ارسال به دیگران پرینت

قلب | بیماران تنفسی | خواب | مشکلات تنفسی

خطرناک ترین حالت خوابیدن برای قلب

حالت های خوابیدن از عوامل تاثیرگذار بر سلامت قلب هستند. آگاهی از خطرناک ترین مدل خوابیدن برای قلب برای همه ی افراد ضروری است تا از بروز مشکل جلوگیری کنند.

خطرناک ترین حالت خوابیدن برای قلب

حالت یا پوزیشن غلط ِ خوابیدن برای سلامت قلب

بعضی شب ها هستند که نمی توانید پوزیشن راحتی را برای خواب انتخاب کنید و مدام کلافه هستید. جالب است بدانید که این پوزیشن های غلط؛ نه تنها ممکن است به گردن و ستون فقرات و دیگر اعضای بدن فشار وارد کند، بلکه باعث آسیب به قلب نیز خواهد شد. در این قسمت قصد داریم در مورد موقعیت و یا پوزیشن هنگام خواب که به قلبتان آسیب وارد می‌ کند؛ توضیح دهیم، پس ما همراه باشید.

خطر خوابیدن به پهلوی چپ برای قلب

تحقیقات نشان می دهد که خوابیدن به پهلوی چپ به قلب آسیب وارد می کند. تحقیقات در این مورد هنوز کامل نشده است اما چیزی که تا اینجا مشخص است، این است که پوزیشن های متفاوت ممکن است روی قلب اثرگذار باشد.

مطالعاتی در سال 1997 در این مورد انجام شد و وضعیت قلب را هنگام خوابیدن افراد در پوزیشن های مختلف به ثبت رساند. در حالی که پوزیشن افراد مورد آزمایش به کمر و پهلو ها تغییر پیدا می کرد. تحقیقات نشان داد که خوابیدن به پهلوی چپ می تواند ضربان قلب را خیلی بالا ببرد که برای استراحت شرایط خوبی نیست.

مطالعه دیگری هم در سال 2018 انجام شد و نتایجی شبیه به مطالعات قبلی را داشت. آن ها فهمیدند افرادی که به پهلوی چپ می خوابند، فعالیت الکتریکی قلب شان هنگام استراحت به طرز عجیبی شدت پیدا کرده و تغییراتی را نشان می دهد.

در حالی که اگر این افراد به پهلوی راست بخوابند، تغییر الکتریکی خاصی را احساس نمی کنند. در واقع عکسبرداری ها یک لایه نازک از بافت بین ریه را نشان داد که هنگام خوابیدن به پهلوی چپ، حرکات قلب را تغییر می دهد. آن ها همچنین با نظرسنجی هایی که انجام دادند، متوجه شدند افرادی که به پهلوی چپ می خوابند، ممکن است هنگام خواب؛ بیشتر با مشکلات تنفسی و ناراحتی هایی در قسمت ریه مواجه باشند که می تواند برای قلب خطرناک باشد.

پوزیشن خوابیدن

نظر متفاوت برخی درباره حالت خوابیدن به پهلوی چپ

اما بعضی متخصصان عقیده دارند که شما باید به پهلوی چپ بخوابید. از طرفی بعضی از متخصصان هستند که هنوز هم عقیده دارند؛ خوابیدن به پهلوی چپ هرگز آسیب زننده نیست، بلکه عملکرد فرد را بهبود می بخشد و خونرسانی به قلب را بهتر می‌ کند.

به خاطر همین اختلاف نظر زیادی بین متخصصان در این زمینه وجود دارد. آنها عقیده دارند که اگر شما به پهلوی راست بخوابید، فشار زیادی به رگ های اصلی خون وارد می شود. به خاطر همین بهتر است که به پهلوی چپ بخوابید‌ دقیقاً نمی‌ توان گفت که کدام پوزیشن می‌ تواند برای افراد بهترین باشد.

حالت خوابیدن ممنوع برای بیماران قلبی

پزشکان عقیده دارند افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی نباید به پشت یا به پهلوی چپ بخوابند

چیزی که مشخص است؛ این است افرادی که بیماری‌ های قلبی دارند، بهتر است که به پشت یا به پهلوی چپ نخوابند؛ زیرا نارسایی قلبی آنها شدیدتر می‌ شود و بهتر است تا جایی که می توانند به پهلوی راست بخوابند تا قلب شان حالت استراحت بیشتری داشته باشد تا از مشکلات تنفسی جلوگیری شود.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه