ارسال به دیگران پرینت

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان: همه سقط‌ ها حرام است و دیه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت تبیین فرزندآوری ، گفت: اگر ضرورت بحث فرزندآوری امروز، در جامعه تبیین نشود، فردا دچار بحران می شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان: همه سقط‌ ها حرام است و دیه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، بحران سقط جنین را از جمله مشکلات حوزه افزایش جمعیت برشمرد و گفت: همه سقط‌ها حرام است و دیه دارد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی، روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت، با تاکید بر اینکه سقط جنین اعم از رسمی و غیر رسمی، به یک بحران تبدیل شده است، افزود:متاسفانه میزان سقط ها به شدت افزایش یافته و به راحتی برای سقط مراجعه می کنند.

وی گفت: همه سقط ها چه در مرحله نطفه باشد و چه سایر مراحل، جایز نیست و دیه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت تبیین فرزندآوری ، گفت: اگر ضرورت بحث فرزندآوری امروز، در جامعه تبیین نشود، فردا دچار بحران می شویم.

حجت‌الاسلام سعید احمدی، با اشاره به اینکه، کاهش جمعیت و بحران آن، تبعات امنیتی و اقتصادی را در پی خواهد داشت، افزود: بحران جمعیت تابعی از چند مشکل است که مسائل اقتصادی تنها یکی از آنها است.

وی بیشترین مسئله و دغدغه در فرزند آوری برای مقابله با بحران جمعیت را، فکری و ذهنی عنوان کرد و گفت: بسیاری از خانواده ها، با وجود درآمد و سطح رفاه خوب، از فرزند آوری خودداری و به تک فرزندی بسنده می کنند.

این مسوول اظهار داشت: در مقابل، اما هستند عده‌ای هم که بدون توجه به رفاه بالا، به فرزند آوری و افزایش تعداد فرزندان خود، اقدام می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در ادامه با تاکید بر تلاش های همه جانبه در راستای افزایش جمعیت، هم گفت: نباید نسبت به خانم هایی که تمایل به فرزندآوری دارند اما به خاطر مشکلات ناباروری، امکانات آن را ندارند، بی توجه باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی، افزود: اگرچه خوشبختانه،سپاه استان در حال انجام اقداماتی در راستای ایجاد مرکز درمان ناباروری بانوان در استان است، اما مشکلاتی در این حوزه دارند که باید با تعامل مسوولان مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه های فرهنگی برای تشویق و ترغیب مردم، در راستای فرزند آوری و افزایش جمعیت، همت نکنیم، تا چند سال آینده، دچار بحران جمعیت خواهیم شد، اظهار داشت: با این روند دیگر نیروی کار نخواهیم داشت و در این صورت مجبور به واردات جمعیت از سایر کشورها خواهیم بود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه