ارسال به دیگران پرینت

پرخوری عصبی

راهکاری برای جلوگیری از پرخوری‌های عصبی

استرس و اضطراب در برخی از افراد منجر به مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب یا دارای قند بالا می‌شود اما ورزش متوسط تا شدید می‌تواند به تغییر الگوهای رفتاری منفی در خوردن کمک کند؛ نتایج بررسی جدید نشان داده ورزش تاثیر مستقیمی بر رفتار پرخوری دارد.

راهکاری برای جلوگیری از پرخوری‌های عصبی

استرس یا اضطراب را برخی افراد با مصرف غذایی مانند شیرینی، بستنی یا شکلات پاسخ می‌دهند تا بتوانند به آرامش برسند اما اغلب این غذاها به افزایش وزن کمک می‌کند زیرا چربی و قند بالایی دارد.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد در حالی که افزایش فعالیت‌ بدنی ممکن است به سوزاندن کالری‌های اضافی کمک کند، یک روال ورزشی متوسط تا شدید نیز با کاهش اثرات احساسات منفی بر عادات غذایی می‌تواند از پرخوری جلوگیری ‌کند.

در یک مطالعه کوچک که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس، دانشکده پزشکی وارن آلپرت در دانشگاه براون، دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا و دانشگاه پیتسبورگ انجام شد، محققان فعالیت بدنی ۵۵ زن با اضافه وزن و چاق را قبل و بعد از شرکت در یک برنامه سه ماهه کاهش وزن رفتاری ارزیابی کردند.

محققان دریافتند وقتی زنان به‌ طور لحظه‌ای سطوح بالاتر از حد معمول اضطراب یا استرس را تجربه می‌کنند، اگر اخیرا سطح ورزش خود را افزایش داده باشند، کمتر احتمال دارد پرخوری کنند یا به غذاهای وسوسه‌انگیز روی آورند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد برای تعیین اینکه آیا این عمل می‌تواند تاثیر مثبتی بر اهداف کاهش وزن داشته باشد یا خیر، مطالعات بیشتر و بزرگ‌تری نیاز دارد اما این تحقیق نشان می‌دهد ورزش متوسط تا شدید تاثیر مستقیمی بر توانایی تنظیم عادات‌ غذایی فرد در زمان استرس یا اضطراب دارد.

مطالعه کوچک دیگری در دانشگاه ورزش شانگهای به تاثیر ورزش بر رفتارهای غذایی پرداخت. براساس این پژوهش محققان پیشنهاد می‌کنند ۴۵ دقیقه فعالیت با شدت متوسط می‌تواند تمایل خوردن غذاهای پرکالری در افراد را کاهش دهد و از مصرف آن جلوگیری کند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه