوکراین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنکارا روابط خوبی هم با کی‌یف و هم با مسکو دارد؛ اما با سیاست‌های روسیه در سوریه و لیبی و همین طور مساله الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به روسیه مخالفت کرده است. آنکارا در ضمن همکاری‌اش با روسیه بر سر مسائل دفاع و انرژی، همچنین اقدام به فروختن پهپادهای پیچیده به اوکراین کرده که خشم مسکو را موجب شده است.

این مقام خاطر نشان کرد: اردوغان به زلنسکی پیام‌هایی در حوزه حفظ صلح در منطقه و همینطور جلوگیری از افزایش تنش و نه تعارض ابلاغ خواهد کرد.

او تاکید کرد، در عین حال برنامه‌ای برای سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ترکیه بعد از بازی‌های المپیک زمستانی تاریخ ۴-۲۰ فوریه در چین وجود دارد.

این مقام که نامش را فاش نکرد گفت: ما انتظار داریم هر دو مورد مذاکرات در زمینه کاستن از تنش‌ها میان روسیه و اوکراین موثر باشند.

چند روز پیش رجب طیب اردوغان حمله روسیه به اوکراین را غیرعاقلانه خوانده و تاکید کرده بود ترکیه در چنین موردی به عنوان یک عضو ناتو آنچه لازم است را انجام خواهد داد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه