ارسال به دیگران پرینت

عربستان | اینترنت | رژیم صهیونیستی | مصر | گوگل

عربستان و رژیم صهیونیستی با کابل اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند

یک رسانه انگلیسی زبان فاش کرد عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از طریق یک شبکه کابل اینترنت میان اروپا و آسیا با هم در ارتباط خواهند بود.

عربستان و رژیم صهیونیستی با کابل اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند

مجله اکونومیست در گزارشی اعلام کرد که دو کابل زیردریایی اینترنت پرسرعت که از فرانسه به هند متصل می‌شود، برای نخستین بار عربستان و رژیم صهیونیستی را نیز به یکدیگر متصل می‌کند.

طبق این گزارش، اسرائیل امیدوار است این خط اینترنت مقدمه‌ای برای عادی سازی روابط با ریاض و شکستن انحصار مصر بر ترافیک اینترنت در منطقه باشد.

این مجله نوشت: طرح جدید که بخشی از دو کابل زیردریایی طولانی‌ است و از فرانسه تا هند گسترش می‌یابد، نه تنها نویدبخش افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های انتقال اطلاعات بین اروپا و آسیا است، بلکه ائتلاف منطقه‌ای جدید میان اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) را به هم پیوند می‌دهد.

طبق این گزارش، این طرح که توسط گوگل و تلکام ایتالیا اجرا شده است، قرار است در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

تمام کابل‌های اینترنت دیگر میان اروپا و آسیا از مصر و در طول کانال سوئز عبور می‌کند و به همین دلیل شرکت‌های اینترنتی شکایت دارند که این انحصار تقریباً کامل به مصر اجازه می‌دهد هزینه‌های ترانزیت گزافی را اعمال کند.

اکونومیست در ادامه آورده است: طرح جدید که "بلو رامان" نام دارد، برای اسرائیل بسیار فراتر از یک پروژه انتقال داده است، چراکه تل‌آویو آن را نوعی گرمی روابط دیپلماتیک در منطقه می‌داند.

این مجله به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت: بیش از هفت دهه است که تمامی راه‌های تجاری و شبکه‌های ارتباطی در خاورمیانه اسرائیل را دور می‌زدند و برای اولین بار از زمان تأسیس "اسرائیل"، ما به بخشی از یک زیر ساخت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم.

طبق این گزارش، این طرح متشکل از دو کابل فیبر نوری است که یکی از آن به بندر "العقبه اردن منتهی شده و کابل دیگر از شهر "ایلات" در اراضی اشغالی آغاز می‌شود.

اکونومیست همچنین در ادامه آورده است که تا به امروز روابط دیپلماتیک رسمی میان عربستان و رژیم صهیونیستی وجود نداشته است و سعودی‌ها که درصدد استفاده از این کابل در شهر "نیوم" هستند، در این رابطه سکوت کرده‌اند.

این مجله به نقل از یوآز هندل، وزیر ارتباطات دولت رژیم صهیونیستی نیز نوشت: شبکه کابلی جدید در خاورمیانه نسخه قرن بیست و یکم جاده ابریشم است و طرف‌هایی را که تا همین اواخر با یکدیگر دشمن بوده‌اند، به هم متصل می‌کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه