ارسال به دیگران پرینت

خواص ماش:

ماش بخور تا لاغر بشی

ماش، از دسته حبوبات و گیاه بومی هند محسوب می‌شود، که قدمت آن به ۴ هزار سال قبل می‌رسد و دارای خواص فراوان است.

ماش بخور تا لاغر بشی

ماش گیاهی سبز رنگ است که پس از برداشت گندم یا جو کاشته می‌شود و معمولا در کنار عدس ترکیبی جالب به‌وجود می‌آورد. این گیاه خواصی فراوان را به نام خود ثبت کرده است.

کاهش میزان کلسترول

یکی از مهم‌ترین خواص ماش ، کاهش میزان کلسترول بدن است. مطالعات نشان داده‌اند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماش از ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص ماش، کنترل و کاهش میزان التهاب است که می‌تواند از قلب در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

 

ماش بخور تا لاغر بشی

 
 
 

کاهش فشارخون

یکی از فواید و خواص ماش کنترل و کاهش فشارخون است. تحقیقات درباره این دانه‌ نشان داده‌اند که پپتید‌های موجود در آن می‌توانند باعث کاهش تحرک عروق خونی و درنتیجه کاهش فشارخون شوند.

مبارزه با سرطان و جلوگیری از گسترش آن

ماش دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با سرطان کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که این دانه دارای خاصیت ضد توموری است و از DNA در برابر آسیب‌ها و جهش‌ها محافظت می‌کند.

جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو و درمان آن

مطالعات در این زمینه نشان داده‌اند که ماش می‌تواند گلوکز خون، کلسترول تام و سطح‌ تری‌گلیسیرید را کاهش دهد. این امر در افزایش پاسخ به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر است.

فراهم کردن پروتئین‌های بدن

ماش شامل پروتئین‌های گیاهی است. پروتئین‌های گلوبولین و آلبومین حدود ۸۵ درصد از مجموع اسیدآمینه‌های موجود در ماش را تشکیل می‌دهند. ماش برای افرادی که گیاه‌خوار هستند و به دنبال پروتئین‌های گیاهی هستند، بهترین گزینه است.

افزایش سطح ایمنی بدن

مواد مغذی موجود در ماش دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی هستند که به افزایش توان سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کنند.

فراهم کردن مواد مغذی ضروری بدن

ماش شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ است که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. فولات موجود در این دانه نقش مهمی در سنتز DNA، تعادل هورمونی، عملکردهای شناسایی بدن و تولیدمثل دارد. هم‌چنین منیزیم موجود در آن به ترمیم بافت‌های عضلانی و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

مبارزه با چاقی

یکی دیگر از خواص ماش، مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن است. مطالعات نشان داده‌اند که غذا‌های حاوی فیبر بالا به کاهش وزن کمک می‌کنند. از آن‌جایی‌که این دانه دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین است، باعث افزایش حس سیری در فرد و درنتیجه کاهش وزن می‌شود.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه