ارسال به دیگران پرینت

گردشگری:

روستاهای دیدنی اطراف تهران | دورت بگردیم تهران!

تقریبا همه ما، وقتی اسم تهران را می‌شنویم، اولین تصویری که در ذهن‌مان شکل می‌گیرد، تصویر یک شهر شلوغ، اداری و خاکستری است. شهری که آلودگی هوا، روزگار مردمش را مثل آسمانش سیاه کرده و تنها نمادهای آن دو برج بلند آزادی و میلاد است.

روستاهای دیدنی اطراف تهران | دورت بگردیم تهران!

تقریبا همه ما، وقتی اسم تهران را می‌شنویم، اولین تصویری که در ذهن‌مان شکل می‌گیرد، تصویر یک شهر شلوغ، اداری و خاکستری است. شهری که آلودگی هوا، روزگار مردمش را مثل آسمانش سیاه کرده و تنها نمادهای آن دو برج بلند آزادی و میلاد است.

اما کاملا مشخص است که این تصویر، واقعیت کاملی درباره تهران نیست و تنها بخشی از آن‌را نشان می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به سراغ چندتا از جاهای دیدنی تهران که کم‌تر شناخته شده‌اند، یعنی روستاهای اطراف آن، برویم. در این مقاله با ما همراه باشید تا سفری به دور تهران داشته باشیم.

قبل از این‌که به سراغ روستاهای دیدنی اطراف تهران برویم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به تهران را در سایت مجله گردشگری یوتراوز، مطالعه کنید تا سفری آرام و شیرین را برای خود طراحی کنید تا بتوانید از تمام زیبایی‌های تهران بازدید کنید.

حالا برای شروع سفرمان، تصور کنید که هواپیمای شما در یکی از فرودگاه‌های تهران به زمین نشسته و حالا قرار است بعد از تمام شدن کارهای شخصی‌تان، چندساعتی را برای استراحت، به یکی از روستاهای تفریحی اطراف تهران بروید. پس وسایل موردنیازتان را جمع کنید و با ما در سفر به زیباترین روستاهای اطراف تهران، همراه شوید.

روستاهای دیدنی اطراف تهران | دورت بگردیم تهران!

روستای افجه

اجازه بدهید سفرمان را با معرفی یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران، یعنی روستای افجه، شروع کنیم. این روستا در فصل‌های بهار و تابستان آب‌وهوای مطبوعی دارد و با حضور در آن، می‌توانید جاذبه‌های شگفت‌انگیزی مثل باغ‌های گیلاس، دشت هویج و آبشار پسکوهک را تماشا کنید.

برای اینکه به روستای افجه برسید، باید مسافتی حدودا 30کیلومتری را به سمت شمال شرق تهران رانندگی کنید. سپس زمانی که وارد روستا شدید، می‌توانید با طی‌کردن مسیری کوتاه به دشت سرسبز هویج بروید و از منظره بکر آن لذت ببرید. همچنین برای بازدید از آبشار مرتفع پسچویک هم می‌توانید مسافتی کمتر از دو کیلومتر را پیاده‌روی کنید تا از زیبایی‌های مسیر و باغ‌های اطراف تهران نیز لذت ببرید.

همچنین جالب است بدانید که روستای افجه، جاده کوهستانی بسیار زیبایی هم دارد و رانندگی در این مسیر هم می‌تواند برای بسیاری از افراد، لذت‌بخش باشد.

روستای آبنیک

این روستا، یکی از روستاهای ییلاقی اطراف تهران است که معمولا آب‌وهوایی سرد دارد و یکی از مقصدهای تابستانی پیک‌نیک در اطراف تهران شناخته می‌شود. برای اینکه به روستای آبنیک برسید باید ابتدا به روستای فشم بروید و از آن‌جا، چیزی نزدیک به 10 کیلومتر، به سمت شمال شرق حرکت کنید.

وجود رودخانه کلارود و کوه‌های متعدد اطراف آبنیک، طبیعتی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز را در این روستا به‌وجود آورده‌است. به‌همین دلیل اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، باید بگوییم که آبنیک یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای عکاسی به‌شمار می‌آید.

علاوه‌براین‌ها، روستای آبنیک یک آبشار یخی بسیار زیبا هم دارد که سالانه گردشگران زیادی را برای ماجراجویی یا تمرین یخ‌نوردی، به‌سوی می‌کشاند. چشمه آبنیک هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این روستا شناخته می‌شود که آب سرد و زلال آن در تمام طول سال جاری است و مردم محلی، برای آن خواص زیادی قائلند.

روستاهای دیدنی اطراف تهران | دورت بگردیم تهران!

روستای ارنگه

حتما تا امروز بارها نام جاده چالوس را شنیده‌اید یا حتی یکی از افرادی باشید که رانندگی در این جاده را امتحان کرده‌است. اما امروز می‌خواهیم سفرمان را  به 18 کیلومتری جاده چالوس ادامه بدهیم. جایی که بعد از عبور از جاده‌های فرعی و درمیان درختان سبزِ سربه‌فلک کشیده، روستایی زیبا به‌نام ارنگه، در انتظارمان است.

به‌محض ورود به این روستا، اولین‌چیزی که توجه شما را جلب می‌کند یک قبرستان قدیمی سرسبز است که قدمت آن‌را به زرتشتیان نسبت داده‌اند. اما چیزی که این قبرستان را به مکان جذاب‌تری تبدیل می‌کند سنگ‌های تراش‌خورده اطراف قبرستان است که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

چشم‌های روان آب خنک و درختان سربه‌فلک کشیده توت، در کنار آب‌وهوایی مناسب و مردم خونگرم و مهربان، ارنگه را به یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای زندگی تبدیل کرده‌است. اگر در فصل تابستان به روستای ارنگه سفر می‌کنید، حتما تماشای هفت‌چشمه ارنگه، درختان میوه و آب‌تنی در رودخانه این روستا را در برنامه‌های سفرتان جا بدهید.

روستای برغان

حتما تا الان روی دیوار اتاق یا در یک قاب عکس چوبی روی میز، تصویر زیبایی از یک منظره سرسبز و چشم‌نواز را دیده‌اید. اما در ادامه سفرمان، قرار است یکی از این مناظر شگفت‌نگیز را با هم از نزدیک ببینیم. پس همچنان ما را در سفر به برغانِ زیبا، همراهی کنید.

روستای برغان، یکی از روستاهای اطراف کرج است که در همسایگی رشته کوه‌های البرز قرارگرفته و آب‌وهوایی بی‌نظیر دارد. درکنار این‌ها، دو رودخانه شاهرود و سنج، با عبور از دل این روستای زیبا، مثل شاهرگ‌های حیاتی بدن انسان، به طبیعت برغان، جان می‌بخشند و منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کنند.

سفر به برغان، در ماه‌های بهار و تابستان همواره یکی از زیباترین تجربه‌های سفر به روستاهای گردشگری اطراف تهران خواهد بود. اما به شما قول می‌دهیم اگر یک‌بار در فصب پاییز به برغان سفر کنید، هیچوقت خاطره زیبایی‌های این سفر و تماشای درختان هزار رنگ این روستا را از یاد نخواهید برد.

باران برگ‌ها و آب‌وهوای مطبوع این روستا، برغان را به یکی از زیباترین و بهترین روستاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز تبدیل کرده‌است.

روستاهای دیدنی اطراف تهران | دورت بگردیم تهران!

روستای نشترود

برای معرفی روستای نشترود، تنها کافی است بدانید که به این روستا، لقب ارتفاعات مه‌گرفته داده‌اند. چراکه این روستا در میان دره‌های خوش آب‌وهوا و مه‌گرفته اطراف چالوس قرار دارد و می‌توانید منظره‌های رویایی، شبیه به فیلم‌های رمانتیک، را در این روستا توجه کنید.

نشترود از هرطرف به یکی از مناطق خوش آب‌وهوا، راه دارد. به‌طوری‌که اگر در مسیر جنوب حرکت کنید به کوه‌های دروان می‌رسید؛ و اگر مسیرتان را به سمت شمال نشترود ادامه بدهید به پل خواب، خرین، لیلستان، کلوان و اویزر خواهید رسید.

اگر به نشترود سفر کنید، چیزی که بیش از همه، توجه شما را به‌خود جلب خواهدکرد، درختان میوه‌ای است که هرکدامشان، رنگ منحصربه‌فردی به خود گرفته‌اند و خبر از حیات و سرزندگی در یکی از زیباترین روستاهای دیدنی نزدیک تهران می‌دهند.

روستای چناقچی علیا

یکی دیگر از زیباترین روستاهایی که در این سفر خیالی از آن بازدید خواهیم کرد، روستای چناقچی علیا است، که در نزدیکی شهرستان ساوه قرار گرفته و مورخان، قدمت آن‌را به دوران حکومت صفویان نسبت داده‌اند. اگر می‌خواهید از این روستای زیبا و تاریخی بازدید کنید باید مسافت نسبتا کوتاهی را در جاده ساوه-بوئین‌زهرا رانندگی کنید تا به مقصد برسید.

جالب است بدانید که چناقچی علیا، از همان‌زمان تا امروز، یکی از محبوب‌ترین روستاهای اطراف تهران برای تفریح و گذراندن تعطیلات آخرهفته در دل طبیعت بوده‌است. در همه این سال‌ها افراد زیادی که قصد آرامش و تجدید قوای روانی داشتند، به این روستا سفر می‌کردند و چندروزی را در میان طبیعت بکر، آب‌وهوای مطبوع و مردم خونگرم چناقچی علیا، می‌گذراندند.

از نکات جالب دیگر در روستای چناقچی علیا، این است که علاوه‌بر مسلمان‌ها، تعدادی از پیروان دین مسیحیت هم در این روستا زندگی می‌کنند و تصویری زیبا از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان متفاوت را به نمایش می‌گذارند.

روستای آتشگاه

در ادامه این سفر هیجان‌انگیز، می‌خواهیم به 20 کیلومتری شمال غربی کرج، یعنی روستای آتشگاه صحبت کنیم. جایی‌که زمین‌های حاصل‌خیز، خانه‌های معمولی روستایی، کوه‌های سربه‌فلک کشیده، منابع معدنی و چشمه‌های جوشان، اولین نشانه‌های ورود به یکی از توریستی‌ترین روستاهای اطراف تهران هستند.

اگر آخرهفته‌ها، به آتشگاه سفر کنید، جمعیت زیادی را خواهید دید که مشغول گذراندن تعطیلات آخرهفته در این روستا هستند؛ و از تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر این روستا به کوه‌ها و باغ‌های اطراف، لذت می‌برند.

در این میان، یکی از امتیازات ویژه روستای آتشگاه، نسبت ب سایر روستاهایی که معرفی کردیم، مجتمع‌های رفاهی و رستوران‌های شیک آن است که در تعطیلات، افراد زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کنند و می‌توانند ساعت‌هایی خوش و شیرین را برای شما به‌یادگار بگذارند.

روستای کن و سولقان

در آخرین مقصد سفر خیالی که از ابتدای این مقاله، با هم شروع کردیم، ب سراغ دو تا از زیباترین روستاهای اطراف تهران رفته‌ایم. این دو روستا انقدر به یکدیگر نزدیک هستند که هردوی آن‌ها در کنار هم آورده‌ایم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که اگر به هرکدام از این روستاها سفر کردید، حتما سری هم به روستای دیگر بزنید و خودتان را از تماشای جاذبه‌های طبیعی یکی از این دو روستا، محروم نکنید.

این روستاها در 25 کیلومتری شمال غرب تهران قرار دارند و هر تابستان، شهروندان تهرانی زیادی، با سفر‌های کوتاه‌مدت به این روستاها، خستگی یک هفته کاری را از تن به‌در کرده و خود را برای هفته آینده آماده می‌کنند.

در عین‌حال یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درمورد این روستاها بدانید، آب‌وهوای نسبتا سرد آن است که سفر به کن و سولقان را در فصل‌های سرد سال، کمی مشکل می‌کند.

و در پایان...

همان‌طور که گفتیم، تهران، سال‌ها پایتخت سیاسی و اقتصادی ایران بوده است و به‌همین‌دلیل جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی دارد که تماشای هرکدام از آن‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده بخش زیادی از هویت ملی و تاریخی ما ایرانی‌ها باشد.

در کنار این بناهای تاریخی، طبیعت اطراف تهران انقدر زیبا و چشم‌نواز است که شهروندان تهرانی، ترجیح‌می‌دهند آخر هفته‌ها را در این طبیعت بکر بگذرانند، و ما هم پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به دلایل دیگری به تهران سفر کردید، حتما در کنار تمام برنامه‌های سفرتان، تماشای روستاهای دیدنی نزدیک تهران را هم از دست ندهید.

 

آبشار گَزو در شیرگاه مازندران

آبشاری منحصر به فرد در مازندران+ویدئو

تصاویری از آبشاری در مازندران که برخی از کاربران فضای مجازی، به آن لحظاتی از بهشت، می‌گویند را مشاهده می‌کنید.

آبشاری منحصر به فرد در مازندران+ویدئو
 

آبشار گَزو در شیرگاه مازندران که به دلیل رویایی بودن فضا و واقع شدن جنگل‌های مختلف در اطراف آن، جزو جاذبه‌های گردشگری استان به شمار می‌رود.

 

 

در ادامه، فیلمی از این آبشار را مشاهده می‌کنید.

 

حجم ویدیو: 2.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
منبع : افکارنیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      ای‌کسی‌که‌مطلب‌نوشتی‌در‌باره‌این‌روستاها‌هنوز‌فکر‌کردی‌رژیم‌پهلوی‌سر‌کار‌هست‌یا‌احمقی‌تمام‌کنار‌گذر‌رودخانها‌رو‌گرفتن‌وساختن‌ویک‌جایی‌به‌اندازه‌اتوبوس‌که‌نه‌به‌اندازه ‌ی‌ فورغون‌هم‌خالی‌نگذاشتن‌همرو‌رستوران‌ومالمیک‌پدرشان‌کردن‌هر‌جایی‌حتی‌بالای‌کوه‌اگر‌به‌اندازه‌یک‌شیر‌سماور‌اب‌داشته‌که‌‌ویلا‌ساختن‌وتازه‌اگر‌هم‌اب‌‌نداشته‌هم‌باز‌گرفتن‌وساختن‌اون‌رژیم‌بود‌که‌کسی‌نمیتوانست‌زمین‌وکوه‌ورود‌‌وچشمه‌ومرتع‌و........‌خواری‌کند‌در‌بعد‌از‌انقلاب‌بمناسبت‌رسم‌ورسومات‌صدر‌اسلام‌هر‌کسی‌که‌توانست‌از‌شخص‌گرفته‌تا‌ارگانهای‌مختلف‌تمام‌ایران‌رو‌جزو‌غنایم‌خودشون‌بحساب‌اوردن‌وساختن‌وفروختن‌

    • ناشناس ارسالی در

      ای.ن روستاهاا به راحتی نمیشه داخل شد و اکثرا ورودیشون بسته هس

    • علیرضا ابراهیمی ارسالی در

      روستای هویر اطراف تهران
      دوتا دریاچه دارد
      آبشار
      امام زاده حسین
      و جاهای دیدنی و خوش و آب هوا

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی مفید بود من که تهرانی هستم با ۷۰ سال سن نام چندتا از این روستاها را اصلا نشنیده بودم. ممنون

    • مجید ارسالی در

      سلام.روستای زیبای سنگان بالا با آبشار بسیار زیبا در جاده امامزاده داود ،بعد از سولقان واقع شده و بسیار زیباست.

    • ناشناس ارسالی در

      از نمایندگان محترم مجلس تشکر می کنیم که :
      با حذف کاغذی دفترچه بیمه سلامت ؛
      بیمه مردم ایران را باطل کردند و همه را از مریضی کشتند .و بدبخت و بیچاره شان کردند .
      زیرا ۹۹% دکتر ها و بیمارستانها الکترونیکی نیستند و با کد ملی همه جا باید پول داد .
      متشکریم .

    • ناشناس ارسالی در

      روستاي برگ جهان هم فوق العادس

    • majid ارسالی در

      زرنان قلب طلایی تهران
      بهترین انتخاب برای سفره یک روزه و یا اقامت کوتاه مدت روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 دارد. زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.
      خوشبختانه تمام روستای زرنان اعم از مناطق پایین و بالا در کنار اب و برق و انتن دهی موبایل و اینترنت از گاز بهره مند هستند و این امکانات راه را برای توسعه و پیشرفت زرنان فراهم کرده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است خصوصا که دسترسی عالی به پنج اتوبان غربی تهران را دارد.
      بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
      1- انشعاب گاز
      2- خانه بهداشت
      3- چمن ورزش مصنوعی
      4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
      5- تالار و رستوران
      6- چند محل پرورش گل و گلخانه
      7- محل نگهداری و سوارکاری اسب
      8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
      9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
      10- مزیت نزدیک بودن به تهران
      11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه
      12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
      13- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان
      طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند.
      شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ
      برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند.
      بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه