ارسال به دیگران پرینت

علائم دیابت در ابروهایتان!

این نوع تغییر در ابروها، از علائم دیابت است

دیابت بیماری است که علائم مختلفی دارد و در بدن هر فرد با نشانه ای خاص ظاهر می شود. طبق تحقیقات انجام شده حالا میتوانید دیابت را از تغییری در ابرو تشخیص دهید.

این نوع تغییر در ابروها، از علائم دیابت است

علائم دیابت در ابروهایتان!

دیابت می تواند تقریباً در هر قسمت از بدن از سر گرفته تا انگشتان پا علائم ایجاد کند. محققان در پی راه هایی هستند که می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. همانطور که در برابر انسولین مقاوم می شوید و قند در جریان خون تجمع می یابد، ممکن است از برخی روش های ظریف پاسخ بدن، شگفت زده شوید.

 

در واقع، تیمی از محققان معتقدند که ارتباطی بین رنگ ابروها با افزایش سن و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد و بیان می کنند اگر متوجه چنین نشانه ای شدید باید از پزشک بخواهید آزمایش گلوکز تجویز کند.

ارتباط دیابت با رنگ ابروها

اگر موهای خاکستری دارید اما ابروهایتان تغییر نکرده است از نظر دیابت معاینه شوید. بر اساس مطالعات انجام شده دیابت ممکن است با افزایش سن روی رنگ ابروها تأثیر بگذارد و سفید شدن آنها را به تاخیر بیندازد.

تیم تحقیقاتی اطلاعات 100 نفره که 50 نفر آنها ابروهای خاکستری و 50 نفر دیگر اینگونه نبودند گردآوری کردند و میزان دیابت را در هر دو گروه مقایسه کردند. در میان مردانی که ابروهای بدون تغییر داشتند 76 درصد مبتلا به دیابت بودند در حالی که فقط 18 درصد از افراد دارای ابروهای خاکستری یا به اصطلاح، جو گندمی، عدم تعادل قند خون داشتند و بیان کردند که دیابت ممکن است باعث تاخیر یا مهار سفید شدن فولیکول‌های موی ابرو شود.

در حالی که علت دقیق این تأخیر ناشناخته و تحقیقات بیشتری برای تأیید نتایج مطالعه مورد نیاز است این تنها راهی نیست که دیابت می‌تواند فولیکول‌های موی شما را تحت تأثیر قرار دهد. محققان همچنین دریافته‌اند که افراد مبتلا به دیابت نیز بیشتر در معرض ابتلا به آلوپسی آره‌آتا هستند که به صورت تکه‌هایی از ریزش مو ظاهر می‌شود.

تاخیر در سفیدن شدن ابرو

مراقب سایر علائم دیابت باشید

در حالی که رنگ ابرو ممکن است با دیابت مرتبط باشد برخی از علائم دیگر بسیار شایع‌ترهستند بنابراین احتمال بیشتری برای تشخیص وجود دارد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها این علائم ممکن است شامل نیاز مکرر به ادرار کردن، تشنگی یا گرسنگی غیرطبیعی، کاهش وزن ناخواسته، تاری دید، خستگی، تغییرات پوستی، زخم‌هایی که آهسته در پاها ترمیم می شوند و عفونت های مکرر مانند عفونت های قارچی باشد. اگر متوجه اینها یا هر نشانه دیگری از عدم تعادل قند خون شدید با پزشک خود صحبت کنید.

بدانید که آیا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید یا خیر؟

دانستن اینکه آیا در معرض خطر هستید یا خیر ممکن است به شما کمک کند تا مشکل را زودتر شناسایی کنید. اگر اضافه وزن، کم تحرکی یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشید. خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن بیشتر می شود.

داشتن سابقه شخصی از شرایط خاص نیز می تواند شانس شما را برای ایجاد عدم تعادل قند خون افزایش دهد. اینها شامل ابتلا به دیابت بارداری در دوران بارداری، ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، داشتن فشار خون بالا و سطح غیرطبیعی کلسترول یا تری گلیسیرید است.

تشخیص بیماری دیابت

کنترل دیابت برای سلامتی بسیار مهم است

اگر مبتلا به دیابت هستید کنترل سطح قند خون با حفظ آن در محدوده هدف ضروری است و این بهترین راه برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن مشکلات سلامتی طولانی مدت (مرتبط با دیابت)، مانند بیماری قلبی، از دست دادن بینایی و بیماری کلیوی است.

برای انجام این کار، پزشکان پیشنهاد می‌کنند سطح قند خون خود را ردیابی کرده و آنچه که باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود یادداشت کنید. داشتن وعده های غذایی سالم در زمان های منظم روز و انتخاب غذاهایی که کالری، چربی اشباع شده، چربی ترانس، قند و نمک کمتری دارند، می تواند به شما در حفظ وزن سالم و تثبیت سطح گلوکز کمک کند همچنین توصیه می شود به طور منظم ورزش و آب را جایگزین نوشابه کنید.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه