ارسال به دیگران پرینت

گفت وگوی تلفنی بایدن و زلنسکی در مورد کاهش تنش‌ها در اوکراین

دفتر ریاست جمهوری اوکراین پس از تماس تلفنی ولودیمیر زلنسکی و جو بایدن رئیسان جمهوری اوکراین و آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو طرف در خصوص تلاش‌های مختلف برای کاهش تنش‌ها گفت و گو کردند.

گفت وگوی تلفنی بایدن و زلنسکی در مورد کاهش تنش‌ها در اوکراین

دفتر ریاست جمهوری اوکراین پس از تماس تلفنی ولودیمیر زلنسکی و جو بایدن رئیسان جمهوری اوکراین و آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو طرف در خصوص تلاش‌های مختلف برای کاهش تنش‌ها گفت و گو کردند.

این بیانیه افزود: در این گفت وگو به اقدامات انجام شده برای کاهش تنش‌ها در اوکراین و دستیابی به صلح توجه ویژه‌ای شد.

ولودیمیر زلنسکی در این تماس تلفنی به اهمیت تلاش‌های آمریکا برای تحکیم حمایت بین‌المللی از اوکراین اشاره کرد. 

زلنسکی به رییس جمهور آمریکا اطمینان داد که از پایتخت اوکراین و سایر شهرهای بزرگ به طور کامل محافظت می‌شود.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی گفت: ما هرگونه تشدید تنش را متوقف خواهیم کرد. کی یف، پایتخت اوکراین و سایر شهرهای کشور ما از جمله خارکف و لووف، دنپر و اودسا امن هستند و مراقبت می‌شوند. 

به گفته زلنسکی، اوکراین "همه خطرات فعلی را درک می‌کند و برای هر تحولی آماده است. "

 دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، زلنسکی در گفت وگوی تلفنی خود با بایدن ابراز امیدواری کرد که حمایت آمریکا از گسترش وحشت در میان مردم اوکراین جلوگیری کند. 

وی همچنین از بایدن برای دیدار از کی یف دعوت کرد و گفت که سفر وی به کاهش تنش‌ها کمک خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با روسیه و پس از گفت‌ وگوی تلفنی روز شنبه با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، روز یکشنبه به وقت محلی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌اش مدعی تعهد ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین شد. 

 کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد که آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود به هر تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین سریع و قاطعانه پاسخ خواهد داد. 

در بیانیه کاخ سفید آمده است، رهبران دو کشور در مورد اهمیت تداوم پیگیری دیپلماسی و بازدارندگی در پاسخ به افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین به توافق رسیدند. 

کرملین رویکرد تنش زایی بالای آمریکا در مورد مناقشه اوکراین را محکوم کرده است. طبق اعلام کرملین، پوتین به بایدن گفته است که واشنگتن به نگرانی‌های اصلی روسیه توجهی نداشته و مسکو پاسخی در مورد موضوعات مهمی چون توسعه ناتو و اعزام نیروهای تهاجمی به اوکراین دریافت نکرده است. 

واشنگتن و متحدانش مدعی‌اند تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب ‌لوقوع مسکو به کی یف است. 

پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود. 

رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه‌ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند. 

روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است. 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه