ارسال به دیگران پرینت

امکان اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان ادامه دارد.

ارتش آمریکا برای علام حکومت نظامی از سوی ترامپ در مراسم تحلیف وانتقال برنامه‌ریزی می‌کند.

امکان اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان ادامه دارد.

رهبران نظامی پنتاگون و واشنگتن نسبت به آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای باقی مانده در کار خود ممکن است انجام دهد در حالت آماده باش قرار دارند.

افسران نظامی در صورت فراخواندن نیروهای مسلح برای حفظ یا بازگرداندن نظم مدنی در طول دوره تحلیف و یا دوره انتقال مشغول برنامه‌ریزی و آماده سازی هستند.

به گفته یکی از افسران که خواست نامش فاش نشود، این برنامه ریزی از ترس کاخ سفید و وفاداران ترامپ در پنتاگون دور نگه داشته شده است. آن‌ها از تلاش ترامپ برای جمع آوری شبه نظامیان خصوصی و شبه نظامیان طرفدار خودش  برای ایجاد اختلال در مراسم انتقال و ایجاد خشونت در پایتخت و درگیر شدن ارتش نگرانند. چرا که برخی از افسران نیز از  این حرکت غیرقانونی رئیس جمهور حمایت می‌کنند.

وزیر ارتش، رایان مک کارتی و ژنرال جیمز مک کن کانویل، رئیس ستاد ارتش در بیانیه مشترک اعلام کردند: هیچ نقشی برای ارتش آمریکا در تعیین نتیجه انتخابات این کشور وجود ندارد. پنتاگون نیز از پرداختن به بحران‌های پس از انتخابات یا بحث‌های حکومت نظامی خودداری کرد. 

کارشناسان نگرانند که ترامپ و طرفداران وفادار وی تصور کنند که قانون به او اجازه می‌دهد از قدرت فوق العاده‌ای استفاده کند . قانون نظامی، زمانی وجود دارد که مقامات نظامی دولت را در دست بگیرند طبق قوانین دیرینه فدرال شرط «ضرورت عمومی» یعنی وجود شرایط فوق العاده‌ای که لزوم درگیری نظامی را داشته باشد و مدت زمان رزمایش و هدف آن به وضوح بیان شود تنها دلیل حضور ارتش در صحنه می تواند باشد. 

سرلشکر بازنشسته مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ که اخیراً مورد عفو قرار گرفت، هفته گذشته به طور علنی موضوع حکومت نظامی را اعلام کرد و گفت که رئیس جمهور باید از ارتش برای باز پس گرفتن صندوق‌های رأی گیری در ایالات خاص استفاده کند فلین گفت: ترامپ  می‌توانست از توانایی‌های نظامی استفاده کند و می‌تواند اساساً انتخابات را مجدداً برگزار کند. پیشنهاد فلین توسط بسیاری از افسران بازنشسته به صراحت محکوم شده است.

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سعید ارسالی در

      در این مدت آخر حکومت ترامپ احتمال اینکه بخواهد یک حمله غافلگیرانه علیه ما داشته باشد زیاد است و با این حمله یک حالت فوق العاده در آمریکا اعلام کند از رزمایش های مشترک اعراب زبون با ارتش آمریکا در خلیج فارس که بازپس گیری جزایر ایرانی را تمرین کردند باید ما آماده آماده باشیم انشالله تا پوزه آمریکاییها رو بخاک بمالیم .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه