ارسال به دیگران پرینت

افزایش حداقل حقوق کارگران

رقم افزایشی حق پرستاری ایثارگران مشخص شد

حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با ۵۷ درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.

 رقم افزایشی حق پرستاری ایثارگران مشخص شد

حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با ۵۷ درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.

حق پرستاری مشمولان خانواده ایثارگران در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد افزایش یافت که ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از ابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

 طبق ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، برای برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

در تبصره یک این ماده؛ والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری خاص یا سخت درمان یا محدودیت جسمی و حرکتی هستند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند. 

 
 
 
 
 

 با توجه به تصویب حداقل حقوق دستمزد و حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ ضریب k حق پرستاری مشمولان ماده ۲۶ قانون جامع مشخص و مبلغ یک k حق پرستاری از مبلغ ۲۶۵۵۴۹۵۰ ریال به ۴۱۷۹۷۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل پرداخت است.

حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با ۵۷ درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.

خبر دیگری هم حاکی است آیین تجلیل از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار و بر نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پیشرفت کشور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

 آقای کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به بیان های مقام معظم رهبری در مورد تعامل و برنامه‌های راهبردی بین دستگاه‌های مختلف کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایش های خود سه موضوع تعارف، تعامل و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف را مطرح فرمودند لذا لازم است که در تشکل‌های مردمی در تعامل با جامعه هدف رخ دهد تا پیشرفت مطلوب صورت بگیرد.

 وی تغییر و تحول را از عوامل مهم برای رسیدن به پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تحول را مطرح کردند و از پیشرفت‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حاصل شده است به عنوان «عظمت» یاد کردند و به همین دلیل باید با حرکت جهادی برای جبران عقب ماندگی‌هایی که در کشور وجود دارد، تلاش کرد.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت مردم برای پیشرفت امور کشور و حاکمیت، افزود: مردم با مشارکت و مطالبه‌گری نقش مهمی در اداره کشور دارند و با وحدت و همدلی برای برون‌رفت مشکلات کشور می‌توانند به حاکمیت کمک کنند برای همین مهم است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید کارها و امور کشور به مردم واگذار شود.

ثقفی به نقش جوانان برای اداره موفق کشور اشاره کرد و گفت: نیروهای جوان نخبه و انقلابی کشور به دلیل قدرت جسمی، ریسک‌پذیری و افق دید وسیع که به موضوع ها دارند نقش تأثیرگذار و مهمی دارند و باید از این ظرفیت بهره‌مند شد.

عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر خطاب به آنها، گفت: شما ظرفیت‌های مهمی در اختیار دارید و وقتی مشکلی برای ایثارگران به وجود می‌آید می‌توانید با احساس وظیفه و موقعیت‌شناسی به صورت آتش به اختیار به جامعه ایثارگری ادای دین کنید.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به برگزاری انتخابات اعضا و دبیران کمیسیون‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۱، گفت: نزدیک به سه سال از برگزاری انتخابات دوره قبل گذشته است و انتظار داریم که در این انتخابات همراهی کنید زیرا موضوع مهمی است و نقش مهمی در حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر به همراه دارد.

 مهری ورنیاب، با اشاره به نقش و حضور پررنگ تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی و دفاع از حقوق جامعه ایثارگری گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در فضای مجازی و رسانه‌ها توانایی‌های فراوانی دارند و این توانایی می‌تواند برای جامعه ایثارگری نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

 مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به رویکرد دکتر قاضی‌زاده هاشمی، به تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: رویکرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل‌ها حمایت از جامعه ایثارگری است و یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان برای رسیدن به این اهداف دنبال کرد مسیر کمیسیون‌های تشکل‌ها و انتخاب فرد شایسته برای اداره این کمیسیون‌ها است.

اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم خطاب به دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: شما عزیزان پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستید و به مقام و جایگاهی رسیده‌اید که الگوساز نظام جامعه اسلامی هستید. هرچند به دلیل کم کاری‌ها بسیاری افراد هنور نتوانسته‌اند ایثار و اخلاص شما را درک کنند اما رویکرد خوبی در بین نسل چهارم اتفاق افتاده است که حاکی از این است که رویش‌های جدیدی در راه است.

 وی با اشاره به نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اهمیت آن، گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر تشکل‌های مردمی و خودجوش هستند و می‌توانند نقش مهمی در کمک به جامعه هدف داشته باشند و در تحقق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار باشند برای همین قصد داریم که در برنامه‌های بنیاد تهران بزرگ تشکل‌های شاهد و ایثارگر را به عنوان الگو قرار دهیم و برنامه‌ها و نشست‌هایی را با کمک این تشکل‌ها برگزار کنیم.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه